Google büntetések: egyszerűbb a bajt megelőzni
A Google keresési algoritmusa egy olyan komplex rendszer, amelyben több száz rangsorolási faktor található, amit folyamatosan fejlesztenek, frissítenek. Teszik ezt azért, hogy mindig a keresési lekérdezéseknek megfelelő legrelevánsabb, leghasznosabb tartalmak jelenhessenek meg a keresési eredmények között.
Évente akár több száz kisebb frissítés történhet, ezek közül sokat a legtöbben nem is vesznek észre. De vannak olyan nagyobb frissítések is, amelyek a keresési eredményekre és a weboldalak rangsorolására jelentős hatással lehetnek. Ezeket a nagyobb frissítéseket a SEO szakértők is nyomon követik, hogy alkalmazkodjanak hozzájuk. A profi keresőoptimalizálásról bővebben olvashatsz a Selector Digitális Marketing Ügynökség weboldalán.
Miként kerülheted el a Google büntetéseit?
A Google büntetéseit főként azzal kerülheted el, ha követed a Google irányelveit és tartózkodsz az azokkal ellentétes gyakorlatoktól. Néhány hasznos tanács annak érdekében, hogy elkerüld a büntetést:
- Hozz létre értékes tartalmakat, amik legyenek egyediek, relevánsak és hasznosak a felhasználóid számára.
- Csak természetes linképítési módszereket vess be.
- Legyen a weboldalad mobilbarát, töltődjön be gyorsan és működjön jól minden eszközön.
- Kerüld a tolakodó hirdetéseket.
- Végezz technikai SEO-t – ellenőrizd, hogy a weboldalad műszaki részei, a robots.txt, a sitemap vagy az oldal sebessége, jól vannak-e beállítva.
- Ügyelj a felhasználói élményre – az is befolyásolhatja a rangsorolást, hogy a látogatók milyen gyorsan hagyják el a honlapodat.
- Ne halmozd a kulcsszavakat, használj szinonimákat, rokon értelmű kifejezéseket.
Milyen esetekben számíthatsz a Google büntetésére?
A Google büntetés lényegében azt jelenti, hogy a Google csökkenteni fogja a weboldalad rangsorát vagy teljesen eltávolítja azt az indexéből. Mikor fordulhat ez elő? Most a leggyakoribb hibák következnek:
- Rejtett szövegek és rejtett hivatkozások elhelyezése a weboldalon
- Kulcsszavak túl gyakori, nem természetes ismétlése
- Cloaking – az az eset, amikor a weboldal más tartalmat mutat a keresőrobotoknak és mást a látogatóknak
- Duplikált tartalom – amikor ugyanaz a tartalom a weben több helyen jelenik meg anélkül, hogy megfelelően hivatkozva vagy átirányítva lenne.
- Irreleváns minőségű linkek, irreleváns kulcsszavak
- Rossz minőségű, alacsony értékű vagy automatikusan generált tartalmak
- Cloaked images – amikor a képek a keresőrobotok és a felhasználók számára eltérő módon jelennek meg
- Link hivatkozások manipulálása, vásárlása
- Káros programok és rosszindulatú viselkedés
Ezen tevékenységek mindegyike megsérti a Google irányelveit, aminek következményei lesznek, ezt mindenképpen érdemes elkerülni.