2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megtévesztett és megváratott fogyasztók miatt érkezett a legtöbb esetben panasz 2015-ben a telekommunikációs társaságok ellen.

Tavaly összesen 2539 fogyasztói panasz érkezett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH) a különböző elektronikus hírközlési szolgáltatásokkal kapcsolatban, ez 5 százalékkal kevesebb az előző évinél - közölte a hatóság szerdán.

Nem foglalkoznak a bajjal

A kifogások legtöbbször a televízió, telefon vagy internetszolgáltatók ügyfélszolgálatára, panaszkezelésére vagy megtévesztő tájékoztatásra érkeztek.

A leggyakoribb szabálysértés az volt, hogy a panaszra nem válaszoltak, késve válaszoltak, vagy érdemben nem kapott választ a fogyasztó. A telefonos eléréssel rendelkező ügyfélszolgálatokra az 5 percen belüli élőhangos bejelentkezés elmaradására vagy elérhetetlenség miatt tettek panaszt.

Figyelmetlen segítők Jogsértőnek bizonyult az az eset, mikor egy előfizetőt hűségideje alatt azzal kerestek meg, hogy váltson át egy másik, kedvezőbb csomagra, amelyet elfogadott. Azonban a változatlan telefonálási szokások mellett megnőtt a telefonszámlája, amit jelzett a szolgáltatónál. A hatósági eljárás során kiderült, hogy az üzletkötő az ajánlat megtételekor összetévesztette a fogyasztó előfizetői konstrukcióját, így kedvezőtlenebb csomagot ajánlott neki - írja az NFH.

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok közül a legjellemzőbb kifogás tavaly az volt, hogy a fogyasztók szerződéskötéseik során kizárólag az elektronikus hírközlési szolgáltató képviselője által elmondottakra hagyatkoztak. Nem nézték meg az egyedi előfizetői szerződést, nem érdeklődtek a részletszabályokról. Ezután az első számla kézhezvétele során szembesültek olyan jelentős információkkal, amelyek ismeretében nem döntöttek volna a szerződés megkötése mellett.

Figyeljünk oda

A fogyasztóvédelmi hatóságnak 31 esetben kellett a vállalkozásokat köteleznie a jogszerű gyakorlatra, míg 182-szer a kötelezés mellett bírságot is kiszabtak, összesen több mint 30 millió forint értékben. A NFH továbbra is körültekintésre hívja fel a fogyasztók figyelmét, ha hírközlési szolgáltatásra kötnek szerződést.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló LED izzók: a modern otthon kedvenc fényei
Márkázott tartalom | 2025. július 1. 12:50
Az ember gyakran elgondolkodik azon, hogyan tehetné még hangulatosabbá a lakását. Az enerigatakarékos technológiák, mint például a LED izzók, egyre népszerűbbek a fenntarthatóság iránt elkötelezett háztartásokban. A hagyományos fényforrások helyett sokan döntenek a melegséget sugárzó sárga LED izzók mellett, amelyek nemcsak hogy energiatakarékosak, hanem otthonunk eleganciáját is növelik. A sárga fényben fürdő helyiségek valódi komfortérzetet teremtenek.
Vásárló Nyaralni indul? Ezt a tippet fogadja meg tankoláshoz!
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 09:33
Ez történt az üzemanyagokkal.
Vásárló Valami készül a benzinkutakon – örülhetnek az autósok?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 10:26
Ez történt az üzemanyagok árával.
Vásárló Lefújták az egészen különös sztrájkot Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 16:08
Mégsem lesz benzinkútsztrájk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG