5p
Az internet egyik legjobb tulajdonsága, hogy hihetetlen mennyiségű dolog van rajta. Az egyik legrosszabb pedig, hogy hihetetlen mennyiségű dolog van rajta. Könnyű eltévedni, felesleges információkba bonyolódni, nehéz megtalálni azt, ami igazán lényeges. Azt tapasztaltuk, főleg az idősebb korosztály ismeri ki magát nehezen. Hogyan csináljuk?
Internetes kártyás fizetés

„Keresd meg nekem, fiam, hol lehet egy ilyen szájzuhanyt kapni”, „nem értek én ehhez, a múltkor is órákig kerestem” – ilyesmiket talán a kedves olvasó is sokszor mondott vagy hallott már.

Minden telefonban van valamilyen keresőrendszer, Google, Bing vagy hasonló, és ma már a böngészőnk címsora is használható keresőnek, vagy mellette van erre egy külön sáv.

1. Egyszerű keresés

Nézzünk egy egyszerű keresést, tegyük fel, hogy a mogyoró kalóriatartalmára vagyunk kíváncsiak. Csak írjuk be a mogyoró és a kalória szavakat. A Google-ban mindjárt az első tíz találat nagy része témába vág. Van, ahol meg tudjuk adni grammban, hogy mennyit fogyasztottunk, és kiszámolja, hány kalória volt benne. Másutt sokféle mogyorót sorolnak fel egy táblázatban.

Ehhez tudni érdemes, hogy alapesetben a Google úgy keres, hogy a beírt szavak mindegyike meglegyen a találatban, tehát jelen esetben olyan oldalakat fogunk kapni, ahol a mogyoró és a kalória szavak egyaránt szerepelnek.

2. A keresés pontosítása

Ha az említett szájzuhanyt vagy bármi konkrét terméket keresünk, és túl sok a találat, próbáljunk minél több információt mellékelni. Márkát és típusjelzést, vagy valamilyen fontos tulajdonságot, mint: Philips akkumulátoros hajvágó, vagy: Siemens álló hűtőláda 200 liter.

Minél több dolgot tudunk, közlünk, annál jobbak az esélyeink. Ha viszont nincs találtat, valamelyik adat vélhetően téves, ezért nem szerepel sehol.

Ha egy filmet keresünk, amely esetleg meglehet ingyenesen is valahol, akkor a film címe mellé írjunk be ilyeneket: teljes, komplett, ingyenes, letölthető. Bár annak eldöntéséhez, hogy legális-e és nem vírusos-e egy oldal, már komolyabb segítségre lehet szükség. Ha bizonytalanok vagyunk, maradjunk egyelőre inkább a Youtube-on.

3. Csakis ezt, a hasonlókat ne

Tegyük fel, hogy egy Kiss József Ferenc vagy egy Nagy Anna Mária nevű személyt keresünk (semmilyen konkrét személyre nem gondoltunk, ezek csak példák). Ha csak ezeket a neveket írjuk be, rengeteg felesleges találatot fogunk kapni, például sok Nagy Annamáriát is, vagy olyan lapokat, ahol Kiss József és Ferenc István nevek szerepelnek.

Erre megoldás, ha a nevet idézőjelek közé tesszük („Nagy Anna Mária”, de legalábbis sokat szűkíti a kört. Még így is rengeteg találatunk lehet, ezért érdemes tovább pontosítani: odaírni az illető foglalkozását, ami miatt esetleg keressük, vagy a település nevét, ahol utoljára lakott.

Nagyon gyakori neveknél ez sem mindig megoldás, és az sem biztos, hogy minden ismerősünknek van nyoma az interneten. De például ha ügyvédről, orvosról, művészről, közszereplőről van szó, megtalálhatjuk.

További lehetőség a közösségi oldalak, mint a Facebook vagy a LinkedIn használata. Ott leginkább akkor találjuk meg gyorsan, ha van közös ismerősünk.

4. A frissebbet kérem

Sokszor előfordul, hogy újdonságokat keresünk, például kedvenc írónk új könyvét. De ha beírjuk a nevét a Google-be, és mellé, hogy „új könyve”, akkor lehet, hogy fogunk kapni tíz évvel ezelőtti cikkeket is, amelyekben az akkori új könyvéről volt szó. Vagy ha egy színházi előadásról akarunk olvasni, akkor folyton az előző évadot hozza ki nekünk.

