1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
Legömbölyített orr-rész, hátsó szárny. Egy javaslat a kamionok formáját is lényegesen átrajzolná.

Az új szabályok szerint a jövőben legömbölyített formájú is lehet a vezetőfülke, és a jármű hátuljára légterelők szerelhetők. A javaslat szerint ezekkel a módosításokkal javul majd a teherautók aerodinamikája. Ennek hatására pedig, például a nagy távolságokra használt kamionok  - 100 000 kilométeren akár 5000 eurót is megspórolhatnak évente az üzemanyagon.

Mindez az üvegházhatású gázkibocsátás 7–10 százalékos csökkentésének (azaz a példában említett tehergépjárművet és távolságot tekintve 7,8 tonnával kevesebb CO2-nek) felel meg.

Forrás: europa.eu

Nemcsak a károsanyag-kibocsátás csökkenne

Az új formatervezés a vezető látóterét is megnöveli. Az Európai Bizottság javaslata szerint így éves szinten 300–500 gyalogossal, vagy biciklissel kevesebb halna meg az utakon.

Siim Kallas, a testület közlekedésért felelős alelnöke azzal érvelt, hogy a téglatestnél aerodinamikai szempontból elképzelni sem lehetne rosszabb formát, ezért van szükség a közutakon közlekedő tehergépjárművek átalakítására. A javaslatban szereplő módosításokkal a közúti közlekedés tisztábbá és biztonságosabbá válhat. A fuvarozóknak csökkennek majd az üzemanyagköltségei, az európai tervezők pedig – a jövő tehergépjárműveit „kizöldítve” – jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a világpiacon.”

A nehéz tehergépjárművekre vonatkozó, jelenleg hatályos szabályozást még 1996-ban vezették be, azóta viszont jelentősen fejlődött a technika, és ehhez a szabályozásnak is igazodnia kell - mondta Siim Kallas.

Több előnye is lehet a változtatásoknak

A már említett közlekedésbiztonsági javulás és az kevesebb üzemanyag, így kisebb környezetszennyezés mellet több várható előnye is lesz a javaslatnak, legalábbis az Európai Bizottság szerint.

Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése azért is fontos, mert az EU-ban a közlekedés energiaszükségletét mintegy 96 százalékban kőolaj és kőolajszármazékokból fedezik. A nagy távolságra történő közúti teherfuvarozás során felhasznált üzemanyag mennyiségének 7–10 százalékos csökkentése gazdasági és környezetvédelmi szempontból jelentős haszonnak számít.

Nagyobb lehet a járművek tömege

A javaslat értelmében megnő a megengedett legnagyobb tömeg, kifejezetten azért, hogy az alternatív hajtási rendszerű (hibrid és elektromos) járművek használata ne ütközzön jogszabályba. Az ilyen buszok és teherautók ugyanis jóval nehezebbek a sok akkumulátor miatt, mint a hagyományos járművek. A tehergépjárművek befogadóképességét ugyanakkor a javaslat nem érinti, vagyis nem tudnak nagyobb mennyiség rakományt szállítani.

Jó járhat az autóipar

A javaslat szerint új lehetőségeket kapnának a gyárak. Az európai nehézgépjármű-gyártó ágazat piacvezetőnek számít és a kutatás és fejlesztés területén az egyik legnagyobb vállalati beruházó. Az aerodinamikai szempontból kedvezőbb kialakítású, új vezetőfülkék és a hátsó légterelők koncepciója új modellek kidolgozását segíti elő, s ennek nyomán új munkahelyek keletkeznek és bővül a gazdaság Európában.

Kevésbé károsodnak az utak

Az ellenőrzések következetesebbek lesznek. Az ellenőrzött tehergépjárművek közül csaknem minden harmadiknak az össztömege nagyobb a megengedettnél, ezért kárt tesz a közutakban és veszélyezteti a biztonságot. Ma már a digitális menetíró-készülékhez kapcsolódóan léteznek ugyanakkor olyan fedélzeti tömegmérő rendszerek, illetve a főutakon elhelyezett, menet közbeni tömegmérést lehetővé tevő olyan mérőállomások, amelyeknek köszönhetően az ellenőrzés országról országra egységesebbé tehető. A túlsúllyal közlekedő tehergépjárművek évente mintegy 950 millió euróba kerülnek az adófizetőknek.

Egyszerűsödik a szállítás

Leegyszerűsödik az adminisztráció, ezért könnyebben lehet majd a 45 láb (13,5 méter) hosszúságú konténerek közúti szállítását hajón vagy vasúton történő szállítással kombinálni.

Siim Kallas tavaly már hangsúlyozta, hogy a tagállamok maguk döntik el, hogyan szabályozzák a megengedettnél hosszabb tehergépjárművek használatát. A tagállamok nem kötelesek engedélyezni a megengedettnél hosszabb tehergépjárművek használatát, ha azt nem tartják elfogadhatónak. Ugyanakkor arra is rámutatott, hogy az országhatárokat átlépő áruszállításban a megengedettnél hosszabb járművek igénybevétele jogszerű lehet, ha a jármű menetvonala csak egyetlen államhatárt keresztez, a két érintett tagállam az ilyen járművek közlekedését egyébként saját területén megengedi, és ez nincs jelentős hatással a nemzetközi versenyre. Az irányelv felülvizsgált, új változatába már bekerült ez az iránymutatás.

Az Európai Parlamentnek és az EU-tagállamok kormányainak jóvá kell hagyniuk a javaslatot ahhoz, hogy az jogszabállyá váljon. Európa útjain várhatóan 2018–2020-ban jelennek meg az első, új formatervezésű tehergépjárművek, legalábbis a tervek szerint.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG