1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly az akciós újságok kevesebb oldalon kevesebb terméket hirdettek meg, mint egy évvel korábban. A legtöbb reklámprospektust a diszkontok adták ki
Tavaly az akciós újságok kevesebb oldalon és kevesebb terméket hirdettek meg, mint egy évvel korábban. A legtöbb reklámprospektust a diszkontok adták ki – derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor 2011 legfrissebb eredményeiből

2001 óta az idei felmérés során volt a legmagasabb azok aránya, akik nem kapnak postai úton szórólapot (30%), különösen a közép-dunántúli régióban volt magas ez az arány (55%) – olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. Az összes megkérdezett 58 százaléka tájékozódik egyébként valamilyen szinten a postán érkezett szórólapokból, ami az eddig mért legalacsonyabb arány. Azon megkérdezettek közül, akik kapnak postán szórólapot, 16 százalékuk olvasás nélkül kidobja azt, 61 százalékuk szokta átnézni és közel minden negyedik ember vásárol is a prospektus alapján.
 
Jellemzően a nők, az idősebb korosztály tagjai, az alacsonyabb végzettséggel rendelkezők, a kistelepülések lakói, illetve a városi alsóközéposztály szegmensébe tartozók azok, akik vásárolnak is az akciós újságok alapján, míg a legkisebb érdeklődést a fiatalok, a felsőfokú végzettségűek, az egy fős háztartásban élők, illetve a fővárosi és pest megyei lakosok mutatják a szórólapok iránt – állapítják meg.


Azok aránya és aktivitása, akik kapnak postai úton szórólapot

Annak ellenére, hogy a postai úton érkezett szórólapok jelentősége csökkenni látszik, összességében az akciós újságok iránti érdeklődés növekedését mutatja, hogy az egy évvel korábbi eredményekhez képest némileg emelkedett azok aránya, akik vásárlásuk előtt több lánc szórólapját is összehasonlítják – mondta Kui János, a GfK Hungária Kereskedelem szektorának menedzsere.

2009-hez hasonlóan 2010-ben is elsősorban az alapvető élelmiszerek, húsok/húskészítmények, tej és tejkészítmények akcióit követték nyomon a vásárlók. 2009-hez képest jelentősen emelkedett azok aránya, akik a fagyasztott élelmiszerek hirdetéseit kísérték figyelemmel. Továbbra is a heti akciók a legnépszerűbbek, a kiadott újságok 41%-át teszik ki, míg második helyen (22%) a 14 napig érvényes kiadványok állnak - teszik hozzá.

A darabszámot tekintve 2010-ben a csatornák versenyét a diszkontok nyerték 359 darab kiadott akciós újsággal, szemben a hipermarketek 298 darabjával. Ha az egy újságban megjelent termékek számát nézzük, láthatjuk, hogy míg 2009-ben átlagosan 152 db FMCG termék jelent meg, addig 2010-ben csak 144 hirdetés szerepelt a leafletekben, az átlagos oldalszám pedig 14 oldalról, 13 oldalra csökkent. Tehát kevesebb oldalon, kevesebb terméket hirdettek ezek a szóróanyagok 2010-ben.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG