Az ügyfelek elégedettségét elnyerni és megtartani viszont nem egyszerű, de szerencsére nem is lehetetlen. Főleg, hogy ma már ehhez olyan korszerű megoldások állnak rendelkezésedre, mint a MiniCRM szoftvere, ami jóval több, mint egy sima ügyfélkapcsolat-kezelő program.
S hogy hogyan használhatod ezt a rendszert arra, hogy pozitívabb képet alakíts ki a cégedről a vásárlóidban? Mutatunk néhány trükköt példákkal!
Minden előzmény egy helyen
Egy nyílászárók értékesítésével foglalkozó cég irodájában megszólal a telefon, az ügyfélszolgálatos kolléganő fogadja a hívást. Az egyik megrendelő van a vonalban, jelzi, hogy az előzetesen megbeszélt időpont a helyszíni felmérésre sajnos mégsem felel meg neki, másikat szeretne egyeztetni.
Ha nincs ügyfélkezelő rendszer, akkor szegény kolléganő elsőre valószínűleg azt sem tudja, kivel beszél, azt meg pláne nem, hogy mikor is lett volna az a bizonyos időpont, és egyáltalán hova kellett volna felmérésre menni.
Ha viszont minden adat CRM-ben van, akkor elég csak bepötyögni a hívó nevét, és máris megjelenik minden fontos adat a képernyőn. “Kedves Péter, tehát akkor a holnap délután 4 órai időpontot szeretné átrakatni? Mit szólna mondjuk jövő kedden délelőtt 11-hez? Igen, kollégáink ekkor mennek majd a Pécs, Rózsa utca 3. címre.” A megrendelőt örömmel tölti el, ha az ügyfélszolgálatos így “emlékszik” rá.
Személyes hangvételű kommunikáció
Itt nemcsak arra gondolunk, hogy a kiküldött e-mailekben minden ügyfelet a nevén szólíts, mert ez alapvető, senki sem szeret személytelen, “Tisztelt Címzett” és hasonló leveleket kapni.
Hanem arra, hogy maga a tartalom is releváns legyen az ügyfél számára. Ha már vannak róla előzetes adatok, akkor egyszerű összeállítani egy személyre szóló ajánlatot, amiben olyan termékek vagy szolgáltatások szerepelnek, amelyek valóban érdekesek számára.
Ha például valaki legutóbb egy kerti medencét vásárolt tőled, akkor ne akciós hűtőszekrényekről szóló levelet küldj neki, hanem egy medencetisztító eszközökről, kiegészítőkről szóló ajánlatot.
Kérdőív egyszerű elemzése
Az ügyfelek elégedettségének felmérésére az egyik leghatékonyabb eszköz a kérdőív. Igen ám, de ezt a sok beérkezett adatot valakinek fel is kell dolgoznia. Ugye nem gondoltad, hogy bárkinek manuálisan kellene ezt megcsinálnia?
Persze így is lehet, de sokkal hatékonyabb és gyorsabb, ha a feladatot a CRM rendszerre bízod. Az integrálásnak köszönhetően a kitöltött kérdőívek adatai azonnal bekerülnek a programba, ahol könnyedén készíthetsz belőlük részletes riportokat.
Így kapsz egy statisztikát arról, hogy melyek azok a területek, ahol a cégednek még javulnia kell, és melyek azok, amikkel az ügyfelek elégedettek.