4p
Kapott mostanában furcsa telefonszámokról hívásokat? Nehogy felvegye! Itthon is egyre inkább terjedő csalási formáról van szó, gyakorlatilag biztos, hogy senki sem keresi önt Maliról, vagy a Seychelle-szigetekről. Összegyűjtöttük a módszereket, és a leggyakoribb nemzetközi hívószámokat, ezeknek ne dőljön be.

Bár az a láncleveles riogatás, hogy a beszélgetést az idegen számmal nem lehet megszakítani, kamu, ettől függetlenül több módszerrel is próbálnak pénzt kicsalni a gyanútlan mobilozókból.

A furcsa számok furcsa hívásai

A módszer egyébként pofonegyszerű, a természetes emberi kíváncsiságra épít, ráadásul azzal is kalkulál, hogy sokan nem veszik fel a rejtett számos hívásokat. Egy külföldi szám mindenképpen felkelti a figyelmet, különösen, ha egy Magyarországon szinte ismeretlen országból érkezik a hívás.

Összegyűjtöttük a módszereket, és a leggyakoribb nemzetközi hívószámokat, ezeknek ne dőljön be semmiképpen se!

1. A bajbajutott: ha felvesszük a hívást, beszédet nem, de fájdalmas nyögéseket vagy sikolyokat hallhatunk, mielőtt megszakítják a vonalat. Teljesen természetes emberi vágy a segíteni akarás, így nem csoda, hogy sokan visszahívják a külföldi hívószámot, szép nagy nemzetközi költségekbe belecsúszva ezzel.

2. Az adathalász: ha felvesszük a hívást, a Windows-os számítógépünk hibáiról tájékoztatnak majd, amelynek javításához a személyi adatainkat akarják elkérni. A hívó jellemzően sem a számítógép típusát, sem a hívott nevét nem tudja.

3. A hirdetésre jelentkező: Ezt a típust jellemzően inkább szállodások ismerik, egy indiai akcentusú úriember szoba felől érdeklődik, amit ki is venne, ha a hoteltulajdonos küld neki egy 100-500 euróig terjedő összegű pénzt.

4. A kíváncsiságra építő: Ezzel lehet a leggyakrabban találkozni, itt megcsörgeti a külföldi szám a telefont, és reménykedik benne, hogy a tulajdonos visszahívja kíváncsiságból.

5. Az SMS: jellemzően elképesztően rossz angolsággal írt segítségkérő üzenet, amelyben csak a telefon tulaja mentheti meg a bajbajutottat, természetesen egy komolyabb pénzösszeg elküldésével.

További használt trükköket egyébként ITT tud olvasni, ahol egyúttal azt is letudja ellenőrizni, hogy milyen országból próbálták kirabolni.

A veszélyes hívók

A leggyakrabban a hasonló nemzetközi csalásokhoz afrikai, kelet-ázsiai, és karib-szigeteki telefonszámokat használnak, ezért a +27, +223, +224, +229, +235, +238, +254, +261, +263 kezdetű hívószámokat semmiképpen ne vegyük fel, hacsak nem várunk hívást Afrikából! De ebben az esetben is biztonságosabb előre meggyőződni az ismerős telefonszámáról.

A kelet-ázsiai országok hívószámai jellemzően nyolcassal és kilencessel kezdődnek, például Laosz (+856), India (+91), Kuvait (+965).

A közép-amerikai országok kódjai is hasonlóak, az egyik leggyakrabban jelentett csalási kísérlet a Dominikai Köztársaság +809-es kódjáról érkezik. Puerto Rico szintén veszélyeztetett, mert egy szabályozásnak köszönhetően az országnak két kódja is van, ezért se a +787-es, se a +939-es számokról érkező hívásokat sem tanácsos felvenni.

A magyar valóság

Itthon is egyre inkább terjednek a különböző telefontrükkök, azaz a kiszolgáltatottakat és az időseket célzó átverések. Ezek többsége egyszerűen felfedhető, segítsenek az idős rokonoknak is felismerni, ha át akarják verni őket!

1. A bajbajutott rokon: tele van az internet olyan történetekkel, hogy idős, egyedül élő embereket kerestek meg azzal, hogy az unokájuk/gyermeküknek nagy problémája van, amihez egy nagyobb pénzösszeget kell átutalniuk egy megadott bankszámlára, vagy átadni valakinek. Ilyenkor a legjobb a rendőrséget hívni azonnal, és semmiképpen sem adni pénzt a hívónak.

2. A termékbemutató: vagy nyereményt, vagy ingyenes kirándulást ajánl egy behízelgő hang a telefonban, ahová megérkezve rögtön kiderül, hogy a legújabb szuperporszívó és egy kényelmetlen hitel nélkül szinte lehetetlen távozni. Nyugodtan hívja a Fogyasztóvédelmet, ha hasonló történik!

3. A szolgáltatót imitáló: legyen szó akár telefonról, a gázszámláról, vagy éppen orvosi papírokról, a hívó biztos, hogy személyes adatokat, netán bankszámla-hozzáférést is fog kérni. Ne dőljünk be!

4. A fenti módszert kombinálva más országokban már terjed, hogy egy emeltdíjas szám valamilyen trükkel felhívatja magát, és több ezer forintot ráterhel az  előfizető számlájára. Ha egy furcsa, ismeretlen szám hív, semmiképpen se hívjuk vissza!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG