2p
Korábban hatalmas népszerűségnek örvendett a kínai szupergazdagok között a shoppingturizmus, mára azonban belföldön keresik a csúcstermékeket.

Azok a kínaiak, akik eddig Milánóban vagy Párizsban szórták a pénzüket, most újra felbukkantak, ám ezúttal a belföldi kereskedelem járhat jól velük - írja a Financial Times.

A lap megnézte a luxusmárkák teljesítményét 2016 második felében, az eredmény pedig éles növekedést mutat a korábbiakhoz képest. Kína többet vásárol a luxustermékekből, mint a világ bármely más országa, ezzel egyharmadát adva a globális forgalomnak.

Szép fordulat

Pedig nem volt egyszerű helyzetben a luxuskereskedelem, amelynek növekedése 2013-ban megtorpant. Hszi Csin-ping elnök ekkor jelentette be megszorító intézkedéseit, kezdett bele a korrupció elleni harcba és ekkor lassult le a kínai gazdaság is, ezek pedig egy csapásra megakadályozták a további bővülést.

Azonban a Burberry, a Hugo Boss és a Louis Vuitton (LVMH) is fordulatról számol be: újra növekedés látható a szegmensben, még ha csak egy számjegyű is. Nem csak a ruhamárkák könyvelhettek el erős félévet: a konyakjairól híres Rémy Cointreau 9 százalékkal tudta növelni az eladásait a harmadik negyedévben.

Vissztaért a jókedv

Elemzők szerint a növekedés annak is köszönhető, hogy mára mindenki kiheverte a 2016 eleji kínai tőzsdekrachot, és az antikorrupciós ügyek is lassabb mederbe kerültek, így - ha ugyan nem is kérkedik mindenki a vadiúj legdrágább órájával - olvad a jég a tehetős vásárlók körében. A lap által megszólaltatott elemző szerint a hazai márkák is jól futnak, és újra feltörekvő szokás az éttermek látogatása.

Nagyot lendített az is a forgalmon, hogy a márkák eddig prémiumot fizettettek a vásárlókkal a kínai vámok miatt, ám ez enyhült. Ha kicsi a különbség a külföldi vagy kínai ár között, inkább a hazait választják a vásárlók. A barátságosabb vámszedés egy másik területnek is jót tett: fehéredik a korábban hamisítványokkal teli piac. Ráadásul kemény ellenőrzésekre és büntetésre számíthat az, aki megpróbál ezekkel a termékekkel csencselni, mindennaposak az ellenőrzések a határokon és a reptereken.

Ugyanakkor a szakértők úgy tartják, hogy idővel újra Európa lehet a vásárlók célpontja. A jüan romlása jócskán rátesz az importköltségekre, amit a vásárló fizet meg. Ahogy elhalványul a terrortámadások szomorú emléke, a kínai gazdagok újra felfedezik majd az európai világvárosok üzleteit.

Címkék: Vásárló Kína Luxus

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG