4p

Havi szinten 1 százalékkal emelkedett a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésben szereplő termékek átlagára. 

 

Változatosan mozognak az élelmiszerárak a különböző boltláncokban. A Privátbankár Árkosár-felmérése június elején arra jutott, hogy az előző hónaphoz képest növekedtek, míg éves szinten persze csökkenést mutattak, ami nem meglepő a tavalyi kiugróan magas infláció és élelmiszer-inflációs környezet miatt. 

Kicsit drágább lett a kosár
Kicsit drágább lett a kosár
Fotó: Depositphotos

A diszkontláncokban a legnépszerűbb alapélelmiszerek, gyümölcsök árát vizsgáló Privátbankár Diszkont Árkosár június végi felmérése szerint ezekben a boltokban is nőtt az átlagár az egy hónappal korábbihoz képest. 

 

 

Az Aldi, a Lidl és a Penny 9858 forintos átlagot produkált, szemben a májusi 9755 forintos értékkel. Ez alig több mint 1 százalékos drágulás az érintett termékek árának összegét nézve. Ugyanakkor majdnem 5 százalékos csökkenés az első, tavalyi októberi Privátbankár Diszkont Árkosár-felméréshez képest. 

A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban tavaly októbertől 19  termék szerepelt: félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrölt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya, folyékony mosószer, tojás, krumpli, tömbös kiszerelésben kapható trappista sajt és spagetti. Idén februártól módosult a kosár tartalma, a mosószer és a toalettpapír távozott. Ennek elsősorban az az oka, hogy a mosószereknél több alkalommal is változtak a termékek és a kiszerelések, valamint az, hogy hány mosásra elegendő egy-egy termék. A toalettpapír pedig azért került ki, hogy a jövőben kizárólag a szóban forgó élelmiszerek diszkontokban elérhető árának változását lehessen nyomon követni.  A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott hét csütörtökjén vagy péntekjén, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 

Érdemes szétnézniük a kólavadászoknak

A kétliteres Coca-Cola átlagára lényegében nem változott májushoz képest. 666 forintra jött ki, miközben alapesetben 729 forintba kerül. Az előző hónapban az egyik diszkontlánc akciózott vele 579 forintért adta, most egy másik láncban volt kapható 539 forintért. Ezért érdemes nézni az akciókat, mert több palack esetén egész szép megakarítást hozhat a megfelelő bolt kiválasztása. A finomliszt szintén egy akciónak köszönheti, hogy a 139 forintos átlag 131 forintra csökkent, az egyik diszkont ugyanis 115 forintért adta június végén. 

Ugyangy az akciózás írta át a forgatókönyvet a trappista sajtnál. Májusban volt 1599 forintos kilós áron ez a tejtermék, júniusban viszony nem volt belőle kedvezményes áron kapható. Így 1960 forintra ugrott az átlag, a korábbi 1850 forintról. 

A legolcsóbb alma kilója 399-699 forint között mozgott a legfrissebb árfelmérés során, szemben az egy hónappal korábbi 389-499 forintos sávval. Így ez a gyümölcs is hozzátett ahhoz, hogy havi szinten többe került a kosár. Csakúgy, mint az étolaj, amely 452 forinttal zárta a júniust, miközben májusban 400 forint alatt "végzett". 

Tavaly októberhez képest egyébként gyakorlatilag az összes vizsgált termék olcsóbb lett. A százalékos változást nézve a legjelentősebb árcsökkenést a liszt, a cukor, az ásványvíz, az étolaj, a spagetti, mirelit krumpli mondhatja magárénak, ezek a termékek 9-33 százalékos áresést könyvelhettek el. 

Mi történik az élelmiszerpiacon? 

Az idén egyébként javult a helyzet az élelmiszer-kiskereskedelemben, amelyhez a diszkontok is hozzárjáultak. Az év első négy hónapjában az élelmiszer-forgalom volumene - lényegében a mennyiségi eladások - 3,6 százalékkal emelkedtek a főként élelmiszereket forgalmazó üzletekben. Az összegszerű forgalom pedig 5 százalékkal 2200 milliárd forint fölé nőtt. 

Azaz mind a költés, mind a megvásárolt mennyiség emelkedett éves összevetésben. Ezzel szemben tavaly ugyanebben az időszakban a mennyiségi eladások közel 10 százalékos csökkenésével szemben 23 százalékkal nőttek a kiadások. Vagyis kevesebb termék került a kosarakba jóval több pénzért. Az idén tehát ezen a téren javult a helyzet.

 

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG