A ch-aviation szaklap értesülései szerint a tajvani légügyi hivatal visszavonhatja a TransAsia üzembentartási engedélyét (AOC). Ha tényleg így döntenek, akkor a cég gépei többet nem repülnek majd.
A visszavonás a balesetet vizsgáló bizottság jelentésétől függően részleges, vagy teljes is lehet. A balesetet követően a tajvani hatóságok megtiltották a repülést az összes, helyi lajstromszámmal rendelkező ATR 72-essel, hogy kivizsgálják, a gépek megfelelnek-e a helyi előírásoknak és követelményeknek.
Hibát hibára
A TransAsia Tajpejből Kinmenbe tartó GE235-ös számú járata 53 utassal és 5 fő hajózó személyzettel a fedélzetén egy folyóba zuhant 3 perccel a felszállás után. A járatot egy turbólégcsavaros ATR 76-600-as teljesítette, az alig egy éves gépen legutóbb január 26-án végeztek műszaki ellenőrzést.
Az esetről egy sokkoló videó is terjed, de az igazi felháborodást mégis az okozta, hogy a gép pilótái összekeverték a két hajtóművet, és a működőt állították le. Az ATR önmagában képes lett volna viszonylag biztonságosan landolni egy hajtóművel is. A légitársaság ezután jelentette be, hogy összes ATR-pilótáját továbbképzésre küldi.
A tajvani polgári légiközlekedési hivatal (CAA) pénteken közölte, hogy a gépnek tavaly áprilisban gondja volt a hajtóművel, amikor a délnyugat-franciaországi Toulouse-ból a gyártótól a megrendelőhöz repült Ázsiába. Az egyik hajtómű veszített a teljesítményéből, és le is kellett cserélni.
El van átkozva az ázsiai légiközlekedés?
A kontinens légiiparára mostanában nagyon rájár a rúd, a mai napig nem tudni, hogy a Malaysian MH370-es kódszámú gépével mi történt, míg az MH17-et Ukrajna felett lőtték le. De több kényszerleszállásra is sor került tavaly, és az óceáni felett viharba keveredő AirAsia repülőgépet is több napig keresték.