3p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Jókora árbevétel-növekedést könyvelt el a Lidl és a Kaufland áruházláncok tulajdonosa a február végén zárult üzleti évében, amit nem csupán az inflációval magyaráz a vállalat.

A Lidl és a Kaufland áruházláncok tulajdonosa, a német Schwartz Group jelentős árbevétel-növekedést ért el
2024. február 29-én zárult üzleti évében – vette át a cég jelentését az ESM Magazin kiskereskedelmi szakportál.  Csoportszinten 8,5 százalékkal, 167 milliárd euróra - 64 128 milliárd forintra - nőtt a bevétel, ami nincs nagyon távol Magyarország tavalyi - 74 992 milliárd forintos - éves GDP-jétől.

Csilingeltek a Lidl- és a Kaufland-kasszák
Csilingeltek a Lidl- és a Kaufland-kasszák
Fotó: Lidl

A cégvezetés szerint nem csupán az áremelkedéseknek köszönhető a növekedés, hanem a hatékonyság
javulásának és a digitalizációnak is. A jobb költségmenedzsment segített abban, hogy lenyeljék a beszerzési árak emelkedésének egy részét. Ennek köszönhetően áraik szerintük viszonylag kedvezőek maradtak.

Visszatérés a boltokba

A Lidl 125 milliárd euró - 48 000 milliárd forint - árbevételt könyvelt el áruházaiban, ami 9,4 százalékkal volt több az előző üzleti év adatánál. A Kaufland 7,8 százalékos növekedéssel, 34,2 milliárd euróra növelte forgalmát. Ugyanakkor a közös online-bevétel 9,4 százalékkal, 1,7 milliárd euróra esett. Ez nagyjából a 2021-es pénzügyi év szintjének felel meg. Ez részben azzal magyarázható, hogy a vevők visszatértek a boltokba, miután a járvány idején sokkal többet vásároltak az interneten.

A cégcsoport hulladékfeldolgozással foglalkozó PreZero vállalkozásának árbevétele 5,9 százalékkal, 3,7 milliárd euróra csökkent, miután visszaesett egyes újrahasznosított termékek ára. A Schwartz Produktion vállalkozás, amely a kávétermékektől kezdve a tésztán át a papírig sok mindent szállít be a kereskedelmi üzletágnak, 26 százalékkal, 4,2  milliárd euróra növelte árbevételét.

Megnyitották az első külföldön termelő üzemet az Egyesült Királyságban, Derbyben, ahol italokat palackoznak. A digitális infrastruktúra és a kiberbiztonság javítására, valamint a mesterséges intelligencia integrálására tavaly alapított informatikai divízió, a Schwartz Digits 1,9 milliárd euró árbevételt ért el a pénzügyi évben. Az Schwartz Group részesedést szerzett a német Aleph Alpha mesterséges intelligencia-megoldásokat-fejlesztő cégben és pénzt pumpált a kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó Wire-be. Az áruházak és a raktárak modernizációjára, bővítésére és a beszállítói láncok biztonságosabbá tételére összesen 8 milliárd eurót költöttek. (A magyar Lidl konkrét, hivatalos adatai majd később jelennek majd meg.)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új megoldás a szlovák sztrádán
Buksza blog | 2025. február 8. 14:09
Szlovákia egyik autópályája mentén olyan új bevásárlóközpontok nyílnak, amilyenek létesítésére még nem volt példa. Az autózás és a bevásárlás készül egyfajta a házasságra.
Vásárló Indul a Tesco tesztje, a vevők jobban járhatnak
Buksza blog | 2025. február 8. 09:12
A Tesco még erősebben meg akarja fogni azokat a vásárlóit, akik beléptek Clubcard hűségpontgyűjtő rendszerébe. Ennek érdekében személyre szabott ajánlatokkal áll elő.
Vásárló Kihívót kap a Meki: új gyorsétteremlánc robban be a régiós piacra
Buksza blog | 2025. február 4. 12:40
Egy németországi székhelyű vendéglátóipari cég vette magának a bátorságot, hogy versenybe szálljon a nagy egyesült államokbeli gyorséttermekkel. A cég nem a hamburger sült krumpli csatába száll be.
Vásárló Újabb boltlánc cserélné le a termékeket a polcokon
Buksza blog | 2025. február 4. 11:22
Újabb áruházlánc csatlakozott azokhoz a kiskereskedőkhöz, amelyek letették a főesküt, hogy belátható időn belül lényegesen növelik kínálatukban a növényi alapú fehérjeforrásokat.
Vásárló Óránként 8-12 ezer forint árupakolásért, boltos munkáért? Elég jól hangzik
Buksza blog | 2025. február 4. 08:22
Az egyesült államokbeli Costco Wholesale kiskereskedelmi vállalat vezetősége mintha berezelt volna attól, hogy a cég sok ezer munkavállalója sztrájkba lép. Ezt megelőzendő béremelést jelentettek be.
Vásárló Nekimegy a drágulásnak a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 10:03
A Lidl lejjebb viszi a tojások árát. A lépés nem meglepő. 
Vásárló A karikagyűrű valóban megéri az árát?
Márkázott tartalom | 2025. január 27. 09:03
Sokan szívesen költenek ékszerekre, főleg akkor, ha olyan jelentőségteljes darabról van szó, mint egy karikagyűrű. Ez nemcsak egy kiegészítő, hanem az összetartozás szimbóluma is, amely egy életen át elkísér.
Vásárló Megjelent a kenyérdrágulás a magyar diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. január 27. 05:46
Tovább drágultak a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésében szereplő termékek az Aldi, Lidl és Penny alkotta triónál. Decemberhez képest a hosszú ideig stabil árat mutató félbarna kenyér is többe kerül. 
Vásárló Gyászba borultak az emberek, nem akarnak pezsgőmámorban ünnepelni
Buksza blog | 2025. január 25. 09:41
Az emberek elbizonytalanodtak, ezért nincs kedvük ünnepelni. Ezt a következtetést vonták le a francia pezsgőgyártók abból, hogy forgalmuk már a második egymást követően évben csökkent.
Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG