2p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kiderült, kinek mekkora szelet jutott a reklámtortából 2014-ben. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) adatai alapján óvatos optimizmus jellemzi a szektort.

Az MRSZ idén is publikálta éves reklámköltési adatait, amelynek eredményeit az Evolution 2015 konferencián veséztek ki kedden a szakma képviselőivel. Ezek alapján a piac bővüléssel zárta a 2014-es évet, a Reklámtorta 189,5 milliárd forintra emelkedett 2013-hoz képest, amikor is csak 175,5 milliárd forintra rúgott a költekezés. Urbán Zsolt, a szövetség elnöke azonban a keddi konferencián elmondta, nincs ok a felhőtlen örömre: kiemelte például a reklámadó hosszú távú negatív következményeit, továbbá a 2014-es év piactorzító hatásait.  

Ilyen hatás például a korábbiakhoz képest kirobbanó állami költekezés, ugyanis 2013-hoz viszonyítva most 35 százalékkal többet költöttek el reklámra. Ez persze olyan eseményeknek köszönhető, mint az országgyűlési választások vagy az európai parlamenti választások, amelyek jócskán dobnak a reklámra költött összegen.

Reklámtorta 2014. Forrás: Magyar Reklámszövetség

 

Nem okozott nagyobb meglepetést, hogy a legnagyobb bővülés a televíziós és digitális reklámköltés esetében a legnagyobb. Az előbbihez vándorol az állami pénzek nagyobb része, míg utóbbinál a nemzetközi cégek költik el itthon a legtöbbet.

A hazai cégek reklámköltése 10 százalékot nőtt, ezzel szemben a globális vállalkozásoké 25 százalékot. Hivatal Péter alelnök elmondása szerint ez a 10 százaléknyi különbség egyértelműen jelzi, hogy milyen szűk a hazai cégek mozgástere a nemzetközi vállalatokéhoz képest. Novák Péter az IAB Hungary elnöke szerint töretlen a digitális reklámpiac terjeszkedése, olyannyira, hogy 2015-ben a digitális költések megelőzhetik a televízióst.

Jó hír, hogy befejeződni látszik a régóta tartó útkeresés, így a hazai lappiac 2007 óta tartó zsugorodása 2015-ben megállhat - erről Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Szövetségének elnöke beszélt a konferencián. 2014-ben a bevételek meghaladták a 100 milliárd forintot, igaz, ebben az online bevételek is benne vannak.

Reklámköltés 2014-ben. Forrás: Magyar Reklámszövetség

 

Kevesen tettek volna a rádiós bevételek növekedésére, azonban Turi Árpád, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke szerint a szegmens 5,8 százalékos emelkedést mutat, amit a hallgatószám növekedésével magyaráznak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Bődületes nagyságúra nőtt Kína devizatartaléka
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 17:41
Kína devizatartaléka, amely a legnagyobb a világon, áprilisban tavaly szeptember óta a legmagasabbra szintre, 3282 milliárd dollárra nőtt a márciusi 3241 milliárd dollárról – közölte az ország devizafelügyelete (SAFE).
Makro / Külgazdaság Az árrésstop ugyanúgy visszaüthet, mint tette azt az árstop?
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 15:21
A vártnál magasabb áprilisi inflációs adatra a Nemzetgazdasági Minisztérium és az Országos Kereskedelmi Szövetség mellett reagáltak az elemzők. 
Makro / Külgazdaság Csak nem rólunk vesznek példát az olaszok?
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 12:47
Nemcsak nálunk mérséklődött az ipari termelés csökkenése márciusban, hanem a dél-európaiaiknál is.
Makro / Külgazdaság Jó hírt fújt be a szél a magyar gazdaság legfontosabb exportpiacáról
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 11:46
Márciusban hosszú idő után nőttek a német elektromos-digitális ágazat megrendelései.
Makro / Külgazdaság Itt a bejelentés: ennyiért tankolhatunk a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 10:04
A nagykereskedelmi árak nem változnak, így a benzinkutakon múlik, elmozdítják-e a 95-ös oktánszámú benzin és a gázolaj árát.
Makro / Külgazdaság Bod Péter Ákos: Ez zsákutcás irány
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 09:47
Bod Péter Ákos szerint a 2025-ös visszaesés nem meglepő, a „150 gyár” program pedig nem oldja meg a gazdaság strukturális gondjait.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor: „Indokolatlan, elfogadhatatlan árak vannak”
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 09:13
A 2026-os költségvetés nemzeti kormányra épít, nem küld pénzt Ukrajnába, és kiterjeszti az árrésstopot a háztartási cikkekre is.
Makro / Külgazdaság Nesze nekünk árrésstop! – lelombozó tényekre derült fény
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 08:30
Az áprilisban már egész hónapon át érvényes hatósági korlátozás ellenére márciushoz képest nőttek az árak. Az élelmiszerek is csak 1,3 százalékkal mérséklődtek.
Makro / Külgazdaság Úgy tűnik, Matolcsy György a közeljövőben sem fog unatkozni
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 19:53
Távozása előtt napokkal jegyezték be.
Makro / Külgazdaság Gyenge adat érkezett, még nem látszik a fordulat a magyar termelésben
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 18:53
2025 márciusában a szezonálisan kiigazított ipari kibocsátás 0,1 százalékkal emelkedett februárhoz képest, ám a munkanaphatással korrigált éves adat már 5,4 százalékos visszaesést mutatott – közölte a KSH. A szakértők szerint a hosszú távú teljesítmény még mindig elmarad a 2021-es szinttől, a külpiacok gyengesége és az akkumulátorgyártás visszaesése pedig továbbra is fékezi a kilábalást. A kormány a programok bővítésével és nagyberuházásokkal igyekszik ellensúlyozni a külső negatív hatásokat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG