Hétfő este kiadott közleményében a médiaóriás figyelmeztetett: lehet, hogy egyelőre nem sikerült azonosítani a választásokat befolyásolni szándékozó valamennyi "rosszindulatú" anyagot.
100 ezer dollárt költöttek a Facebookon
Először fordul elő, hogy a közösségi portál számszerűsítve hozza nyilvánosságra a platformján közölt, a gyanú szerint oroszokhoz köthető reklámanyagok mennyiségét. A múlt hónapban a cég azt közölte: 470 nem valódi fiókot azonosított, ezeket feltételezhetően oroszok létesítették. A 470 fiók mintegy 100 ezer dollár értékben vásárolt hirdetési helyet a platformon.
A Facebook vezetői hétfőn részletesen adatolva átadták a washingtoni kongresszusnak a valószínűsíthetően oroszok által közzétett mintegy 3000 reklámanyag teljes adatbázisát. Ezek között nem csupán olyanok szerepelnek, amelyek az amerikai választási folyamat idején kerültek a Facebookra, körülbelül 50 százalékukat már a választások után posztolták.
Tényleg a védelmi minisztérium védelmi szoftvereit mutogatták az oroszoknak?
A hibrid háború legjava Elmosódnak a határok a háború és béke között, már hadüzenetet sem küld az agresszor. Moszkva szerint Washington alkalmazza ezt a hadviselést világszerte rezsimek leváltására, mivel a hibrid hadviselés a nemzetközi jog szerint nem számít agressziónak. Háttérelemzésünk >> |
Hétfő este a Reuters brit hírügynökség exkluzív információkat közölt arról, hogy a Hewlett-Packard (HP) informatikai óriás lehetővé tette orosz informatikai szakembereknek a betekintést a washingtoni védelmi minisztériumban használt HP-számítógépek kibervédelmi szoftverrendszerének belső működésébe. A hírügynökség - meg nem nevezett - amerikai volt hírszerzőkre, a HP volt munkatársaira és számítógép-biztonsággal foglalkozó szakemberekre hivatkozva közölte információit.