Hát elindult.... Immár nyilvános tesztelés folyik a fővárosi közbringa, a Mol Bubi program keretében. Az első körben mintegy 1000 jelentkező próbálhatja ki, hogyan is lehet majd a jövőben a Belvárosban a leggyorsabban eljutni egyik ponttól a másikig. Tesztelünk mi is. Az első kör megdöbbentő eredményeket hozott...
Az ügyfélszolgálatosokon semmi nem múlik
Láthatóan még küzd az újjal a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) rendszere, ezért nem bízták a véletlenre a tesztelésre jelentkezők regisztrációját: mindenkit kisebb csoportokban, 30 perces időponttal osztottak be a szerződéskötésre - ez persze éktelen hosszú várólistákat eredményez. Hogy a dolog flottul menjen, a hétvégén is teljes kapacitással üzemelnek az BKK ügyfélpontok, ahol a helyi dolgozók tapasztalatunk szerint igyekeznek minden problémán úrrá lenni - például azon, hogy a héten a központi irodában tett két látogatásunk során egyszer sem működött megfelelően az ügyfélhívó és egyéb számítástechnikai problémák (rendszerből eltűnő adatok) is nehezítették a szerződéskötést. Összességében tehát pozitív érzésekkel jutottunk hozzá a Mol Bubi kártyához.
Profi bringa, "magyaros" megoldással
A teszt-út kezdetén a harmadik kerékpár döntött úgy, hogy el akar jönni velünk, az előző kettőnél hiába próbáltuk meg érvényesíteni akaratunkat - de lehet, hogy még mi is kezdők vagyunk e téren. A kerékpározás ugyanakkor rendkívül kellemes volt, a bringával semmi különösebb gond nincs, a váltója kifejezetten pöpec. A visszaadás a dokkolóba ugyanakkor teljesen flottul ment.
De addigra már túl voltunk a nagy meglepetésen.
A gondok akkor kezdődtek igazán, amikor egy komolyabb bukkanónál a kerékpár "hirdetési felülete", a hátsó kerekeket takaró Mol Bubi felirat egyszerűen "leszállt" a bringáról. Az embert ilyenkor a jeges rémület fogja el, vajon ő hibázott-e valamit. Azután rájön, hogy a hónapokig erre a fellépésre készülő, agyba-főbe dicsért közbringán tipikusan fusi-munkára utaló megoldások vannak. Az említett műanyag táblákat ugyanis - tessék megkapaszkodni - a számunkra eddig mondjuk IKEA tükördarabok felragasztása kapcsán megismert kétoldalas ragasztócsík tartja a Mol Bubin. Nos ez a ragasztó aligha lesz képes ellenállni huzamosabb ideig az időnek, ráadásul "segítségével" roppant könnyen lepattintható lesz némely hülye "műgyűjtő" számára a takarólemez, amelyek pótlása nem kis összegbe fog kerülni a BKK-nak. Az már csak hab a tortán, hogy precíziós összeszerelés során - a kép a bizonyíték - csak a bringára sikerült felragasztani a csíkot, a fedőlemezre nekünk kellett, hiszen arról az oldalról nem húzták le a védőfóliát. Mi megtettük.
De belegondolni is rossz, hány baleset következhet be amiatt, mert esetleg másnak sincs felragasztva az érintett tábla, vagy idővel meggyengül a ragasztás és leperdül a műanyag-darab a bringáról és beakad a küllők közé stb... Lehet, hogy érdemes lenne kerékpáronként 3 csavart beszerezni és azzal rögzíteni a fedőlemezeket a bringákhoz. Ez a biztonság mellett a táblalopást is megnehezítené - gondolom még belefér a garanciális javításba is a gyártó felé...