| Látványsportnak számít a labdarúgás, a kézilabda, a kosárlabda, a vízilabda és a jégkorong. | 
Évközi a változás a csapatsport támogatási rendszerben, de Fajcsák Gábor, az RSM DTM adómenedzsere szerint vannak pontatlanságok a szabályozásban, ami miatt néhány vállalkozás kevésbé jár rosszul a többinél. A 2013. május 19-én hatályba lépett módosítás kiegészítő sportfejlesztési támogatás befizetésének kötelezettségét írja elő azon vállalkozások számára, amelyek élni kívánnak a sporttámogatások TAO-kedvezményével (Tao: társasági adóról és osztalékadóról szóló törvény). Az új szabály hatására a TAO-kedvezmény mértéke a korábbi érték negyedére csökken, ami hatással lehet az eddig sporttámogatásban gondolkodó társaságok támogatási kedvére. 
Fajcsák Gábor szerint figyelembe véve, hogy 2012-ben a sporttámogatások a társasági adóból származó bevételt mintegy 10 százalékkal csökkenthették, a jogszabály változtatásának a célja feltehetőleg a költségvetés egyenlegének a javítása. 
Visszaeshetnek a támogatások?
| Ahogy a Privátbankár korábban megírta, a kormány éppen azért dolgozta ki ezt az adókedvezményt, hogy segítse a sportágakat. Részletek >> | 
A adómenedzser szerint a módosítás hatásait pontosan nem lehet megbecsülni, de felmerül a kérdés, vajon nem éppen az ellenkező hatást, vagyis a sporttámogatások radikális csökkenését érik-e el ezzel a módosítással a jogalkotók. Fajcsák szerint elképzelhető, hogy egyszerűbb lett volna felmérni a költségvetés teherbíró képességét, és húzni egy vonalat az egy évben maximálisan kiadható adókedvezményre jogosító sporttámogatási igazolások tekintetében. A színháztámogatások esetén is sikerült ezt megtenni – utal az intézkedés lehetséges hatásaira Fajcsák Gábor.
A módosítás komoly hátrányt jelenthet az új programokat benyújtók számára, hiszen a támogatók valószínűleg a régi programokat fogják keresni. Tekintettel arra, hogy a még nem lezárult sportprogramok meghosszabbíthatóak, ez az átmeneti rendelkezés akár évekre is bebetonozhatja a támogatást szerezni képes szervezetek körét - véli Fajcsák Gábor. Más szemszögből ez a helyzet akár meg is könnyítheti a korábbi programokkal rendelkezők támogatásszerzését, hiszen az ő támogatásukért verseny indulhat az adókedvezményt megszerezni kívánó cégek között.
A módosítás hatásait ellensúlyozni hivatott ugyanakkor a szabály azon része, amely szerint a kiegészítő támogatást szponzori szerződés keretében lehet megfizetni. Eszerint a „sima” támogatással ellentétben a kiegészítő támogatás összegéért cserébe ellenszolgáltatásra jogosult a támogató – teszi hozzá Fajcsák Gábor. 
Lesznek, akik jobban járnak?
Az adómenedzser szerint a szabály jelenlegi szövegezése néhány vállalkozás számára kevésbé hátrányos, szélsőséges esetben előfordulhat, hogy a 75 százalékos kiegészítő támogatás mindössze a korábbi kedvezmény 40 százalékának elvesztését jelenti. Azon vállalkozások, melyek adóalapja a támogatás figyelembe vétele nélkül 500 és 535 millió forint közé esik, amennyiben akkora összegű támogatást nyújtanak, amivel adóalapjuk 500 millió forint alá csökken, a kiegészítő támogatás kalkulációjakor a 10 százalékos adókulccsal számolhatnak. 
Tekintettel arra, hogy a támogatás egy részével a 19 százalékos adóból spórolnak, miközben a kiegészítő támogatás összegének kalkulációjakor csak a 10 százalékos adókulccsal megállapított kedvezmény után kell a 75 százalékot számolni, előnyük keletkezik azon vállalkozásokkal szemben, amelyek árbevétele nem ebbe a sávba esik. Ennek hatásait néhány példán keresztül a táblázatban láthatóak.
| A társaság adóalapja | 500 000 | 510 000 | 520 000 | 535 000 | 535 000 | 
| Alapesetben fizetendő társasági adó | 50 000 | 51 900 | 53 800 | 56 650 | 56 650 | 
| Maximális támogatás | 32 710 | 33 364 | 34 018 | 35 000 | 35 000 | 
| Új adóalap | 467 290 | 476 636 | 485 982 | 500 000 | 500 001 | 
| Új adó | 14 019 | 14 300 | 14 580 | 15 000 | 15 000 | 
| Kiegészítő támogatás | 2 453,25 | 2 502,3 | 2 551,35 | 2 625 | 4 987,5 | 
| Megtakarítás | 817,75 | 1 733,7 | 2 650,65 | 4 025 | 1 662,5 | 
| Megtakarítás mértéke a támogatáshoz képest a kiegészítő támogatás nélkül | 10,00% | 12,70% | 15,29% | 19,00% | 19,00% | 
| Megtakarítás mértéke a támogatáshoz képest a kiegészítő támogatással | 2,50% | 5,20% | 7,79% | 11,50% | 4,75% | 
| Megtakarítás csökkenésének a mértéke | 75,00% | 59,07% | 49,05% | 39,47% | 75,00% | 
| Adatok ezer forintban. Forrás: RSM DTM | |||||
 
                             0,39 pontos a csökkenés.
							0,39 pontos a csökkenés.						 
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        


 
