Jelenleg a teljes pótalkatrész-piacon kínált termékek 40 százaléka számít kockázatosnak, ezek 10-15 százaléka fékalkatrész. Az éves szinten eladott 300-350 ezer féktárcsa, -dob és –betét 5-7 milliárd forintos forgalmat generál és főleg feketén cserél gazdát, miközben veszélyesebbé teszi a közlekedést is – ráadásul többször is kell szervizbe vinni a gyorsabb kopás miatt, a gépkocsikkal kapcsolatos javítások 15-20 százaléka épp a fékberendezés valamely fontos elemét érinti.
Miért veszélyes?
„A nem megfelelő minőségű fékalkatrészek jelentős fékhatás csökkenést, így féktávolság-növekedést okoznak éppen azokban a szituációkban, amikor vészfékezéssel megelőzhető lenne egy baleset. A fékalkatrészek élettartama ugyancsak fontos szempont, mivel ha a fékbetét mellett a féktárcsa is elkopik, az már jóval komolyabb költséget jelent, pedig megfelelő minőségű alkatrésszel sok esetben elkerülhető lenne az időelőtti elhasználódás” – hívta fel a jelenségre a figyelmet Gablini Gábor, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület vezetőségi tagja és a Magyar Autós Szakmai Szövetség elnöke.
A hamis alkatrészek ellen egyébként korábban már figyelemfelhívó kampányt is indítottak, erről itt írtunk bővebben. >>>>