Milyen nehézségekkel találhatjuk szembe magunkat pénzügyi szakemberként?
A marketing egy külön szakma, aminek az elsajátítása éppúgy időt és energiát vesz igénybe, mint a pénzügyi, adózási szabályok megértése. Ezért, aki a saját szakmájában magas szintű tudással rendelkezik gyakran bizonytalan más területeken. A pénzügyi szektor ráadásul kihívásokkal teli. Igen magas a verseny, hiszen egyéni vállalkozókkal, könyvelő cégekkel, lelkes amatőrökkel kell megküzdenünk, akik majd mindent megcsinálnak maguknak.
A magas szintű szolgáltatás ráadásul magasabb árazással is együtt jár, amit nem mindenki hajlandó megfizetni bizalom nélkül. Épp az óriási verseny miatt azonban nem egyszerű bizalmat építeni. A szabályok folyamatos változásainak nyomon követését ráadásul még nem is említettük. A szaktudást ugyan nekünk kell hozni az egyenletbe, a másik két problémára jó megoldást nyújthat a marketing!
Vizsgáljuk felül a honlapunkat!
Ma már szinte nincs olyan vállalkozás, ami el tudna működni online jelenlét nélkül. Az, hogy van egy honlapunk viszont még nem egyenlő azzal, hogy potenciális ügyfeleink megtalálnak és ha meg is találnak, minket fognak választani. Ha organikusan akarjuk növelni honlapunk elérését, mindenképp figyelmet kell fordítanunk a keresőoptimalizálásra.
Ez egyfelől jelenti honlapunk technikai optimalizálását, így például a gyors betöltődési sebességet, a reszponzivitást és a mobilbarát megjelenést. Másfelől pedig a tudatos SEO szövegírást is. Keressük meg a számunkra megfelelő kulcsszavakat, töltsük ki a metaleírásokat és készítsünk releváns tartalmakat célcsoportunk számára!
Indítsunk szakmai blogot!
A pénzügy nem egyszerűen érthető terület, ahhoz pedig, hogy ügyfeleink megértsék, miért van szükség megbízható szakemberre, fontos, hogy tisztában legyenek az alapjaival. Ez az edukáció a mi munkánkat is segítheti hosszú távon, hiszen nem kérdőjelezik majd meg, mit miért csinálunk és hatékonyabban tudunk velük együttműködni.
A blogok ráadásul a SEO-t is támogatják, hiszen megjelennek bennük a számunkra releváns kulcsszavak és kiegészítő kulcsszavak. Ezek pedig segíthetnek benne, hogy megelőzzük konkurenciánkat.
Legyünk jelen a közösségi médiában!
Indíthatunk egy hivatalos oldalt, de akár saját profilunkat is használhatjuk üzleti céljainkra. Akár egyéni vállalkozóként, vagy céges keretek között végezzük a munkánkat, a perszonalizáció nagyban hozzájárul a bizalomépítéshez. Osszuk meg friss blogbejegyzéseinket, reagáljuk az új jogszabályokra, esetleg csatlakozzunk vállalkozói csoportokba és nyújtsunk pénzügyi segítséget.
Nemcsak a kisvállalkozók számára lehetnek hasznosak a bejegyzéseink, akik esetleg még nem tartanak ott, hogy szükségük legyen egy pénzügyi szakemberre. A nagyobb vállalatok, ügynökségek is látni fogják bejegyzéseinket, akik ezekben a csoportokban keresnek alvállalkozókat és megalapozhatjuk a belénk vetett bizalmukat.
Milyen közösségi felületeken érdemes jelen lennünk?
- Facebook: Itt találhatjuk meg a felhasználók legszélesebb körét és ugyan az utóbbi években egyre csökken a népszerűsége, még mindig az egyik legjelentősebb közösségi platform.
- LinkedIn: Ha szakmai körökben elismertek akarunk lenni, mindenképp érdemes jelen lennünk LinkedInen is. Már csak azért is, mert a célcsoportunk kimondottan munka- és munkaerőkeresés céljával látogatja.
- TikTok: A hírével szemben nemcsak fiatalok használják. A rövid, virális videók, különösen pénzügyi témában gyorsan, sok emberhez képesek eljutni, talán ahhoz is, akinek épp ránk van szüksége.
- Google Cégprofil és térkép: A bizalomépítés egyik eszköze lehet, ha jelen vagyunk a Google Cégprofilon, ahol meglévő és volt ügyfelek értékelhetik szolgáltatásunkat.
Vegyünk részt szakmai workshopokon, webináriumokon!
Előadóként vagy szervezőként, de még vendégként is hasznosak lehetnek ezek az események. Bemutathatjuk szakmai ismereteinket, kapcsolatot építhetünk a kollégákkal, lehetséges ügyfelekkel, ami akár későbbi ajánláshoz, megbízáshoz is vezethet. A szaktekintélyünk növelésével ráadásul értékünket is növelhetjük, ami magasabb bevételeket eredményezhet.
Fontos megjegyezni, hogy a pénzügyi szektorban a bizalom és a hitelesség kulcsfontosságúak. A marketing pedig csak egy eszköz arra, hogy ezeket kiépítsük potenciális ügyfeleink felé és minél több emberhez eljuttassuk.