3p

Elégedett ügyfelek nélkül nincs sikeresen működő, nyereséges cég, hiszen ők hozzák a bevételt, így ha senki sem elégedett a termékeddel vagy szolgáltatásoddal, akkor sajnos a vállalkozásod nem lesz hosszú életű.

Az ügyfelek elégedettségét elnyerni és megtartani viszont nem egyszerű, de szerencsére nem is lehetetlen. Főleg, hogy ma már ehhez olyan korszerű megoldások állnak rendelkezésedre, mint a MiniCRM szoftvere, ami jóval több, mint egy sima ügyfélkapcsolat-kezelő program. 

S hogy hogyan használhatod ezt a rendszert arra, hogy pozitívabb képet alakíts ki a cégedről a vásárlóidban? Mutatunk néhány trükköt példákkal! 

Minden előzmény egy helyen

Egy nyílászárók értékesítésével foglalkozó cég irodájában megszólal a telefon, az ügyfélszolgálatos kolléganő fogadja a hívást. Az egyik megrendelő van a vonalban, jelzi, hogy az előzetesen megbeszélt időpont a helyszíni felmérésre sajnos mégsem felel meg neki, másikat szeretne egyeztetni.

Ha nincs ügyfélkezelő rendszer, akkor szegény kolléganő elsőre valószínűleg azt sem tudja, kivel beszél, azt meg pláne nem, hogy mikor is lett volna az a bizonyos időpont, és egyáltalán hova kellett volna felmérésre menni.

Ha viszont minden adat CRM-ben van, akkor elég csak bepötyögni a hívó nevét, és máris megjelenik minden fontos adat a képernyőn. “Kedves Péter, tehát akkor a holnap délután 4 órai időpontot szeretné átrakatni? Mit szólna mondjuk jövő kedden délelőtt 11-hez? Igen, kollégáink ekkor mennek majd a Pécs, Rózsa utca 3. címre.” A megrendelőt örömmel tölti el, ha az ügyfélszolgálatos így “emlékszik” rá. 

Személyes hangvételű kommunikáció

Itt nemcsak arra gondolunk, hogy a kiküldött e-mailekben minden ügyfelet a nevén szólíts, mert ez alapvető, senki sem szeret személytelen, “Tisztelt Címzett” és hasonló leveleket kapni. 

Hanem arra, hogy maga a tartalom is releváns legyen az ügyfél számára. Ha már vannak róla előzetes adatok, akkor egyszerű összeállítani egy személyre szóló ajánlatot, amiben olyan termékek vagy szolgáltatások szerepelnek, amelyek valóban érdekesek számára.

Ha például valaki legutóbb egy kerti medencét vásárolt tőled, akkor ne akciós hűtőszekrényekről szóló levelet küldj neki, hanem egy medencetisztító eszközökről, kiegészítőkről szóló ajánlatot. 

Kérdőív egyszerű elemzése

Az ügyfelek elégedettségének felmérésére az egyik leghatékonyabb eszköz a kérdőív. Igen ám, de ezt a sok beérkezett adatot valakinek fel is kell dolgoznia. Ugye nem gondoltad, hogy bárkinek manuálisan kellene ezt megcsinálnia? 

Persze így is lehet, de sokkal hatékonyabb és gyorsabb, ha a feladatot a CRM rendszerre bízod. Az integrálásnak köszönhetően a kitöltött kérdőívek adatai azonnal bekerülnek a programba, ahol könnyedén készíthetsz belőlük részletes riportokat. 

Így kapsz egy statisztikát arról, hogy melyek azok a területek, ahol a cégednek még javulnia kell, és melyek azok, amikkel az ügyfelek elégedettek.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG