2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az egyik nagy európai fogyasztóvédelmi szervezet greenwashinggal, azaz hamis környezetvédelmi állításokkal vádolja az üdítőitalok gyártóit műanyag palackjaik újrahasznosíthatóságával kapcsolatban.

Az European Consumer Organisation (BEUC) környezetvédelmi ernyőszervezet eljárást kezdeményezett az Európai Uniónál az üdítőital-gyártók ellen azzal a váddal, hogy műanyag palackjaik újrahasznosíthatóságával kapcsolatban a fogyasztókat megvezető állításokat fogalmaznak meg – közölte a szervezet.

A BEUC 45 független nemzeti fogyasztóvédelmi szövetséget fog össze, amelyek 13 országot képviselnek. Magyarországi tagja a Tudatos Vásárlók Egyesülete. A BEUC-hoz csatlakozott ebben a kezdeményezésben a környezetbarát technológiai standardokkal foglalkozó ECOS civil szervezet és az About ClientEarth környezetvédelmi nonprofit szervezet. 

Nem jön ki a matek. Fotó: Pixabay
Nem jön ki a matek. Fotó: Pixabay

A BEUC és társai a Coca-Colát, a Danone-t, a Nestlé Waterst és másokat vádolnak a greenwashing néven ismert csalással, amelyben olyan zöld tulajdonságokat tulajdonítanak termékeknek, amelyekkel azok nem rendelkeznek. Ezek célja a környezettudatos vásárlók megnyerése.

Az EU-hoz intézet felhívás kifogásolja a „100% recyclable” feliratot, az ugyanis figyelmen kívül hagyja, hogy az újrahasznosításnak számos feltétele van, amelyek az üdítőpalackok esetén nem feltétlenül teljesülnek. Így a PET-palackok becsült újrahasznosítási aránya az EU átlagában valójában 55 százalék, és mindössze 30 százalék annak valószínűsége, egy palackból újra üdítőpalack készüljön.

Megtévesztés

Hasonlóan megtévesztő a fogyasztóvédők szerint a „100% recycled” felirat. Ez szimplán nem igaz, például azért, mert az uniós szabályozás szerint a kupakok nem készülhetnek újrahasznosított anyagból, a címkékre pedig nagyon ritkán igaz ez az állítás. Emellett megszokott, hogy maga a palack is részben új anyagból készül.

Az ismert háromszög alakú zöld jelzés, amely az önmagába visszatérő gyártási-felhasználási-újrahasznosítási folyamatot jelöli azt a hamis látszatot kelti, hogy ezek a csomagolóanyagok újra és újra akárhányszor felhasználhatók. A fogyasztók azt hihetik, hogy kifejezetten kedvező hatással vannak a környezetre, hiszen semmilyen részük nem kerül vissza a természetbe. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG