Kitérünk a domain végződésekre, a domain név tulajdonosokra, valamint a következő kérdéssel is foglalkozunk: Hogyan válassz domain nevet?
A domain végződések
Két nagy csoportba lehet osztani a domain neveket a végződésük alapján. Vannak a nemzeti domainek, amelyek végződései az adott ország nevéből képzett rövidítések, például Magyarország esetében ez a .hu. Továbbá vannak a nemzetközi fődomainek, idetartozik például a .com, a .net és a .org.
Csak akkor kerülhet internetes tartalom egy adott név mögé, ha annak van tulajdonosa. Ez lehet magánszemély vagy cég is. Ez nemcsak a kereskedelmi érték miatt meghatározó, hanem az esetleges felelősségre vonás miatt is.
Cégnév, márkanév és domain név
A név kitalálása előtt mindenképpen érdemes az induló vállalkozás márkanevét tisztázni. Fontos, hogy megragadja a figyelmet, és képes legyen kifejezni a szolgáltatás ígéretét, a márka küldetését. Természetesen nem előírás, hogy a cégnév, a márkanév és a domain név azonosak legyenek. Például állhat egy márka mögött egy cégcsoport is, és egyetlen cégnek lehetnek független márkái.
Érdemes törekedni arra, hogy a márkanév domainként is a cég tulajdonába kerüljön. Ez amiatt fontos, mert senki se szeretné, hogy a márkaneve alatt az interneten nem hozzá kötődő tartalmak jelennének meg.
Továbbá fontos hangsúlyozni, hogy ékezetes domain neveket nem érdemes alkalmazni, ugyanis az emberek azt szokták meg, hogy ékezet nélkül használják őket.
Szerepelhet a szolgáltatás a névben, ha már megtörtént a szakosodás és egyértelmű a tevékenységi kör. Azonban ha nem egyértelmű a tevékenységi kör, akkor nem érdemes az egyik szolgáltatást behelyezni a névbe, hiszen félrevezető lehet.
Könnyen megjegyezhető és felidézhető legyen
Tulajdonnevet csak akkor érdemes szerepeltetni a domain névben, ha a személy fontos a márka mögött, és jó hangzású a tulajdonnév. Továbbá a választás során arra is érdemes figyelni, hogy könnyen megjegyezhető és felidézhető legyen, valamint egyszerű, kiejthető, kifejező és rövid.
Kiterjesztés szempontjából azt kell figyelembe venni, hogy hol található a célközönség. Ha a vállalkozás Magyarországon működik, akkor a legjobb döntés a .hu kiterjesztés. Ha a célközönség nemzetközi, akkor pedig érdemes a .com végződésen gondolkodni.
A honlapkészítéshez pedig jól jön a kreativwebdesigntanfolyam.hu oldalon található WordPress tanfolyam, amelynek köszönhetően gyorsan lehet honlapot építeni. Meg lehet ismerni azokat a bővítményeket és beállítási lehetőségeket, amelyek könnyen elkerülik a kezdők figyelmét.