3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon csupán minden negyedik embernek van vezeték nélküli internete, szemben az OECD országaival, ahol ez az arány eléri a 72 százalékot. A mobilinternet elterjedésének gátja hazánkban elsősorban a magas árakban keresendő: a mobilinternet átlagos ára a havi bruttó átlagkereset 6,8 százalékát teszi ki.

Az OECD államainak átlagos szélessávú mobilinternet penetrációja egy év alatt 3 százalékkal 72,4 százalékra nőtt.

Míg hét tagországban minden lakosra több mint egy mobilinternet-előfizetés jut (Finnország, Ausztrália, Japán, Svédország, Dánia, Dél-Korea, USA), addig Magyarországon átlagosan csupán minden negyedik lakos rendelkezik mobilinternet-előfizetéssel, amellyel az európai tagországok rangsorában az utolsó helyen vagyunk. Ugyanakkor a kelet-közép-európai OECD-tagországok, például Csehország vagy Lengyelország ennél több mint kétszeres arányt tudhatnak magukénak - írja az Internetet.hu ár-összehasonlító portál.

Mobilinternet-penetráció az OECD egyes országaiban. Forrás: OECD

Az alacsony hazai penetrációért elsősorban a szolgáltatások viszonylagos magas díjai okolhatók. A mobilinternet-csomagok díjai ugyanis a bruttó átlagkereset 6,8 százalékát teszik ki.

„Megfigyelhető, hogy azokban az országokban, ahol az átlagkeresethez viszonyítva alacsonyabb arányt érnek el a szolgáltatások díjai, a penetráció jelentősebb magasabb. Szlovákiában például a fizetésekhez képest feleannyit kell áldozni mobilinternetre, így nem meglepő, hogy kétszer akkora a penetráció. Itthon a sokkal megfizethetőbb kábeles internet, illetve a DSL-kapcsolat elterjedt. Amint az emberek megengedhetik maguknak a mobilinternetet, várhatóan többen is fogják használni” – magyarázza Solt Ádám, az Internetet.hu távközlési szakértője.

Igény volna rá, de…

Bár a mobilinternet-szolgáltatások bővülése a hazai piacban rejlő potenciál miatt természetes folyamat, a nagyobb arányú növekedésnek azonban megvannak a gátjai.

Mobilinternet-árak a bruttó átlagkeresethez viszonyítva az OECD egyes országaiban. Forrás: OECD

„A hazai mobilinternet áraiban jelentős arányt képviselnek a telekommunikációs szektort terhelő, kirívóan magas adók is, amelyek mindent beleértve a szolgáltatások díjának közel 60 százalékát teszik ki. Így a szolgáltatók az árak egészének kevesebb, mint felére vannak hatással, és kisebb intervallumban tudnak rajtuk változtatni. Az alacsony ügyfélszám miatt pedig a rendszerfenntartási költségeket is kevesebb felhasználóra tudják áthárítani. Mivel a hazai előfizetőkre nem jellemző a szolgáltatók közötti váltás, azok mesterségesen magasan tarthatják az árakat” – magyarázza Solt Ádám.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG