3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Autózás közben dolgozni, aludni? Már a ma 100 éves BMW jövőképe is az automatizált, önjáró autókon alapszik. A cég szerint a következő évtizedben nagyobb változások elé néz az autóipar, mint az előző harminc évben történtek. Főleg a digitalizálás lesz döntő, és a BMW ebben továbbra is élen szeretne járni.
(Fotó: BMW)

A BMW 100. születésnapja alkalmából kiadott sajtóanyag sci-fibe illő képet fest a jövőről. A BMW szerint 2050-ben az USA-ban a lakosság 90, az EU-ban 75 százaléka fog városokban élni. Ezzel egyidejűleg nő az igény az individualitásra. Már ma is túl sok probléma jár együtt a közlekedéssel, mint a parkolóhelyek hiánya, zsúfoltság az utakon, közlekedési korlátozások a környezetszennyezés miatt.

Ezért a BMW tavaly a városi közlekedéssel foglalkozó „urbánus mobilitás” munkacsoportot állított fel, amely a jövő közlekedését kutatja a sűrűn lakott körzetekben. Az autómegosztás, a kerékpár-megosztás már ma is működik sok nagyvárosban, de a járművek közötti váltás még gyakran  körülményes. Úgy tűnik, a BWM szerint az először a BMW i3-ban kínált multimodális, azaz több közlekedési eszközre alapuló kombinált útvonaltervezés a jövő.

Okosóra után okosautó

Mivel a jövőben az idő lesz a legszűkebb erőforrás, nagyon fontossá válik, hogy hogyan utazunk. „Hatékonyan, biztonságosan, nyugodtan, élményekkel gazdagon, társakkal, munkával vagy alvással töltve akarunk utazni?” – teszik fel a kérdést.

A cég szerint a következő évtizedben nagyobb változások elé néz az autóipar, mint az előző harminc évben történtek. Főleg a digitalizálás lesz döntő, és a BMW ebben továbbra is élen szeretne járni. A környezetükkel és a többi járművel információt cserélő intelligens járművekről, személyre szabott közlekedési megoldásokról szól a jövő.

Kerekeken guruló robot lesz alattunk

Azután kiderül, mire is akarnak kilyukadni mindezzel, az automatizált autókra. Az automatizálás a BMW szerint leveszi a vezetés terheit a vállunkról anélkül, hogy az autózás örömét elvenné. Javulna vele a közlekedésbiztonság, nőne a komfort és a hatékonyság. „Kerekeken guruló robotokon” utaznának az emberek – írják. A környezetvédelemre is nagy hangsúlyt helyeznek, sok szó esik az elektromos autókra való folyamatos átállásról.

Ahogy a Bloomberg írja, a BMW olyan autókat képzel el, ahol a vezető egyéni döntése lesz, hogy vezet-e, vagy átengedi ezt az automatikának. Az utóbbi esetben a kormánykerék és a műszerfal fő panelje automatikusan visszahúzódhat, lehetővé téve a sofőrnek, hogy az elülső utas felé forduljon. A BMW Vision Next 100 koncepció részeként interaktív szélvédőt terveznek, amely figyelmezteti a vezetőt az úton felmerülő, még nem látható akadályokra is, mint egy kerékpáros vagy gyalogos.

A Daimler is erre tart

A BMW egy hasonlóan nagy technológiai ugrást utoljára 2007-ben hajtott végre, akkor az elektromos meghajtás és a szénszálas technológia felé fordult. Ám a robotikában nem lesz egyedül, jócskán lesz konkurencia, még Németországon belül is. A Daimler tavaly szintén bemutatta hasonló jövőkoncepcióját, amely a mesterséges intelligencia által irányított autót is tartalmazta, a járműveket egyfajta mozgó luxustársalgóvá alakítva át.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG