3p

Jókora árbevétel-növekedést könyvelt el a Lidl és a Kaufland áruházláncok tulajdonosa a február végén zárult üzleti évében, amit nem csupán az inflációval magyaráz a vállalat.

A Lidl és a Kaufland áruházláncok tulajdonosa, a német Schwartz Group jelentős árbevétel-növekedést ért el
2024. február 29-én zárult üzleti évében – vette át a cég jelentését az ESM Magazin kiskereskedelmi szakportál.  Csoportszinten 8,5 százalékkal, 167 milliárd euróra - 64 128 milliárd forintra - nőtt a bevétel, ami nincs nagyon távol Magyarország tavalyi - 74 992 milliárd forintos - éves GDP-jétől.

Csilingeltek a Lidl- és a Kaufland-kasszák
Csilingeltek a Lidl- és a Kaufland-kasszák
Fotó: Lidl

A cégvezetés szerint nem csupán az áremelkedéseknek köszönhető a növekedés, hanem a hatékonyság
javulásának és a digitalizációnak is. A jobb költségmenedzsment segített abban, hogy lenyeljék a beszerzési árak emelkedésének egy részét. Ennek köszönhetően áraik szerintük viszonylag kedvezőek maradtak.

Visszatérés a boltokba

A Lidl 125 milliárd euró - 48 000 milliárd forint - árbevételt könyvelt el áruházaiban, ami 9,4 százalékkal volt több az előző üzleti év adatánál. A Kaufland 7,8 százalékos növekedéssel, 34,2 milliárd euróra növelte forgalmát. Ugyanakkor a közös online-bevétel 9,4 százalékkal, 1,7 milliárd euróra esett. Ez nagyjából a 2021-es pénzügyi év szintjének felel meg. Ez részben azzal magyarázható, hogy a vevők visszatértek a boltokba, miután a járvány idején sokkal többet vásároltak az interneten.

A cégcsoport hulladékfeldolgozással foglalkozó PreZero vállalkozásának árbevétele 5,9 százalékkal, 3,7 milliárd euróra csökkent, miután visszaesett egyes újrahasznosított termékek ára. A Schwartz Produktion vállalkozás, amely a kávétermékektől kezdve a tésztán át a papírig sok mindent szállít be a kereskedelmi üzletágnak, 26 százalékkal, 4,2  milliárd euróra növelte árbevételét.

Megnyitották az első külföldön termelő üzemet az Egyesült Királyságban, Derbyben, ahol italokat palackoznak. A digitális infrastruktúra és a kiberbiztonság javítására, valamint a mesterséges intelligencia integrálására tavaly alapított informatikai divízió, a Schwartz Digits 1,9 milliárd euró árbevételt ért el a pénzügyi évben. Az Schwartz Group részesedést szerzett a német Aleph Alpha mesterséges intelligencia-megoldásokat-fejlesztő cégben és pénzt pumpált a kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó Wire-be. Az áruházak és a raktárak modernizációjára, bővítésére és a beszállítói láncok biztonságosabbá tételére összesen 8 milliárd eurót költöttek. (A magyar Lidl konkrét, hivatalos adatai majd később jelennek majd meg.)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG