3p

Akár esik, akár fúj, a hölgyek használnak szépészeti termékeket, ám nem függetleníthetik magukat attól, hogy mennyi pénzt költhetnek ezekre. Ebből fakad egy lehetőség a recessziók előrejelzésére.

Hogyan lehet megtudni, mikor közeledik egy gazdasági visszaesés? Örök kérdése ez a közgazdászoknak, főként a tőzsdéken kereskedő kis- és nagybefektetőknek, akik minden pénzt megadnának a pontos előrejelzésért. Az egyik lehetőség, hogy figyelik a hölgyek ajkát – írta a CNN a gazdasági prognózisok egyik vicces indexét bemutatva.

Íme a rúzsindex

Leonard Lauder, az Estee Lauder elnöke a 2001. szeptember 11-ei New York-i terrortámadás után kibontakozó gazdasági visszaesés nyomán megalkotta a rúzsindexet. Cége mutatóit böngészve ugyanis észrevette, hogy a kozmetikumok, főként a rúzsok értékesítése fordított kapcsolatot mutat a gazdaság állapotával.

A rúzsindexre érdemes odafigyelni, a közgazdászoknak is
A rúzsindexre érdemes odafigyelni, a közgazdászoknak is
Fotó: Pixabay

Amikor jól mennek a dolgok, akkor a hölgyek szívesebben költenek a drágább szépészeti árucikkekre és szolgáltatásokra. Amikor azonban a recesszió árnyéka vetül a gazdaságra, akkor áttérnek az olcsóbb lehetőségekre kinézetük karbantartása érdekében. A lényeg tehát az, hogy soha nem mondanak le arról, hogy külsejük menedzselésével jól érezzék magukat, ám anyagi helyzetük változásaival mindig másként oldják ezt a feladatot.

Mit mutat?

Csupán annyi történt 2001 őszén, hogy több egyszerű kozmetikum, főként rúzs fogyott, mint korábban. Ezek értékesítése 11 százalékkal ugrott meg. A néhány évvel később, 2008-ban indult nagy gazdasági válság idején 25 százalékkal nőtt a kommersz kozmetikumok kereslete. Az indexet a koronavírus-járvány idején finomították.

Fabrizio Freda, az Estee Lauder vezérigazgatója azt mondta, hogy a rúzsindex helyét átvette a bőrápolási- termék index. A hölgyek ugyanis a járvány csúcsán, 2020-ban kénytelenek voltak eltakarni az arcukat, ami értelmetlenné tette a rúzs használatát. Freda szerint a hidratálóindex bevezetése vált indokolttá, mert ezek kereslete nőtt ellentétes irányban a gazdaság visszaesésével.

Az elmúlt évben a szakértők előbb recessziót jósoltak, ami nem jött be. Jelenleg nem sokan várnak ilyen csúfságot rövid időn belül. Ezt tükrözi a kozmetikumindex is. A Circana piackutató cég adataiból kitűnik, hogy a magas presztízsű szépészeti piac kilenc százalékkal bővült, miközben a kommersz kozmetikumok értékesítése csak két százalékkal. Ennek az indexnek a követése persze inkább csak egy szórakoztató játék, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lenne valós mutatóértéke. Érdemes figyelni az alakulását, ha kíváncsiak vagyunk arra, merre tart az amerikai gazdaság azt követően, hogy a járvány nyomán az emberek zsebébe szórt támogatásokat elköltötték.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG