Budapesti közlekedésfejlesztési kérdésekről is egyeztetett a nemzetgazdasági miniszter és a tárca gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára hétfőn délelőtt Budapest főpolgármesterével. A megbeszélésen Varga Mihály és Lepsényi István tájékoztatta Tarlós Istvánt a kormány által elfogadott nemzeti buszgyártási stratégiáról - közölte röviden a Privátbankár.hu szerkesztőségével a Nemzetgazdasági Minisztérium.
Mi van a stratégiában?
Ahogy arról korábban beszámoltunk: nemrég véglegesítette a buszgyártási stratégiát a kormány, amely a következő három évben mintegy 30-35 milliárd forintos hazai támogatást igényel, és amely alapján jelentős kapacitás- és munkaerőbővülés várható az ágazatban. A stratégiával a hat nagy, buszgyártással foglalkozó cégre épít a kormány. Ezek (az autoszektor.hu cikke szerint) az ARC-Ikarus, a Csaba Metál, a Kravtex, a MABI, a Rába és a Webasto Hungária. A kormány célja, hogy három év múlva évente 1000-1200 új autóbuszt gyártsanak Magyarországon.
Miért kell a buszstratégiáról egyeztetni a főpolgármesterrel?
A 3-as metró felújítás ideje alatt a metrószerelvények pótlására 150 csuklós buszra van szükség. Erre a BKV múlt évben lebonyolított egy tendert, és lett egy opcionális nyertes. A kormány viszont egy országos koncepcióra hivatkozva azt kérte, hogy ne vegyenek külföldi buszokat, hanem szolgáltatást vásároljanak - mondta a napokban Tarlós István.
A Fővárosi Közgyűlés a legutóbbi ülésén döntött arról, hogy "egy olcsó, lezárt ajánlat ott van, amely megfelelő időre biztosítja a buszokat", de, ha a kormány július 5-ig pénzügyi garanciát ad kormányhatározatban a legolcsóbb ajánlat és az esetlegesen bekövetkező szolgáltatásvásárlás végösszege közti többletköltségre, akkor szolgáltatást rendel meg a főváros.
Ha nem születik meg a kormányhatározat, "akkor jönnek az új buszok" - jelentette ki Tarlós István.