Hirdetés
Hirdetés

Így enyhítené a reklámadót a szakmai szervezet

2015. május 11., 11:55
Cimkék
kkv
, reklámadó
, oksz

Megszüntetné a saját célú reklám adóztatását az Országos Kereskedelmi Szövetség. Az ötszázalékos kulccsal képtelenek tervezni a kkv-k.

Nem csak a Magyar Reklámszövetség, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) is kiakadt a reklámadó új tervezetén. A különadó jelentős hányada a fogyasztási cikk kereskedelmet terheli, közvetlenül vagy közvetve. A fogyasztási cikk piac rendkívül ár-érzékeny, így mind a kereskedők, mind a beszállító gyártók számára alapvető piaci követelmény az áremelések fékezése. Vállalkozói oldalról a költséggazdálkodás rendkívül körültekintő üzletpolitikát követel meg - írja az OKSZ közleményében.

Akár a korábbi tízszeresét is fizethetik a KKV-k

Hirdetés

A fogyasztási cikk piac érintett szereplőinek túlnyomó része eddig a reklámadó 1 százalékos kulcsa után adózott, a tervezett 5,3 százalékos kulcs ebben a viszonylatban pedig ötszörös emelést jelent, amellyel csak bizonyos szereplők (így az RTL Klub és a TV2) nyernek, viszont a kis- és középvállalkozások belebukhatnak: az 500 millió forintig nulla kulcsos adóalap csökkentése 100 millió forintra durva adónövekedést okoz, az érintett kis- és középvállalkozói körben ennek mértéke tízszeres is lehet.

Ez kezelhetetlen, kigazdálkodhatatlan költségnövekedés. Rendkívül súlyos feszültség forrása, hogy az adómentesség tervezett 100 millió forintos új határa egyidejűleg az adó kiterjesztését is jelenti újabb adóalanyokra, a kis- és középvállalkozói körben (akik esetében 100-500 millió forint közé esik jelenleg az adóalap). Ez az adófizetésre kötelezettek körének drasztikus szélesítésével jár együtt. A kereskedelem számára az előbbieket is figyelembe véve különösen éles probléma a saját célú reklám adóztatása.

Az önreklám is reklám, tehát fizess!

Ez az a fajta reklám, amikor a kereskedő a saját termékét saját maga reklámozza (pl. szórólapokon, üzletben elhelyezett feliratokon). A kereskedelmi kis- és középvállalkozások nagyobbrészt ezt a reklámlehetőséget használják, ahol a reklámadó alapja a reklám előállítási költsége. A reklámtevékenység elválaszthatatlan bármely gazdálkodó szervezet tevékenységétől, és elengedhetetlen a magyar vállalkozások piaci helyzetének megtartásához, erősítéséhez. A kis- és középvállalkozások számára a túlélés egyik eszköze a saját célú reklám.

A reklámadóról szóló törvény hatályos szövege az 500 millió forint összegben meghatározott adómentes határral a gyakorlatban biztosította, hogy elsősorban a kis- és közepes termelők, szolgáltatók, kereskedők saját célú reklámköltsége után ne keletkezzen adóteher, e költség ugyanis csak kivételes esetben haladja meg az 500 millió forintot - áll a közleményben.

Az OKSZ kezdeményezte a saját célú reklám adóztatásának megszüntetését, mivel az elsősorban a kereskedelmi és a beszállító gyártó kis- és középvállalkozásoknak jelentős teher, ugyanakkor költségvetési hatása ezzel nincs arányban. Az OKSZ javasolja az 500 milliós adómentes sáv megtartását is. A kis- és középvállalkozások számára óriási teher az adómentes határ ötszörös emelése, az újonnan adóalanyokká válók is ebből a vállalkozói körből kerülnek ki.

A kormány itt nem áll meg

Nem csak a vállalkozások, a reklámügynökségek életét is fenekestül forgatná fel a kormány. Egy tervezet szerint nem csak bónuszt nem kaphatnának a reklámügynökségek, de szerződést sem köthetnének a médiumokkal.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Már a Microsoft és a Facebook is gátat vetne az online gyerekmolesztálásnak

Már a Microsoft és a Facebook is gátat vetne az online gyerekmolesztálásnak

Már az online játékok gyártói, a nagy multinacionális cégek is egyre komolyabban veszik a veszélyt, ami a gyerekekre leselkedik a virtuális térben.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Videók

Ajánlatunk

Hirdetés

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX45760.15+0.83%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • március 4
    KSH: Külkereskedelmi mérleg
    március 5
    KSH: Kiskereskedelmi forgalom
    Szolgáltatóipari BMI
    Szolgáltatóipari BMI
    GDP
    Kiskereskedelmi forgalom
    ISM szolgáltatóipari index
    március 6
    Bézs könyv
    március 7
    KSH: Ipari termelés
    Deutsche Post (2018 Q4)
    GDP
    EKB kamatdöntés
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    március 8
    KSH: Fogyasztói árindex
    Államháztartási egyenleg
    Munkanélküliségi ráta

Szavazás

Ön mennyit tervez karácsonyi ajándékokra költeni?