3p
Egyre több a kávéivó a Földön, de egyre kevesebb a kávé. Ez radikális áremelkedéseket és globális kávéhiányt hozhat az elkövetkezendő években, évtizedekben. A Nestlé akciótervet dolgozott ki, hogy kivegye részét a kávétermelés fenntarthatóvá tételében.

Miközben a szupermarketek polcain sorakoznak a legkülönbözőbb fajtájú és kiszerelésű kávék, a kávéházak kínálata pedig alig fér el az itallapon, eszünkbe sem jut, hogy a világ kávétermelése veszélyben lehet, és – előremutató intézkedések hiányában – rövid időn belül kávéhiány léphet fel.

Pedig a kávé messze több mint egy ital: a társadalmi érintkezés egyik elengedhetetlen hozzávalója, a baráti beszélgetések állandó résztvevője, a reggeli ébredés megbízható segítője.

Nehéz elképzelni a napunkat kávé nélkül, márpedig – ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak –, az élelmiszerárak, köztük a kávéárak meredek emelkedésére számíthatunk 2050-ig.

Ennek oka, hogy Földünk lakossága folyamatosan nő – az elmúlt 10 évben évente 2,5 százalékkal –, míg az élelmiszerforrások nem tudják ennek sebességét követni. Továbbá a fejlődő országok átalakuló fogyasztási szokásai is hatással lesznek a kávéfogyasztás növekedésére. A több mint egymilliárdos népességű Kínában, a tradicionálisan teafogyasztó országban a kávé fokozatosan a fiatalok divatos italává válik.

Így a ma még alapvető élelmiszernek tekintett termékek rövid időn belül luxuscikkekké válhatnak. A kávéárak tíz év múlva 45 százalékkal lehetnek magasabbak a mostaninál, ezáltal a kávézás mindennapi szokás helyett csak ünnepi alkalmakhoz kapcsolódó tevékenységgé válhat a tömegek számára.

Hogy ez a kedvezőtlen jelenség megelőzhető legyen, a világ vezető kávégyártója, a Nestlé már évek óta keresi a megoldást a Közös Értékteremtés üzleti megközelítés jegyében, és olyan megoldásokat kínál a kávétermesztőknek, amelyekkel egyre jobb minőségben és növekvő mennyiségben szüretelhessék a kávéjukat. A helyi mezőgazdaság fejlődése egyszerre érték a termesztőknek, a társadalomnak és a Nestlének is. Együttműködésben az Esőerdő Szövetséggel (Rainforest Alliance), a Fenntartható Mezőgazdaság Hálózatával (Sustainable Agriculture Network) és a Közös Kódex a Kávéközösségért (Common Code for the Coffee Community) szervezettel a vállalat célja a NESCAFÉ terven keresztül, hogy minél inkább érdekeltté tegye a kávétermesztésben a jelenlegi ültetvényeseket és a jövő farmereit. Ennek keretében világszerte 220 millió magas hozamú, a növényi betegségeknek ellenálló kávépalánta átadásával támogatja őket 2020-ig, amelyből 38 milliót már szét is osztottak. Ennek köszönhetően a termelők fiatalíthatják növényállományukat, amely így megsokszorozhatja a termés mennyiségét, ezáltal pedig nagyobb jövedelmet biztosít majd a gazdák számára.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG