3p

Két év csökkenése után várhatóan újra nőni fog az online kereskedelem értéke Európában, ám az infláció
visszaesése mellett ez részben a kínai filléres platformok megjelenésének köszönhető.

A fogyasztói bizalom visszatérése lendületet adott Európában az online kereskedelemnek - erre jutott az Ecommerce Europe szakmai szervezet felmérése. Az olyan nagyon olcsó termékekkel házaló kínai óriások, mint a Temu felerősítette a versenyt az ágazatban.



Az inflációtól még mindig szenvedő vásárlók szívesen fordulnak az ugyanazt olcsóbban kínáló online platformokhoz. Ez ad hátszelet az e-kereskedők üzletének azt követően, hogy a covid alatti nagy felfutás után szűkebb esztendők következtek. Főként a kisebb keresetűek használják ki az olcsóbb vásárlás lehetőségét.

Az Egyesült Államokban az évi 50 ezer dollárt - 18,3 millió forintot - vagy annál kevesebbet keresők jobban növelték online bevásárlásaikat, mint a más jövedelmi csoporthoz tartozók – derült ki a Bank of America felméréséből.

Árfolyam

Európában az Ecommerce Europe várakozása szerint idén 958 milliárd eurót - azaz több mint 393 billió forintot - költenek el az emberek a webáruházakban. Ez 8 százalékkal több a 2023-as 887 milliárd eurónál. Az inflációval kiigazítva is megmarad a bővülésből 5 százalék. A e-kereskedelmi szervezet 38 ország adataira támaszkodva készítette el jelentését.

Emelkedőre kerülhez a forgalom
Emelkedőre kerülhez a forgalom
Fotó: Pixabay

Az EU számain kívül figyelembe vette az Egyesült Királyság adatait is. Az idei lehet az első év 2021 óta, ami növekedést hoz az online kereskedelem európai piacán. A német, dán, finn e-kereskedelmi szövetségek felhívják a figyelmet arra, hogy az extra alacsony árakat kínáló kínai portálok, élükön a Temuval – amelyen már 15 euróért - 6000 forint - okosórát lehet kapni – brutális versenyt támasztanak a helyi online boltosokkal szemben.

A szervezetek azt kifogásolják, hogy a kínai platformokon kínált áruknak nem kell megfelelniük a szigorú európai szabványoknak. Ez kivédhetetlen árelőnyhöz juttatja őket.  A Temu szóvivője szerint termékeik megfelelnek a helyi jogszabályoknak és elkötelezettek abban, hogy támogassák az európai e-kereskedőket. Ennek szellemében várják, a brit, a német, a francia, az olasz, a spanyol online boltosokat elektronikus piacterükre.

Laptársunk, az Mfor egyébként pár napja írt arról, hogyan manipulálja az árakat a kínai óriáscég. Továbbá az is kiderül a cikkből, hogy mire számíthat a vállalat a jövőben. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG