Eaves római sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy az Egyesült Államokban 3-4 évig is elhúzódó csoportos jogi kereset helyett egyéni pereket indítanak, mivel ezek előnyösebb eredménnyel, 1-2 év alatt lezárulhatnak. A kártérítés összegét fejenként több mint kétmillió dollárban határozta meg, hangsúlyozva, hogy minden utas esete más. "Nem lehet egyenlőségjelet vonni a hajószerencsétlenségben rokonukat elveszítők és azok között, akik poggyászukat veszítették, de túlélték a tragédiát. A túlélők által elszenvedett megrázkódtatás súlya ugyanakkor felbecsülhetetlen, a sziklának való ütközés után órákon át küzdöttek az életben maradásért a hajó legénységének segítsége nélkül" - mondta Eaves.
Az amerikai ügyvéd képviselte az olasz Cermis hegycsúcsán 1998-ban történt tragédia áldozatait, amikor egy amerikai vadászgép elvágta a sífelvonó kötelét, húsz személy halálát okozva. Eaves az olasz túlélőknek azt tanácsolta, egyszerre indítsanak pert Itáliában és az Egyesült Államokban. A szintén nyilatkozó Enzo Fogliano olasz ügyvéd, hajózási jogszakértő elmondta, célnak számít a hajózási jogszabályok korszerűsítése is. Olaszországban jelenleg az 1942-es hajózási törvénykönyv van hatályban, de a modernebb 392/2009 európai jogszabály is "korlátozza a hajótársaságok felelősségét.
Azok a biztosítások, amelyeket az utasokkal jegyvásárláskor íratnak alá, sértik a fogyasztói jogokat és felmentik a felelősség alól a társaságokat" - hangoztatta Fogliano. A Costa Crociere január végén több olasz fogyasztóvédő egyesülettel megállapodást kötött a túlélők fejenkénti 14 ezer eurós kárpótlásáról. Az ehhez nem csatlakozó Codacons fogyasztóvédő egyesület szintén amerikai ügyvédeket fogadott, akik már hat utas nevében indítottak pert összesen 460 millió dollár kártérítésért.
Monetenegró és Albánia is.


