4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A hatóság megállapodott a Telenorral és a Magyar Telekommal: az ügyfelek megúszhatják a júliusi áremelést, ha időben szólnak. Az értesítéstől számított 15 napon belül szólni kell az ügyfélszolgálaton.

Tényleg nem kell többet fizetni, ha nem akarunk? Óriási!
Fotó: MTI/EPA/Jörg Carstensen

Az NMHH hatósági eljárás keretében vizsgálta a Magyar Telekom és a Telenor július 1-jei hatállyal bevezetni kívánt, a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosítását. Végül az NMHH mindkét szolgáltatóval szerződést kötött - az ügyfelek ha nem akarnak, nem fizetnek többet.

Telenoros vagy? Jön az SMS

A Telenor június 24-től SMS üzeneteket küldött az érintett előfizetőinek, melyek kiegészítik a korábbi tájékoztatást. Az SMS-ekben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról. (A link egyébként ez: https://www.yettel.hu/ - itt megadható a telefonszám a személyre szabott ajánlathoz.)

A módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik az előfizetők, és ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra július 1-jével.

Telekomos vagy? Figyeld a számlaértesítőt

A Magyar Telekom vállalta, hogy előfizetői figyelmét újabb értesítéssel hívja fel a módosítással kapcsolatos jogaikra, így arra, hogy amennyiben a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.

Az értesítést a számlás előfizetők a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg (aki csak elektronikus úton kap számlát, az fokozottan figyeljen), míg a Domino előfizetők SMS-ben kapják meg, a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el a www.telekom.hu/dijvaltozasok címen. Itt azt is megtudhatjuk, mely számlacsomagokat hogyan érintenek a változások.

A módosítás el nem fogadását 15 napon belül jelző előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel vehetik igénybe.

Akkor most mi a teendő?

Aki tehát nem akarja, hogy növekedjen előfizetési díja, percdíja, egyéb díja, annak ezt jeleznie kell az ügyfélszolgálat felé minél hamarabb. Érdemes hívni az ügyfélszolgálatot (Telenor: 1220, Telekom: 1430), ahol felvilágosítást adnak és jelezhetjük a szerződésmódosítás elutasítását is. Természetesen a személyes ügyfélszolgálatokon is intézkedhetünk, az online rendszerekben viszont egyelőre nem láttunk erre dedikált menüpontot.

Lehetőség van díjmentes díjcsomag-váltásra is, illetve a társaságok extra ajánlatokkal próbálhatják rávenni az ügyfeleket az áremelések elfogadására.

Nem árt tudni, hogy a számlások valóban megúszhatják a díjemelést, a Telenor kártyásai viszont csak ideig-óráig: a következő egyenlegfeltöltéstől ugyanis már az emelt díjak lesznek rájuk érvényesek, mivel a feltöltéssel a gyakorlatban új szerződés indul (ahogy a Telenor írja: "a jogszabály szerint új határozott idejű szerződés ráutaló magatartással történő megkötésének minősül, az egyenlegfeltöltéssel az előző határozott idejű szerződés megszűnik"). A Magyar Telekom jelezte a Privátbankár.hu-nak: náluk nem így van, a Domino-kártyás ügyfelek ha nyilatkoznak az SMS-értesítéstől számított 15 napon belül a módosítás visszautasításáról, akkor a későbbi feltöltésektől függetlenül a korábbi tarifa lesz érvényben.

Lehet, hogy még nem hallott róla mindenki

Ami biztos: érdemes odafigyelni és nem fújni visszavonulót az első elutasításra. A T-Mobile telefonos ügyfélszolgálatán délelőtti érdeklődésünkre azt közölték, hogy már lejárt a 15 napos határidő, az előző számlán volt az értesítés, nem lehet visszautasítani a módosítást. Ennek azonban - mint a cégtől megtudtuk - csak az az oka, hogy az ügyfélszolgálati információk frissítése még folyamatban van, miután az azokat rögzítő hatósági szerződést csak röviddel ezelőtt írta alá az NMHH és a Telekom.

Valójában a friss megállapodás értelmében még nem maradt le senki semmiről.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
Vásárló Nem csak akkor érdemes szervizbe menni, ha baj van
Márkázott tartalom | 2025. október 13. 10:09
Sokan csak akkor keresnek autószervizt, amikor már világít a hibajelző, esetleg furcsa hangokat ad ki a motor. Pedig a rendszeres karbantartás nemcsak a hibák megelőzésére jó, de segít abban is, hogy az autó hosszabb távon megbízható maradjon. Egy jól karbantartott jármű ritkábban hagy cserben, kevesebb váratlan költséget okoz, és az utazás is nyugodtabb vele. A szervizbe járás tehát nem csak a műszaki vizsga előtti kapkodásról szólhat, hanem egy tudatos, előrelátó hozzáállásról is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG