Hirdetés
Hirdetés

Ilyen az, amikor egy fogyatékos nő kenterbe veri Beyoncét

2016. március 15., 17:20

Gyönyörű és elegáns nő, fantasztikus tehetség - a könnyű jazz királynője az Olympiában énekel. Lába előtt férfiak ezrei, de ő csak legyint, a zenénél ugyanis számára nincs fontosabb. Zeneterápia segítségével épült fel egy szörnyű balesetből, most az ő zenéje jelent felejthetetlen élményt rengeteg embernek.

Melody Gardot majdnem beleragadt a könnyfakasztó sztorik hősnőjének karakterébe, de tehetsége sokkal messzebbre röpítette.

A 31  éves amerikai énekesnő, dalszerző 2003-ban szenvedett szörnyű balesetet. Biciklizés közben egy terepjáró elütötte, majd az autós segítségnyújtás nélkül továbbhajtott. A művésznő medencecsontja eltört, emellett nagyon súlyos agykárosodást is szenvedett. Miután magához tért, még egy teljes évet kellett feküdnie mozdulatlanul a kórházi ágyon, amíg elindulhatott lassú rehabilitációja. Zeneterápia segítségével épült fel, bár végleg rend bejönni nem fog: az idegsérülések következtében az erős fény és a zaj komoly fájdalmat vált ki nála, és mozgásában is korlátozott, csak bottal tud közlekedni. Ennek ellenére - illetve éppen ezzel együtt - eleganciája és szépsége páratlan. Kijelenthetjük, hogy ő a tökéletes sztár: viselkedése, zenéje, távolságtartása, erotikája példaértékű lehet minden nőnek.

Hirdetés

Íme egy nagyon jó zene sok vidámsággal - továbbá lecke életigenlésről és küzdelemről:

Párizsban még az Olympia is a művészetről szól

Az Olympiát 1888-ban nyitotta meg Joseph Oller, a Moulin Rouge atyja. Kezdetben a Malomhoz hasonló varieté-színház volt, de annál eggyel konzervatívabb, kevésbé mulató-jellegű. A koncerteken kívül cirkuszi balett és operett előadásoknak adott otthont. 1929 és 1944 között filmszínházként funkcionált, majd a német megszállás alatt nyerte el mai, koncert-hall formáját. Az Olympia a világ talán legikonikusabb koncertterme, ott akár nézőnek, akár fellépőnek lenni komoly presztízst jelent. Csak néhány név, akik öregbítették az Olympia hírnevét, a teljesség igény nélkül: Edith Piaf, Marlene Dietrich, Charles Aznavour, Yves Montand, Dalida, Jacques Brel, The Beatles, Judy Garland, Jimi Hendrix, Josephine Baker, Tina Turner, Cher, Madonna, The Jackson 5, Liza Minnelli...

És most: a csodálatos Melody Gardot, akit a franciák különösen nagyra tartanak - mi több, a művésznő egyre többet énekel franciául.

A Karaván

Melody Gardot humora a zenéjében is érezhető. Buddhista életmódot folytat, küzd az emberi jogokért, előadásokat tart a zeneterápia fontosságáról. És alkot.

Saját dalokat ír és nagy slágereket dolgoz fel, jelölték Grammyre is. Albumaival finoman vezeti a hallgatókat a könnyed érzelmeken keresztül a sötétebb gondolatok felé, majd felrázza a hallgatót. Ez koncertjeire is igaz - minden koncertje egy-egy utazás.

Eddigi albumai: a Worrisome Heart, a My One and Only Thrill, az Absence, Currency of a Man

Utóbbi albumával elindult egy elektronikusabb, és egyben valamivel fanyarabb irányba.

Az Olympiában április 10-én és 11-én lép fel, jegyek 51 és 89,50 euró között kaphatóak.

És búcsúzunk azzal az Over the Rainbow-val, ami számunkra először kapott értelmet Judy Garland óta, és ami Gardot minden koncertjén elhangzik:

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Meghökkentő jövő vár ránk – leáldozott az érintőképernyők kora?

Meghökkentő jövő vár ránk – leáldozott az érintőképernyők kora?

A technológiai forradalom korában pár év alatt akkorát fordulhat a világ, amely korábban teljesen elképzelhetetlen lett volna. Tényleg meszeltek az érintőképernyőknek? Milyen nagy újítások jöhetnek a belátható jövőben? Legújabb videónkból ez is kiderül.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Szavazás

Ön elégedett az idei nyugdíjemelés mértékével? (3%)