A társasházak és az egyházak is jelentkeznek
Egyre többen fordulnak a Budapesti Békéltető Testülethez, ez az alternatív fogyasztóvédelmi vitarendezési fórum ismertségének növekedését jelzi - mondta Baranovszky György, a BBT elnöke. 2013 első félévében a fogyasztók 1733 kérelmet nyújtottak be, 22 százalékkal többet, mint 2012 második félévében.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő testület idei első féléves tevékenységét értékelve Baranovszky György elmondta, hogy a fogyasztói törvény legutóbbi módosítását követően fogyasztóként a vállalkozások, társasházak, egyházak és társadalmi szervezetek is növekvő számban fordulnak hozzájuk, esetükben is a magánszemélyekhez hasonló problémákkal találkoznak.
Kötelezővé tennék a személyes részvételt
Az első félévben nem indult polgári peres eljárás az ajánlásokkal szemben, az esetek háromnegyed részében az ajánlást önkéntesen teljesítik az érintettek. |
Növekedett a cégek együttműködési hajlandósága. Baranovszky György szerint a magyar fogyasztóvédelmi törvényben a békéltető testületekkel való személyes együttműködési kötelezettséget kellene előírni, hiszen a személyes megjelenés esetén nagyobb esély van az megegyezésre. Szabályozni kellene azt is, hogy a fogyasztó dönthesse el, melyik békéltető testülethez fordul vitájával, jelenleg a lakóhely, illetve a szerződés teljesítésének a helye a mérvadó.
Sok a baj a cipőkkel
Továbbra is tipikus a cipőkkel, a mobiltelefonokkal, közüzemi számlákkal kapcsolatos panasz. Szeretnék elérni, hogy a békéltető testületek ajánlást tegyenek tipikus eseteknél. Ilyen lehetne például, hogy át kellene gondolni konkrét kritériumok mentén, hogy ki, mikor és milyen szakértői véleményt adhat például a cipő termékhez.
Az utazásokkal kapcsolatos panaszok egyre inkább az online szolgáltatókkal kapcsolatban érkeznek.