3p
A hazai e-kereskedelem igazi sikertörténetet írt az utóbbi években. Az évi 20 százalék körüli bővülés komoly lehetőséget tartogat a szegmens szereplői számára, azonban a verseny is fokozódik. A magyar e-kereskedelem képe folyamatosan változik; ebben a környezetben kell helytállnia minden kereskedőnek.

Azok a marketingeszközök, amelyek öt évvel ezelőtt roppant korszerűnek számítottak, ma már hatástalanok maradhatnak, helyettük pedig olyan megoldások vertek gyökeret, amelyek öt évvel ezelőtt talán nem is léteztek. Habár a fenti mondat sok esetben túlzó lehet, az integrált rendszerek új alapokra helyezték a korszerű e-kereskedelmet.

A piac erős szereplői számára ma már természetes, hogy a webáruházuk össze van kötve a logisztikai rendszerekkel, pénzügyi megoldásokkal, sőt a marketing jelentős részét is integrált rendszerek biztosítják, gondoljunk például az ár-összehasonlító oldalakra… Az elszigetelt webáruházak egyszerűen képtelenek a növekedésre, hiszen a mindennapokban túlzott humán erőforrást emésztenek fel. Részben ez magyarázza a piaci tendenciát, miszerint a nagy webáruházak tovább nőnek, a kicsik azonban képtelenek lépést tartani velük.

Azt tapasztaljuk, hogy a webáruházak igyekeznek mindent megtenni annak érdekében, hogy a lehető legkényelmesebb fizetési lehetőségeket biztosítsák a vásárlók számára. Ugyanakkor továbbra is az utánvétes készpénzes fizetés a legnépszerűbb, sokan ma is ódzkodnak az online kártyák használatától. Az online vásárlók rendszerint ismerik a törvény által garantált 14 napos visszavásárlási garanciát, illetve sokan hallottak már a bankok által kevésbé emlegetett chargeback lehetőségről, a bankkártyás fizetés terjedése továbbra is lassú.

Ennek ellenére kijelenthető, hogy az e-kereskedelem iránti bizalom egyre nagyobb, ami részben az utánvétes fizetési lehetőségeknek, az átvevőpontoknak és szaküzleteknek köszönhető. Számos webáruház működik úgynevezett hibrid modellel, vagyis az online bolt mellett fizikai üzletekben is kínálják termékeiket. Az Extreme Digital kiváló példa a hibrid értékesítésre; esetükben a szaküzletek átvevőpontként is működnek, ahol nyitvatartási időben könnyedén kézhez kaphatjuk a megrendelt termékeinket.

A webáruházak sokat tesznek azért, hogy a hagyományos offline vásárlók megbarátkozzanak az online boltokkal. Láthatóan jó úton haladnak, hiszen egyre inkább nő a vásárlási gyakoriság és az online vásárlói bázis is. Ezek a számok nagyban hozzájárulnak az e-kereskedelem összesített eredményének növekedéséhez, ráadásul folyamatos az átlagos megrendelési érték növekedése is. A környezet tehát rendkívül kedvező az e-kereskedők számára, illetve mindazoknak, akik új webshop nyitását tervezik.

Szakértők szerint a legnagyobb nehézséget az állandósult erős árverseny jelenti a webáruházak számára. A korábbi években az öldöklő árverseny jellemzően a főszezonra korlátozódott, mára viszont állandósulni látszik. A legnagyobb webáruházak az erős gyártói és beszállítói kapcsolataiknak köszönhetően képesek olyan árakat kínálni a vásárlók számára, amikkel a kicsik egyszerűen képtelenek versenyezni.

A közepes mérettel rendelkező forgalmazók sincsenek sokkal jobb helyzetben; ők rendszerint rendelkeznek azokkal az eszközökkel, ami az árversenyhez szükséges, de a saját erőből finanszírozott leárazások sok esetben a profitrátájukat emészti fel. Ez magyarázza, hogy az árverseny egyre inkább a nagy webáruházak ütőkártyájává válik, a kisebb forgalommal rendelkező boltok pedig a szolgáltatás minőségének javításával válhatnak népszerűvé.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A megbízható rögzítés az építőipar alapja
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 16:45
Az építkezések és felújítások világában sokszor a legapróbb részletek döntik el, mennyire lesz tartós és biztonságos a végeredmény. Akár egy családi ház szerkezetéről, akár ipari létesítményről van szó, a stabil rögzítés nélkülözhetetlen. Azok az elemek, amelyek a háttérben végzik a dolgukat, valójában a teljes szerkezet biztonságát tartják kézben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG