Most éppen Franciaországban született egy olyan törvény, amely ellehetetlenítené a közösségi autózást kínáló amerikai vállalatot.
A francia Alkotmánytanács határozata alapján ugyanis minden taxi- és magánsofőr köteles az egyes fuvarok után visszatérni a "bázisra" vagy leállni egy parkolóban, és ott megvárni az új ügyfeleket, vagy a megrendelést.
Az Uber szempontjából ez azért problémás, mert egy mobilapplikáción keresztül folyik a megrendelések lebonyolítása, így bázis nincs és a kiegészítő jövedelemre vágyó magánsofőrök sem állnak le gyakran, új fuvarra várva. A francia taxisok szerint az Uberesek végre "nem rohangálhatnak illegálisan az autópályán, kuncsaftra várva".
Három az egyhez
Korábban London polgármester szorgalmazta, hogy vezessenek be létszámstopot, mivel egy londoni taxisra lassan három Uberes jut.
Itthon lesújtott a törvény ökle
Magyarországon Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter esett neki az itthon is működő szolgáltatásnak, miután a taxisok többször is felhívták a figyelmet a cég illegális piaci előnyére - amelyből a kedvező árak is származnak - az adóelkerülésre.
Ezzel fogták meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal pénzügyőrei az összes vizsgált budapesti Uberest: mivel az egész fizetési tranzakció a mobilapplikáción keresztül zajlik, számlát nem tudtak adni, így akár 200 ezer forintos büntetésre is számíthatnak a sofőrök, akik közül bizonyára sokan kétszer is meggondolják, hogy autóba ülnek-e az techcég pénzéért.
Nem csak Európában
Az Uber szinte mindenhol kiveri az engedélyeztetett taxisoknál a biztosítékot: Mexikóvárosban épp a napokban zárták le a sárgaautósok az utakat, követelve a hatóságoktól, hogy számoljanak le a világ második legértékesebb startupjával, hiába: a nap végeztével a Twitteren leginkább használt hastag egyike a a #TwitterStays volt, míg a kegyelemdöfést az vitte be, hogy az Uber felajánlott a 300 ezer regisztrált felhasználójának két ingyenes utat.
Kína fejlesztene
Az Uber megannyi riválisa közül a legfrissebb Kína Kanton városában alakult: miután kitiltották a városból a San Francisco-i céget, elindították a saját, önkormányzati szolgáltatásukat, amely ugyanazon az alapon működik, mint az Uber, azt leszámítva, hogy négy taxitársasággal dolgoznak együtt magánemberek helyett.
Az Uber sem fehér bárány?
A cég megérkezésekor a kommunikáció egyik fő üzenete az volt, hogy az Uber segít a munkahelyteremtésben. Na, ehhez képest a múlt héten kiszúrták Pittsburghben, hogy sofőr nélküli autókat tesztelnek. Már februárban volt arról szó, hogy elkezdik vizsgálni ezt a szállítási módszert és létrehoznak ehhez egy kutatócsoportot.
Pénz? Az van
A The Wall Street Journal értesülései szerint annyira megy a bolt a botrányok ellenére, hogy hamarosan egy egymilliárd dolláros hitelkeretet kaphatnak partnerektől, amely elemzők szerint a elsődleges részvénykibocsátás egyik jele a cég esetében. Az Ubert nagyjából 41 milliárd dollárra értékelik piaci elemzők.