Körtvélyessy László, a Nemzetgazdasági Minisztérium képviseletében a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a SZÉP Kártya az új cafeteria rendszer legjelentősebb eleme, melynek keretein belül a kártyát igénybe vevők széles spektrumú szolgáltatásokat vehetnek igénybe. A miniszteri biztos kiemelte, hogy évi 450 ezer forintos keretet biztosít az új cafeteria, melyből 225 ezer csak szállásra, 150 ezer forint szállásra és meleg étkezésére, 75 ezer forint pedig rekreációra fordítható.
Bába Ágnes, a K&H Bank a lakossági divízióért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta: január másodikán elkezdődött a SZÉP Kártyák gyártása.
A SZÉP Kártya egy utalványkártya, ugyanúgy lehet használni, mint egy bankkártyát. Bába Ágnes elmondta: a kártya használatához nem kötelező K&H-bankszámlát nyitni, de természetesen igénybe vehetik az egyéb banki szolgáltatásokat is. A kártya 5 évig érvényes, olcsóbb, mint a korábbi papír alapú megoldás, és biztonságosabb is. A kártya elvesztése esetén ugyanúgy kell eljárni, mint a bankkártyák esetén.
Bába Ágnes kiemelte, hogy jelentős az elfogadói hálózattal rendelkeznek, eddig több, mint 1500 vállalkozás regisztrált a K&H-nál, és további közel 3000 ügyfél kapta meg a SZÉP Kártya elfogadói szerződést. A három kibocsátó bank egymás között is elfogadja a kártyákat.
A munkavállalók részére a kártya költségmentes, telefonos és internetes használatra is lehetőség van. A kártya elfogadása egyébként POS-rendszeren keresztül valósul meg.
A Danubius Hotels Group elsőként kötött szerződést a K&H Bankkal az elfogadók közül. Tóbiás János, a Danubius Hotels gazdasági igazgatója szerint a korábban alkalmazott üdülési csekkhez képest a kártya előnye a költséghatékonyság, és a működéshez szükséges IT-megoldások alkalmazása.
Tóbiás János ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy még jelenleg is megoldásra vár a kártyák keresztelfogadási rendszerének megoldása, valamint a rekreációs szolgáltatások SZÉP Kártyán illetve egészségpénztáron keresztüli igénybevételének harmonizálása.
Kérdésre válaszolva Bába Ágnes elmondta, hogy a három bank által kibocsátott kártyák között egyedül a kényelmi szolgáltatások területén lesz némi különbség. Hozzátette, hogy egyedül a munkáltató választhat a bankok között, a munkavállaló önkényes módon nem váltogathat a kibocsátók között. A kártyának jelenleg három kibocsátó intézménye van: az OTP, az MKB és a K&H Bank.