Az egyik megoldás, hogy egyszerűen melléírjuk a megfelelő évet, hónapot, ami érdekel, például: Macskák előadás 2016 január. Ha ez sem segít, akkor a Google oldalon jobbra van egy fogaskerékhez hasonló jel, ott a Speciális keresés menüpontot válasszuk.

Az ekkor megjelenő lista-szerűségben lefelé lapozva az „utolsó frissítés” sorban az elmúlt év, hónap, esetleg hét kiválasztásával sok elavult oldalt ki tudunk szűrni. Elsőre talán bonyolultnak tűnik, de ha megszoktuk, simán fog menni.

5. Köszönöm, hogy kijavított, Google

Írjuk be helytelenül, hogy Battyány, és láss csodát: a Google automatikusan kijavít, és a Batthyány szóra adja ki a találatokat. Nagyon kedves tőle. Ha viszont valamiért mégis arra akarunk keresni, ami helytelennek tűnhet, valamilyen ritka névváltozatra vagy hamisított termék megtévesztő nevére például, akkor vegyük észre, hogy kisebb betűkkel oda van írva a lap tetejére: „Inkább ere akarok keresni:” Máskor esetleg az jelenik meg, hogy „keresési javaslat”.

6. Ezt már nem kérem

Tegyük fel, hogy futócipőre van szükségünk, ha erre rákeresünk, kapunk is sok találatot, aminek legalább a fele az első oldalon webshop. De mi nem webshopban akarunk vásárolni, inkább személyesen. Írjuk be inkább: futócipő -webshop.

Itt a kis vonalka vagy mínuszjel a webshop szó előtt azt jelenti, hogy „de nem”, azaz olyan oldalakat keresünk, amelyek futócipővel foglalkoznak, de nem webshophoz tartoznak. Mindegyiket nem sikerült így sem eltüntetni a találati listából, de ötből négyet talán igen, és áttekinthetőbb lett az eredmény.

Vagy egy Einstein nevű másik személyt keresünk, és mindig Albert Einsteinbe botlunk? Nosza, írjuk oda a keresett név mellé azt is, hogy -Albert.

7. Váltsunk képre

Sokszor egy kép többet mond ezer szónál. Mondjuk, hogy a német Steinpilz szó mibenléte érdekelne. A Google maga is felajánl képeket mindjárt az első sorban, már onnét kiderül, hogy a vargánya gombáról van szó. Ha nem, a felső sorban a „képek” menüpontra kattintva képkereső módra válthatunk.

8. Máris a térképen vagyunk

Ha pedig címekről van szó, mint például Debrecen, Kossuth utca 1., ugyancsak a felső menüben, a térkép menüpont alatt mindjárt a térképen is megnézhetjük, sőt utcaképen is beazonosíthatjuk az épületet.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló Ezekbe fektess, ha az online jelenléted szeretnéd erősíteni!
Márkázott tartalom | 2025. január 12. 10:11
  Az online jelenlét egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások sikerében, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy multinacionális cégről. A digitalizáció térnyerésével már nem elég egy egyszerű weboldal vagy közösségi média profil. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, és valódi eredményeket érj el, célzott stratégiára és befektetésekre van szükség. De melyek azok a területek, amelyekre mindenképp érdemes koncentrálni?
Vásárló Hitelprogramok, amelyek komoly segítséget jelenthetnek a cégek számára
Márkázott tartalom | 2025. január 11. 12:07
Modern világunkban különféle megoldások támogatják a cégek működését. Ilyen az az integrált szoftverrendszer is, az úgynevezett ERP, amely segítségével a vezetőség azonnal lehívhat fontos információkat.
Vásárló Az öntapadós címkék: egyszerűség és sokoldalúság
Márkázott tartalom | 2025. január 10. 11:00
Az öntapadós címkék napjainkban szinte minden területen jelen vannak, hiszen szükséges eszközök a termékek azonosításához és az információk közléséhez. Legyen szó kereskedelemről, gyártásról vagy logisztikáról, az etikett cédulák számos előnnyel bírnak: könnyen használhatóak, és szinte minden felületre tapadnak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG