Az e-ügyintézési törvény 2018. január 1-jétől teszi kötelezővé az elektronikus ügyintézést a gazdálkodó szervezeteknek, amely a központi szolgáltató által nyújtott Cégkapu szolgáltatással teljesíthető a legegyszerűbben.
Az Ügyfélkapuhoz hasonló Cégkapun keresztül a cégek, alapítványok, gazdálkodó szervezetek online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes ügyintézés nélkül, kényelmesebben és gyorsabban intézhetik a cégügyeiket.
A regisztrációt az e-ügyintézési törvény alapján augusztus végéig kell elvégezni, a törvény azonban átmeneti felkészülési időszakot biztosít, így 2017. december 31-ig hátrányos jogkövetkezmények nélkül lehet teljesíteni. A hatóságok 2018. január 1-jétől viszont már törvényességi felügyeleti eljárást vagy hatósági ellenőrzést indíthatnak azon gazdálkodó szervek esetében, amelyek nem regisztráltak.
A türelmi időre így szükség is lesz, tegnap ugyanis - az elvi, ám lényegében semmit sem számító határidő előtt egy nappal - sokan nem tudtak belépni a regisztrációs felületre, vagy nem tudták beküldeni a kitöltött regisztrációs lapot a //cegkapu.gov.hu oldalon. Ráadásul olyan hibaüzeneteket kaptak, mint például CK2120, bármit is jelentsen. A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. később igyekezett megnyugtatni a kedélyeket: szerint alapvetően rendben halad a regisztráció, de valóban van egy szoftverhiba, ami egyes felhasználókat érint, aminek elhárításán már dolgoznak. Azt azért a NISZ is hozzátette megnyugtatásként, hogy az év végéig úgysem büntetnek senkit a regisztráció elmaradása miatt.