
A piac erős szereplői számára ma már természetes, hogy a webáruházuk össze van kötve a logisztikai rendszerekkel, pénzügyi megoldásokkal, sőt a marketing jelentős részét is integrált rendszerek biztosítják, gondoljunk például az ár-összehasonlító oldalakra… Az elszigetelt webáruházak egyszerűen képtelenek a növekedésre, hiszen a mindennapokban túlzott humán erőforrást emésztenek fel. Részben ez magyarázza a piaci tendenciát, miszerint a nagy webáruházak tovább nőnek, a kicsik azonban képtelenek lépést tartani velük.
Azt tapasztaljuk, hogy a webáruházak igyekeznek mindent megtenni annak érdekében, hogy a lehető legkényelmesebb fizetési lehetőségeket biztosítsák a vásárlók számára. Ugyanakkor továbbra is az utánvétes készpénzes fizetés a legnépszerűbb, sokan ma is ódzkodnak az online kártyák használatától. Az online vásárlók rendszerint ismerik a törvény által garantált 14 napos visszavásárlási garanciát, illetve sokan hallottak már a bankok által kevésbé emlegetett chargeback lehetőségről, a bankkártyás fizetés terjedése továbbra is lassú.
Ennek ellenére kijelenthető, hogy az e-kereskedelem iránti bizalom egyre nagyobb, ami részben az utánvétes fizetési lehetőségeknek, az átvevőpontoknak és szaküzleteknek köszönhető. Számos webáruház működik úgynevezett hibrid modellel, vagyis az online bolt mellett fizikai üzletekben is kínálják termékeiket. Az Extreme Digital kiváló példa a hibrid értékesítésre; esetükben a szaküzletek átvevőpontként is működnek, ahol nyitvatartási időben könnyedén kézhez kaphatjuk a megrendelt termékeinket.
A webáruházak sokat tesznek azért, hogy a hagyományos offline vásárlók megbarátkozzanak az online boltokkal. Láthatóan jó úton haladnak, hiszen egyre inkább nő a vásárlási gyakoriság és az online vásárlói bázis is. Ezek a számok nagyban hozzájárulnak az e-kereskedelem összesített eredményének növekedéséhez, ráadásul folyamatos az átlagos megrendelési érték növekedése is. A környezet tehát rendkívül kedvező az e-kereskedők számára, illetve mindazoknak, akik új webshop nyitását tervezik.
Szakértők szerint a legnagyobb nehézséget az állandósult erős árverseny jelenti a webáruházak számára. A korábbi években az öldöklő árverseny jellemzően a főszezonra korlátozódott, mára viszont állandósulni látszik. A legnagyobb webáruházak az erős gyártói és beszállítói kapcsolataiknak köszönhetően képesek olyan árakat kínálni a vásárlók számára, amikkel a kicsik egyszerűen képtelenek versenyezni.
A közepes mérettel rendelkező forgalmazók sincsenek sokkal jobb helyzetben; ők rendszerint rendelkeznek azokkal az eszközökkel, ami az árversenyhez szükséges, de a saját erőből finanszírozott leárazások sok esetben a profitrátájukat emészti fel. Ez magyarázza, hogy az árverseny egyre inkább a nagy webáruházak ütőkártyájává válik, a kisebb forgalommal rendelkező boltok pedig a szolgáltatás minőségének javításával válhatnak népszerűvé.