4p

A hatóság megállapodott a Telenorral és a Magyar Telekommal: az ügyfelek megúszhatják a júliusi áremelést, ha időben szólnak. Az értesítéstől számított 15 napon belül szólni kell az ügyfélszolgálaton.

Tényleg nem kell többet fizetni, ha nem akarunk? Óriási!
Fotó: MTI/EPA/Jörg Carstensen

Az NMHH hatósági eljárás keretében vizsgálta a Magyar Telekom és a Telenor július 1-jei hatállyal bevezetni kívánt, a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosítását. Végül az NMHH mindkét szolgáltatóval szerződést kötött - az ügyfelek ha nem akarnak, nem fizetnek többet.

Telenoros vagy? Jön az SMS

A Telenor június 24-től SMS üzeneteket küldött az érintett előfizetőinek, melyek kiegészítik a korábbi tájékoztatást. Az SMS-ekben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról. (A link egyébként ez: https://www.yettel.hu/ - itt megadható a telefonszám a személyre szabott ajánlathoz.)

A módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik az előfizetők, és ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra július 1-jével.

Telekomos vagy? Figyeld a számlaértesítőt

A Magyar Telekom vállalta, hogy előfizetői figyelmét újabb értesítéssel hívja fel a módosítással kapcsolatos jogaikra, így arra, hogy amennyiben a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.

Az értesítést a számlás előfizetők a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg (aki csak elektronikus úton kap számlát, az fokozottan figyeljen), míg a Domino előfizetők SMS-ben kapják meg, a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el a www.telekom.hu/dijvaltozasok címen. Itt azt is megtudhatjuk, mely számlacsomagokat hogyan érintenek a változások.

A módosítás el nem fogadását 15 napon belül jelző előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel vehetik igénybe.

Akkor most mi a teendő?

Aki tehát nem akarja, hogy növekedjen előfizetési díja, percdíja, egyéb díja, annak ezt jeleznie kell az ügyfélszolgálat felé minél hamarabb. Érdemes hívni az ügyfélszolgálatot (Telenor: 1220, Telekom: 1430), ahol felvilágosítást adnak és jelezhetjük a szerződésmódosítás elutasítását is. Természetesen a személyes ügyfélszolgálatokon is intézkedhetünk, az online rendszerekben viszont egyelőre nem láttunk erre dedikált menüpontot.

Lehetőség van díjmentes díjcsomag-váltásra is, illetve a társaságok extra ajánlatokkal próbálhatják rávenni az ügyfeleket az áremelések elfogadására.

Nem árt tudni, hogy a számlások valóban megúszhatják a díjemelést, a Telenor kártyásai viszont csak ideig-óráig: a következő egyenlegfeltöltéstől ugyanis már az emelt díjak lesznek rájuk érvényesek, mivel a feltöltéssel a gyakorlatban új szerződés indul (ahogy a Telenor írja: "a jogszabály szerint új határozott idejű szerződés ráutaló magatartással történő megkötésének minősül, az egyenlegfeltöltéssel az előző határozott idejű szerződés megszűnik"). A Magyar Telekom jelezte a Privátbankár.hu-nak: náluk nem így van, a Domino-kártyás ügyfelek ha nyilatkoznak az SMS-értesítéstől számított 15 napon belül a módosítás visszautasításáról, akkor a későbbi feltöltésektől függetlenül a korábbi tarifa lesz érvényben.

Lehet, hogy még nem hallott róla mindenki

Ami biztos: érdemes odafigyelni és nem fújni visszavonulót az első elutasításra. A T-Mobile telefonos ügyfélszolgálatán délelőtti érdeklődésünkre azt közölték, hogy már lejárt a 15 napos határidő, az előző számlán volt az értesítés, nem lehet visszautasítani a módosítást. Ennek azonban - mint a cégtől megtudtuk - csak az az oka, hogy az ügyfélszolgálati információk frissítése még folyamatban van, miután az azokat rögzítő hatósági szerződést csak röviddel ezelőtt írta alá az NMHH és a Telekom.

Valójában a friss megállapodás értelmében még nem maradt le senki semmiről.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló Leszámolnak az oroszok az iPhone egyik legkedveltebb funkciójával
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 13:51
Korlátozzák a FaceTime működését.
Vásárló Mi a különbség a különleges bankkártyák között?
Mester Nándor | 2025. december 3. 10:47
Van egy tárgy, amely a legtöbb dolgozó zsebében ott lapul, és amelyet akár nap mint nap használ: ez pedig a bankkártya. Ennek a kis eszköznek többféle változata is van, cikkünkben ezeket vesszük szemügyre.
Vásárló Itt vannak az új üzemanyagárak – további jó hírt kaphatnak az autósok
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 09:47
Az autósok egyik fele örülhet.
Vásárló Így lesz hosszú életű a telefon
Márkázott tartalom | 2025. december 2. 09:37
A mobiltelefon egy olyan eszköz, amely szinte 24 órán keresztül használatban van. Ha nem szeretnénk gyakran cserélgetni, akkor vigyáznunk kell rá – nemcsak a külsőre, de a belsőre is. Cikkünkben hozunk pár praktikus tanácsot ezzel kapcsolatban.
Vásárló Hogyan befolyásolja a jármű története az autó eladási árát?
PR | 2025. december 1. 14:34
A motorháztetőn lévő embléma ma már nem minden. Kiderült, hogy a vásárlók számára nagyobb jelentőséggel bír az autó tényleges műszaki állapota és története, amelyek kulcsfontosságú döntési tényezőkké válnak a vásárlásnál. Nem csoda – a jármű élettörténetének ismerete segít elkerülni jelentős anyagi veszteségeket. Pontosan milyen hatással van az autó története a vétel- és viszonteladási árra?
Vásárló Mosógéptisztítás otthon, egyszerűen és hatékonyan
Márkázott tartalom | 2025. december 1. 14:32
Léteznek olyan mindennapos problémák, amikre nem keresünk azonnal megoldást, pedig bosszantóak lehetnek. A mosógép tönkreteheti a frissen mosott ruhák illatát, ha nem fordítunk figyelmet a penész és a vízkő okozta kellemetlen szagokra.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG