3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hazai e-kereskedelem igazi sikertörténetet írt az utóbbi években. Az évi 20 százalék körüli bővülés komoly lehetőséget tartogat a szegmens szereplői számára, azonban a verseny is fokozódik. A magyar e-kereskedelem képe folyamatosan változik; ebben a környezetben kell helytállnia minden kereskedőnek.

Azok a marketingeszközök, amelyek öt évvel ezelőtt roppant korszerűnek számítottak, ma már hatástalanok maradhatnak, helyettük pedig olyan megoldások vertek gyökeret, amelyek öt évvel ezelőtt talán nem is léteztek. Habár a fenti mondat sok esetben túlzó lehet, az integrált rendszerek új alapokra helyezték a korszerű e-kereskedelmet.

A piac erős szereplői számára ma már természetes, hogy a webáruházuk össze van kötve a logisztikai rendszerekkel, pénzügyi megoldásokkal, sőt a marketing jelentős részét is integrált rendszerek biztosítják, gondoljunk például az ár-összehasonlító oldalakra… Az elszigetelt webáruházak egyszerűen képtelenek a növekedésre, hiszen a mindennapokban túlzott humán erőforrást emésztenek fel. Részben ez magyarázza a piaci tendenciát, miszerint a nagy webáruházak tovább nőnek, a kicsik azonban képtelenek lépést tartani velük.

Azt tapasztaljuk, hogy a webáruházak igyekeznek mindent megtenni annak érdekében, hogy a lehető legkényelmesebb fizetési lehetőségeket biztosítsák a vásárlók számára. Ugyanakkor továbbra is az utánvétes készpénzes fizetés a legnépszerűbb, sokan ma is ódzkodnak az online kártyák használatától. Az online vásárlók rendszerint ismerik a törvény által garantált 14 napos visszavásárlási garanciát, illetve sokan hallottak már a bankok által kevésbé emlegetett chargeback lehetőségről, a bankkártyás fizetés terjedése továbbra is lassú.

Ennek ellenére kijelenthető, hogy az e-kereskedelem iránti bizalom egyre nagyobb, ami részben az utánvétes fizetési lehetőségeknek, az átvevőpontoknak és szaküzleteknek köszönhető. Számos webáruház működik úgynevezett hibrid modellel, vagyis az online bolt mellett fizikai üzletekben is kínálják termékeiket. Az Extreme Digital kiváló példa a hibrid értékesítésre; esetükben a szaküzletek átvevőpontként is működnek, ahol nyitvatartási időben könnyedén kézhez kaphatjuk a megrendelt termékeinket.

A webáruházak sokat tesznek azért, hogy a hagyományos offline vásárlók megbarátkozzanak az online boltokkal. Láthatóan jó úton haladnak, hiszen egyre inkább nő a vásárlási gyakoriság és az online vásárlói bázis is. Ezek a számok nagyban hozzájárulnak az e-kereskedelem összesített eredményének növekedéséhez, ráadásul folyamatos az átlagos megrendelési érték növekedése is. A környezet tehát rendkívül kedvező az e-kereskedők számára, illetve mindazoknak, akik új webshop nyitását tervezik.

Szakértők szerint a legnagyobb nehézséget az állandósult erős árverseny jelenti a webáruházak számára. A korábbi években az öldöklő árverseny jellemzően a főszezonra korlátozódott, mára viszont állandósulni látszik. A legnagyobb webáruházak az erős gyártói és beszállítói kapcsolataiknak köszönhetően képesek olyan árakat kínálni a vásárlók számára, amikkel a kicsik egyszerűen képtelenek versenyezni.

A közepes mérettel rendelkező forgalmazók sincsenek sokkal jobb helyzetben; ők rendszerint rendelkeznek azokkal az eszközökkel, ami az árversenyhez szükséges, de a saját erőből finanszírozott leárazások sok esetben a profitrátájukat emészti fel. Ez magyarázza, hogy az árverseny egyre inkább a nagy webáruházak ütőkártyájává válik, a kisebb forgalommal rendelkező boltok pedig a szolgáltatás minőségének javításával válhatnak népszerűvé.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG