A Blancco Technology Group évente több millió telefont vizsgál át egy diagnosztikai szoftver segítségével, az így összegyűlt adatokból pedig kimutathatók a telefonok meghibásodására vonatkozó trendek. Az elmúlt negyedév eredményei alapján az androidos telefonok nem tudnak lépést tartani az iPhone-okkal.
Megbízhatatlanság, Android a neved?
Míg az iPhone-ok csupán egynegyede hibásodik meg, az androidos készülékek 44 százalékánál jön elő valamilyen technikai probléma, több mint háromnegyedüknél pedig rendszeresen összeomlanak alkalmazások.
A legrosszabb modellnek ebben a negyedévben a Samsung Galaxy S6, a Galaxy S5 és a Lenovo K3 bizonyult. Az Androidos készülékek gyártói pedig így teljesítettek:
A viszonylagos megbízhatatlanság ellenére a Google folyamatosan tudja növelni az előnyét: az IDC tavalyi adatai szerint minden 100 eladott készülékből 83 Android, 14 iOS és 3 Windows operációs rendszeren fut. Ennek egyik elsődleges oka az óriási ázsiai felvevőpiac, valamint az, hogy ma már szinte minden ázsiai gyártó androidra gyárt telefont, minőségtől függetlenül.
Érdekességek a felmérésbőlAz iPhone modellek közül az iPhone 6 és az iPhone 5s felel a legtöbb hibáért. Európában és Ázsiában a készülékek egyik legfőbb hibaforrása a Dual SIM. Az androidos készülékek 77 százalékán szoktak alkalmazások összeomlani. Az androidos összeomlások jelentős része biztonsági alkalmazásokhoz kapcsolódik. A készülékmeghibásodások aránya lényegesen nagyobb Ázsiában (55%), mint Észak-Amerikában (27%) vagy Európában (35%). A garanciális javításra visszavitt készülékek többségének nincs megállapítható műszaki problémája, ez az arány Észak-Amerikában a legmagasabb (73%), melyet Európa (65%), majd Ázsia (45%) követ. |
A felmérésben a legtöbb problémát okozó alkalmazást is listázták: