1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még mindig sok a valószínűleg megtévesztő eredetjelölés plakátokon, polccímkéken, akciós-kiadványokban és termékeken. Jó néhány üzletlánc él olyan jelölésekkel, melyek vélhetően nem magyar termékeket takarnak, elsősorban az alapanyagok külföldi származása miatt. Azt javasolják a fogyasztóknak, hogy ne a trikolórral párosuló, hangzatos reklámszlogenek, hanem a kötelező jelölések és a termékösszetétel alapján ítélkezzenek

Decemberben és január első felében felmérést készített a FÉBÉSZ és a Teszt plussz Online fogyasztóvédelmi magazin, hogy az áruházláncok milyen módon élnek a termékek magyar eredetre utaló emblémák, ábrák, feliratok, nemzeti jelölések marketing-előnyeivel. Fokozottan figyelték, találkozhatnak-e a fogyasztók megtévesztő, vagy vélhetően valótlan tartalmú eredet-jelölésekkel. Az eredmény: még mindig sok a valószínűleg megtévesztő eredetjelölés plakátokon, polccímkéken, akciós-kiadványokban és termékeken – írja az NFH. A számtalan, különféle kivitelezésű, esetenként értelmezhetetlen és valódi tartalom nélküli jelölés helytelen vásárlói döntések meghozatalát eredményezheti.

Egy régi hungarikum. (Fotó: Pick.hu)

Rendkívül gyakori, egyes áruházláncokban általános a „magyar termék”, a „magyar minőség”, a „hazai”, valamint a nemzetiszín lobogóval ellátott ábrás, emblémás magyareredet-jelölés. A védjegyoltalom alatt álló, minőségi garanciát nyújtó tanúsító védjegyek kivételével a fogyasztókat a magyar termékek vásárlására ösztönző egyéb jelölések mögött jelenleg nem áll semmilyen, szabályzatba foglalt feltételrendszer.
A felmérés szerint az elmúlt évekhez képest valamelyest csökkent ugyan az eredetjelölések aránya - egyes áruházláncokban nem is találtak megkülönböztető jelzéseket -, ezzel szemben jó néhány üzletlánc él olyan jelölésekkel, melyek vélhetően nem magyar termékeket takarnak, elsősorban az alapanyagok külföldi származása miatt. A FÉBÉSZ azt javasolja a fogyasztóknak, hogy fokozottan ellenőrizzék a magyarnak feltüntetett áruk származását, és ne a trikolórral párosuló, hangzatos reklámszlogenek, hanem a kötelező jelölések és a termékösszetétel alapján ítélkezzenek
A Gazdasági Versenyhivatal és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság több esetben is indított eljárást az áruházláncok megtévesztő jelölési gyakorlata ellen, ezen eljárások a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról rendelkező törvény (Fttv.) általános előírásain alapulnak. Az alapanyagok származását, a feldolgozás helyét és a nemzeti jelképek felhasználását egyaránt behatároló magyartermék-rendeletre előreláthatólag még fél évet várni kell, a hungarikum-törvényt tavasszal fogadhatják el.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG