3p
A hazai e-kereskedelem igazi sikertörténetet írt az utóbbi években. Az évi 20 százalék körüli bővülés komoly lehetőséget tartogat a szegmens szereplői számára, azonban a verseny is fokozódik. A magyar e-kereskedelem képe folyamatosan változik; ebben a környezetben kell helytállnia minden kereskedőnek.

Azok a marketingeszközök, amelyek öt évvel ezelőtt roppant korszerűnek számítottak, ma már hatástalanok maradhatnak, helyettük pedig olyan megoldások vertek gyökeret, amelyek öt évvel ezelőtt talán nem is léteztek. Habár a fenti mondat sok esetben túlzó lehet, az integrált rendszerek új alapokra helyezték a korszerű e-kereskedelmet.

A piac erős szereplői számára ma már természetes, hogy a webáruházuk össze van kötve a logisztikai rendszerekkel, pénzügyi megoldásokkal, sőt a marketing jelentős részét is integrált rendszerek biztosítják, gondoljunk például az ár-összehasonlító oldalakra… Az elszigetelt webáruházak egyszerűen képtelenek a növekedésre, hiszen a mindennapokban túlzott humán erőforrást emésztenek fel. Részben ez magyarázza a piaci tendenciát, miszerint a nagy webáruházak tovább nőnek, a kicsik azonban képtelenek lépést tartani velük.

Azt tapasztaljuk, hogy a webáruházak igyekeznek mindent megtenni annak érdekében, hogy a lehető legkényelmesebb fizetési lehetőségeket biztosítsák a vásárlók számára. Ugyanakkor továbbra is az utánvétes készpénzes fizetés a legnépszerűbb, sokan ma is ódzkodnak az online kártyák használatától. Az online vásárlók rendszerint ismerik a törvény által garantált 14 napos visszavásárlási garanciát, illetve sokan hallottak már a bankok által kevésbé emlegetett chargeback lehetőségről, a bankkártyás fizetés terjedése továbbra is lassú.

Ennek ellenére kijelenthető, hogy az e-kereskedelem iránti bizalom egyre nagyobb, ami részben az utánvétes fizetési lehetőségeknek, az átvevőpontoknak és szaküzleteknek köszönhető. Számos webáruház működik úgynevezett hibrid modellel, vagyis az online bolt mellett fizikai üzletekben is kínálják termékeiket. Az Extreme Digital kiváló példa a hibrid értékesítésre; esetükben a szaküzletek átvevőpontként is működnek, ahol nyitvatartási időben könnyedén kézhez kaphatjuk a megrendelt termékeinket.

A webáruházak sokat tesznek azért, hogy a hagyományos offline vásárlók megbarátkozzanak az online boltokkal. Láthatóan jó úton haladnak, hiszen egyre inkább nő a vásárlási gyakoriság és az online vásárlói bázis is. Ezek a számok nagyban hozzájárulnak az e-kereskedelem összesített eredményének növekedéséhez, ráadásul folyamatos az átlagos megrendelési érték növekedése is. A környezet tehát rendkívül kedvező az e-kereskedők számára, illetve mindazoknak, akik új webshop nyitását tervezik.

Szakértők szerint a legnagyobb nehézséget az állandósult erős árverseny jelenti a webáruházak számára. A korábbi években az öldöklő árverseny jellemzően a főszezonra korlátozódott, mára viszont állandósulni látszik. A legnagyobb webáruházak az erős gyártói és beszállítói kapcsolataiknak köszönhetően képesek olyan árakat kínálni a vásárlók számára, amikkel a kicsik egyszerűen képtelenek versenyezni.

A közepes mérettel rendelkező forgalmazók sincsenek sokkal jobb helyzetben; ők rendszerint rendelkeznek azokkal az eszközökkel, ami az árversenyhez szükséges, de a saját erőből finanszírozott leárazások sok esetben a profitrátájukat emészti fel. Ez magyarázza, hogy az árverseny egyre inkább a nagy webáruházak ütőkártyájává válik, a kisebb forgalommal rendelkező boltok pedig a szolgáltatás minőségének javításával válhatnak népszerűvé.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló A szennyvíztárolás korszerű megoldásai: miért fontos a minőségi választás?
Márkázott tartalom | 2025. december 4. 17:04
A szennyvízkezelés jelentős szereppel bír a környezet védelmében és az ökológiai egyensúly fenntartásában. Az optimális szennyvíztározók választása alapvető a talaj és a vízforrások szennyezésének elkerülése érdekében. Milyen szempontokat vegyen figyelembe, ha tartályt keres?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG