4p
Indul a nyári szezon, és aki még nem tervezte meg nyaralását, viszont szerény összegből szeretné megúszni a dolog utazási részét, találhat még pár igen olcsó repülőjáratot. Persze nem feltétlenül a legfelkapottabb helyekre és nem biztos, hogy a kívánt időpontban, de ezt nem is várhatjuk, így is remek dolog, hogy van majdnem ingyenebéd.

Ha régebben valaki olcsón akart nyaralni, elég volt az utazási irodák last minute ajánlatait böngészni, és rendszerint adódtak igen olcsó, minden költséget, akár teljes ellátást tartalmazó utak is. Ma is vannak last minute utak, de rendszerint nem adnak már akkora engedményt, mint 10-20 éve, amikor néhány utazási iroda a nagy versenyben veszteségesen is megpróbált piacot szerezni. Ez már a múlté, így ha fillérekért akarok utazni, mindenekelőtt olcsó repülőjegyet kell találnunk.

Akadálypálya

Az úgynevezett fapados, jobb elnevezéssel diszkont légitársaságoknál majdnem mindig akadnak ilyenek bizonyos célpontokra és időpontokra. Ha ebben rugalmasak vagyunk, mindig lehet találni valamit, de egy dologra nagyon kell vigyázni: csak akkor lesz az ár tényleg olcsó, ha az alap repülőjegyet vesszük meg, és kikerüljük azt a sok extrát, amit felajánlanak mellé (biztosítás, kényelmesebb ülőhely, ülőhelyválasztás, poggyászfeladás stb).

Ez nem is mindig egyszerű, mivel a légitársaságok úgy alakítják ki a foglalási felületüket, hogy ezekbe beleakadjunk, és megvegyük őket, hacsak nem vagyunk szemfülesek. Sokszor külön be kell jelölni, hogy valamit nem kérünk, különben akaratlanul is megvesszük. Ennek elkerülésére azt ajánljuk, hogy közvetlenül a fizetés előtt ellenőrizzük, mekkora a ténylegesen fizetendő összeg. Ha nem akkora, mint amit a jegyár alapján számoltunk, nézzük meg, miből adódik a különbség, és módosítsunk.

Csomag

Ezzel persze nem akarunk senkit lebeszélni az extra szolgáltatások megvételéről, hisz aki szeretné, miért ne utazhatna felárért kényelmesebben. Csak arra akartuk felhívni a figyelmet, hogy aki csak a meghirdetett alapárat szeretné fizetni, figyeljen oda a foglalás során, persze azzal is tisztában kell lennie, hogy például mekkora csomagot vihet az adott árért. A diszkont légitársaságoknál a feladott poggyászért mindig fizetni kell, a kézipoggyász pedig általában 55x40x20 centiméter lehet, a 20 sok esetben inkább 25, ezt érdemes az adott légitársaságnál ellenőrizni.

Egy kivétel van, a Wizzair, ahol az ingyenes kézicsomag mérete mindössze 42x32x25 centiméter, az ennél nagyobbért külön fizetni kell, nem is keveset. Ezért ha nem elég egy ekkora táska, az árak összehasonlításánál mindig érdemes figyelembe venni, hogy ez mennyivel emeli a fizetendő végső összeget. A tapasztalatok szerint ilyen kis táska pár napra vagy mediterrán úticél esetén szokott elég lenni, ahová nem kell meleg ruházatot vinni.

London, Milánó, Róma

Nézzünk ezek után pár ajánlatot. Az egyik jó lehetőség Milánó, ahová júliusban és augusztusban a Wizz Air odafelé 6000, visszafelé 4500 forinton is kínál jegyet. Népszerű célpont London, és a nagy verseny miatt gyakran akadnak olcsó jegyek: a Wizz Airnél odafelé júniusra és júliusra találtunk 10 ezer forint körüli ára, visszaútra inkább csak júniusra. Rómába a Ryanairnél találtunk 10 ezer forint alatti jegyet odafelé júliusra, visszafelé augusztusa. Nem feltétlenül kell ugyanonnan visszajönnünk, ahová kiérünk: például ha Olaszországot akarjuk bejárni, érdemes lehet Rómába érkezni, és Milánóbol visszaindulni.

Berlin, Stockholm

Kifejezetten olcsón utazhatunk Berlinbe: a nyár folyamán a Ryanairnél találni odafelé 6700 forintos jegyet, visszafelé még 4000 forintost is, bár ezt kevés időpontra, ugyancsak 6700 forintért viszont viszonylag sok időpontot találunk. Olcsón mehetünk Stockholmba ugyancsak a Ryanairral: júniusra mindkét irányba találtunk 5-7 ezer forint közötti jegyet, ezenkívül augusztus végén visszafelé is, akkor néhány dátumra 7-9 ezer forintért található odaúti jegy.

Főszezonon kívül

Ez most csak néhány lehetőség, amit megvizsgáltunk, általában sok jó ajánlat van, ha rászánjuk az időt, érdemes böngészni az ajánlatokat. Sorozatunkat péntekenként folytatjuk, terveink szerint hétről hétre körülnézünk, és kiválasztunk pár jó lehetőséget, adott esetben nem csak nyárra. A főszezonon kívüli időszakban értelemszerűen sokkal több jó lehetőség adódik, és a légitársaságok most már sok hónapra előre is meghirdetik járataikat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG