4p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rengeteg turista jött az év első kilenc hónapjában.

Az év első három negyedévében a magyarországi szállodák bruttó forgalma 11,8 százalékkal haladta meg az előző évit, csaknem 250 milliárd forintot tett ki, a bruttó szobaár-bevétele pedig 14,4 százalékkal, 146 milliárd forintra nőtt - egyebek között ez derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) legfrissebb elemzéséből.

A budapesti szállodák összes bruttó forgalma 15,6 százalékkal 121,5 milliárd forintra nőtt, a szobaár-bevétele pedig 17,9 százalékkal 77,5 milliárd forintra emelkedett idén az első kilenc hónapban.

Idén az első három negyedévben a szállodák belföldi vendégéjszakáinak száma 7,1 százalékkal, a külföldieké 5,6 százalékkal volt nagyobb a múlt évinél.

Húzott Budapest

A jelentés kiemeli: az országos szállodai teljesítményeket a budapesti hotelek húzták magukkal: a fővárosban január-szeptember között a külföldi vendégéjszakák száma 8,9 százalékkal nőtt, a szobafoglaltság 5,4 százalékponttal javulva 71 százalékos lett.

A vidéki szállodákban az első kilenc hónapban a belföldi vendégéjszakák száma 7,7 százalékkal nőtt, a külföldieké 0,2 százalékkal csökkent.

Az év első kilenc hónapjában a szállodai vendégéjszakák száma országos szinten 6,3 százalékkal, Budapesten 8,1 százalékkal nőtt, a Balatonon 2,6 százalékkal csökkent. 

Félig tele

A hazai szállodák átlagos kihasználtsága idén január – szeptember között 55,3 százalékos volt, a bázisnál 3 százalékponttal magasabb. A budapesti szállodák átlagos kihasználtsága 71,1 százalékos volt, a bázisnál 5,4 százalékponttal magasabb, bruttó átlag szobaára 8 százalékkal 21 ezer 241 forintra nőtt, az egy kiadható szállodai szobára jutó szobaár-bevétel (Revpar) mutatója 17 százalékos növekedéssel 15 094 forint volt. 

A jelentésben felhívták a figyelmet arra, hogy idén január – szeptember között a hazai szállodákban jelentkező összes vendégéjszaka 40,7 százaléka, a belföldi vendégéjszakák 8,7 százaléka, a külföldi vendégéjszakák 66,3 százaléka, az összes szállodai árbevétel 48,7 százaléka, szoba árbevétel 53,1 százaléka a budapesti hotelekben realizálódott miközben a szállodai kapacitás – szobaszám – 33,1 százaléka volt Budapesten.

Mi történt a Balatonnál?

A balatoni régióban az első kilenc hónapban 8,4 százalékkal, szeptemberben 0,9 százalékkal csökkent a külföldi vendégéjszakák száma, ami döntően az orosz és ukrán piac visszaesésének tulajdonítható. Ez a hévízi szállodák iránti, ezekből az országokból történt keresletcsökkenés következménye. Hévíz nélkül a balatoni régióban az összes szállodai vendégéjszaka 0,4 százalékkal, a belföldi 0,3 százalékkal, a külföldi 0,8 százalékkal csökkent a tavalyihoz képest. Idén az első kilenc hónapban a balatoni régió szállodáinak összes bruttó árbevétele – a hévízi hotelek nélkül – 24,5 milliárd forint volt, ami 7,4 százalékkal nagyobb a múlt évinél. 

A hazai szállodák 2015 szeptemberében a kelet-közép európai régióban vizsgált öt ország – Ausztria, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia – között a Revpart tekintve 72,2 euróval a 2. helyen voltak. 

A szállodákban beváltott 12 milliárd forint értékű SZÉP-kártya a tavalyinál 5,1 százalékkal nagyobb, ez a hotelek belföldi 50 milliárd forintos szállásdíj bevételének 23,8 százalékát tette ki.


Kik jönnek hozzánk?

Legnagyobb beutazó piacaink közül kiemelkedő volt a szállodai vendégéjszakák számának növekedése a brit (+22,1 százalék), az amerikai (+15,1 százalék), az olasz (+10,3 százalék), a cseh (+9,2 százalék), a francia (+8,1 százalék), a lengyel (+6,4 százalék) piacról, de nőtt a vendégéjszakák száma Ausztriából is (+2,2 százalék). A szomszédos országok közül Szlovákiából (+9,3 százalék), Szerbiából (+1,6 százalék), Romániából (+2,3 százalék) és Horvátországból (+0,4 százalék) nőtt a forgalom.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Buksza: baktériumcunami vagy tisztaság a lakásban? Kisokos a mosogatószivacsokhoz, törlőkendőkhöz
Buksza blog | 2024. november 4. 16:17
A háztartásokban használt tisztítóeszközöket időnként ki kell dobni, ám az meglepő, hogy a szakértők szerint milyen gyakran kell ezt megtenni.
Vásárló Összeomlás előtt az étteremlánc, a magyar leány időben váltott
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 12:36
A Magyarországon is ismert amerikai TGI Friday’s könnyen lehet, hogy teljesen eltűnik a színről.
Vásárló Kitört a tojásválság, elszálltak az árak: külföldről dobnak mentőövet a szlovák vásárlóknak
Buksza blog | 2024. november 4. 10:27
Szlovákiában a tavalyi madárinfluenza-járvány után ősszel is kitört egy hasonló fertőzés, így várhatóan hazai forrásból nem lesz elég tojás a boltokban. Az árak természetesen nőnek.
Vásárló Három rangos nemzetközi díj a fővárosi luxushotelnek
Natív tartalom | 2024. november 4. 07:00
Három díjat nyert a Mystery Hotel Budapest az Észak-Írországban található Galgormban megrendezett 18. World Luxury Hotel Awards gálán.
Vásárló A Penny célba veszi a nyugdíjasokat, dedikált termékeket kapnak az olasz boltokban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 3. 10:37
Olaszországban a Penny kifejezetten az idősek, nyugdíjasok igényeire szabott termékcsaládot hoz forgalomba. A boltlánc szerint a cikkek nagyon egészségesek és csábító a márkanevük.
Vásárló Kid Rock, Elon Musk vagy épp Barack Obama is befolyásolja a nyereményszorzókat – Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2024. november 2. 08:56
Milyen nüanszok befolyásolják az oddsokat? Kit látnak esélyesebbnek a Fehér Házért folyó versenyben a magyarok? Kire fogadnak a férfiak és kire a hölgyek? Mi alapján döntenek a fogadók? Milyen eseményekre lehet fogadni, és mekkora nyereményt remélhetnek? Milyen veszélyek leselkednek azokra, akik nem a kellő körültekintéssel választanak fogadóirodát? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk Tulik Ágnessel, a Vegas.hu marketingigazgatójával.
Vásárló A Lidl tényleg meghökkentő lépéssel rukkolt elő, bevetette Dr. Günstiget
Buksza blog | 2024. november 1. 14:35
Alaposan megdolgoztatta marketingeseit a Lidl az idei bevásárlási szezon előtt, hogy olyan reklámokkal álljanak elő, amelyek ki tudnak tűnni a vásárlókat elárasztó hirdetésözönből.
Vásárló Folytatódik a műanyagpalack-háború: nekimentek a Coca-Colának és a Pepsinek
Buksza blog | 2024. november 1. 12:58
Vásárlóik átverésével vádolja az Egyesült Államok legnépesebb megyéjének önkormányzata a két legismertebb kólacéget, mert műanyagpalackjaik szerinte nem igazán újrahasznosíthatók.
Vásárló Kihúzta a gyufát, nagy bajba kerülhet a Temu
Buksza blog | 2024. október 31. 18:57
Az Európai Bizottság elégedetlen a Temu által benyújtott jelentéssel, amely arról számolt be, milyen intézkedésekkel igyekeztek megakadályozni, hogy gyanús termékek kerüljenek fel az elektronikus piacterükre.
Vásárló 3 dolog, amitől férfiasabbnak érzik magukat a férfiak
Márkázott tartalom | 2024. október 31. 10:56
A férfiasság érzete az önértékelés egyik fontos alappillére, és számos tényező befolyásolja, hogy egy férfi mennyire érzi magát magabiztosnak és férfiasnak a mindennapokban. A következőkben három olyan tényezőt járunk körül, amelyek jelentős hatással vannak a férfiak önértékelésére és férfiasság érzetére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG