3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akár esik, akár fúj, a hölgyek használnak szépészeti termékeket, ám nem függetleníthetik magukat attól, hogy mennyi pénzt költhetnek ezekre. Ebből fakad egy lehetőség a recessziók előrejelzésére.

Hogyan lehet megtudni, mikor közeledik egy gazdasági visszaesés? Örök kérdése ez a közgazdászoknak, főként a tőzsdéken kereskedő kis- és nagybefektetőknek, akik minden pénzt megadnának a pontos előrejelzésért. Az egyik lehetőség, hogy figyelik a hölgyek ajkát – írta a CNN a gazdasági prognózisok egyik vicces indexét bemutatva.

Íme a rúzsindex

Leonard Lauder, az Estee Lauder elnöke a 2001. szeptember 11-ei New York-i terrortámadás után kibontakozó gazdasági visszaesés nyomán megalkotta a rúzsindexet. Cége mutatóit böngészve ugyanis észrevette, hogy a kozmetikumok, főként a rúzsok értékesítése fordított kapcsolatot mutat a gazdaság állapotával.

A rúzsindexre érdemes odafigyelni, a közgazdászoknak is
A rúzsindexre érdemes odafigyelni, a közgazdászoknak is
Fotó: Pixabay

Amikor jól mennek a dolgok, akkor a hölgyek szívesebben költenek a drágább szépészeti árucikkekre és szolgáltatásokra. Amikor azonban a recesszió árnyéka vetül a gazdaságra, akkor áttérnek az olcsóbb lehetőségekre kinézetük karbantartása érdekében. A lényeg tehát az, hogy soha nem mondanak le arról, hogy külsejük menedzselésével jól érezzék magukat, ám anyagi helyzetük változásaival mindig másként oldják ezt a feladatot.

Mit mutat?

Csupán annyi történt 2001 őszén, hogy több egyszerű kozmetikum, főként rúzs fogyott, mint korábban. Ezek értékesítése 11 százalékkal ugrott meg. A néhány évvel később, 2008-ban indult nagy gazdasági válság idején 25 százalékkal nőtt a kommersz kozmetikumok kereslete. Az indexet a koronavírus-járvány idején finomították.

Fabrizio Freda, az Estee Lauder vezérigazgatója azt mondta, hogy a rúzsindex helyét átvette a bőrápolási- termék index. A hölgyek ugyanis a járvány csúcsán, 2020-ban kénytelenek voltak eltakarni az arcukat, ami értelmetlenné tette a rúzs használatát. Freda szerint a hidratálóindex bevezetése vált indokolttá, mert ezek kereslete nőtt ellentétes irányban a gazdaság visszaesésével.

Az elmúlt évben a szakértők előbb recessziót jósoltak, ami nem jött be. Jelenleg nem sokan várnak ilyen csúfságot rövid időn belül. Ezt tükrözi a kozmetikumindex is. A Circana piackutató cég adataiból kitűnik, hogy a magas presztízsű szépészeti piac kilenc százalékkal bővült, miközben a kommersz kozmetikumok értékesítése csak két százalékkal. Ennek az indexnek a követése persze inkább csak egy szórakoztató játék, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lenne valós mutatóértéke. Érdemes figyelni az alakulását, ha kíváncsiak vagyunk arra, merre tart az amerikai gazdaság azt követően, hogy a járvány nyomán az emberek zsebébe szórt támogatásokat elköltötték.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG