Hirdetés

Kevés a hajóskapitány és a matróz, nyugdíjasokat is várnak

2019. szeptember 12., 09:00

Hiányoznak a szakemberek a hajózásból, mert külföldön jobban fizetik őket.

(Fotó: Balatoni Hajózási Zrt.)
(Fotó: Balatoni Hajózási Zrt.)

A Világgazdaság érdeklődésére Horváth Imre, a Személyhajósok Szövetségének főtitkára közölte, hogy a megfelelő szaktudású hajóvezetőket többszörös fizetéssel csábítják át nyugati vizekre.

Míg Magyarországon átlagosan havi 350-500 ezer forintot keres egy tapasztalt kapitány, addig nyugati államokban legalább 4000 eurót (mintegy 1,3 millió forintot). Ezért több száz magyar szakember dolgozik a Rajnán és a nagyobb francia folyókon, miközben Magyarországon csupán három-négyszázan teljesítenek szolgálatot. Sok fiatalt az riaszt el a pályától, hogy a munka gyakori távolléttel jár - mondta.

Hirdetés

Bencsik Attila, a Magyar Hajózási Országos Szövetség alelnöke nagyrészt egyetértett a fentiekkel. Kiemelte, hogy mivel a magyarországi hajósképzés rendkívül magas színvonalú, nem meglepő, hogy keresettek a magyar szakemberek. Évente harminc-negyven jelentkező akad magyarországi képzésre, közülük húsz-huszonöten szerzik meg a hajóvezetői végzettséget - közölte.

Raiffeisen CIB Cetelem További ajánlatok

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hirdetés

Címlapon

Koronavírus és MNB-kamatdöntés a befektetői fókuszban

Koronavírus és MNB-kamatdöntés a befektetői fókuszban

Azt követően, hogy hétfőn mindkét tényező jelentősen rontott a kül-, illetve belföldi pénz- és tőkepiaci hangulaton. Az amerikai tőzsdék október óta nem látott mértékben estek, míg a forint immár sokadik történelmi mélypontjára zuhant. Míg a koronavírus kapcsán rövid távon nem várható javulás, a hazai fizetőeszköz szempontjából érdekes lehet a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsának kamatdöntése.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank
Hirdetés

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Mennyi lesz a nyugdíjkorhatár 20 év múlva?