2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Korábban hatalmas népszerűségnek örvendett a kínai szupergazdagok között a shoppingturizmus, mára azonban belföldön keresik a csúcstermékeket.

Azok a kínaiak, akik eddig Milánóban vagy Párizsban szórták a pénzüket, most újra felbukkantak, ám ezúttal a belföldi kereskedelem járhat jól velük - írja a Financial Times.

A lap megnézte a luxusmárkák teljesítményét 2016 második felében, az eredmény pedig éles növekedést mutat a korábbiakhoz képest. Kína többet vásárol a luxustermékekből, mint a világ bármely más országa, ezzel egyharmadát adva a globális forgalomnak.

Szép fordulat

Pedig nem volt egyszerű helyzetben a luxuskereskedelem, amelynek növekedése 2013-ban megtorpant. Hszi Csin-ping elnök ekkor jelentette be megszorító intézkedéseit, kezdett bele a korrupció elleni harcba és ekkor lassult le a kínai gazdaság is, ezek pedig egy csapásra megakadályozták a további bővülést.

Azonban a Burberry, a Hugo Boss és a Louis Vuitton (LVMH) is fordulatról számol be: újra növekedés látható a szegmensben, még ha csak egy számjegyű is. Nem csak a ruhamárkák könyvelhettek el erős félévet: a konyakjairól híres Rémy Cointreau 9 százalékkal tudta növelni az eladásait a harmadik negyedévben.

Vissztaért a jókedv

Elemzők szerint a növekedés annak is köszönhető, hogy mára mindenki kiheverte a 2016 eleji kínai tőzsdekrachot, és az antikorrupciós ügyek is lassabb mederbe kerültek, így - ha ugyan nem is kérkedik mindenki a vadiúj legdrágább órájával - olvad a jég a tehetős vásárlók körében. A lap által megszólaltatott elemző szerint a hazai márkák is jól futnak, és újra feltörekvő szokás az éttermek látogatása.

Nagyot lendített az is a forgalmon, hogy a márkák eddig prémiumot fizettettek a vásárlókkal a kínai vámok miatt, ám ez enyhült. Ha kicsi a különbség a külföldi vagy kínai ár között, inkább a hazait választják a vásárlók. A barátságosabb vámszedés egy másik területnek is jót tett: fehéredik a korábban hamisítványokkal teli piac. Ráadásul kemény ellenőrzésekre és büntetésre számíthat az, aki megpróbál ezekkel a termékekkel csencselni, mindennaposak az ellenőrzések a határokon és a reptereken.

Ugyanakkor a szakértők úgy tartják, hogy idővel újra Európa lehet a vásárlók célpontja. A jüan romlása jócskán rátesz az importköltségekre, amit a vásárló fizet meg. Ahogy elhalványul a terrortámadások szomorú emléke, a kínai gazdagok újra felfedezik majd az európai világvárosok üzleteit.

Címkék: Vásárló Kína Luxus

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG