A biztosító kárszakértőket csoportosított át Ajkára és környékére, ahonnan a legtöbb kárbejelentés érkezett. A kárszakértők folyamatosan, már a hétvégén is dolgoztak annak érdekében, hogy az ügyfelek minél gyorsabban megkaphassák a kártérítést. A tervek szerint a károk felmérése a hét végére befejeződik - olvasható az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. közleményében.
Idén eddig 20 ezer db meteorológiai kárt jelentettek az Aegon-ügyfelek, a károk értéke meghaladta az 1 milliárd forintot.
A hétfő délig 1200 kárbejelentés érkezett az Aegon Magyarország biztosítóhoz. A becsült kárérték 130 millió forint, ami kiemelkedően magasnak számít, hiszen ilyenkor még általában a károk enyhítésével és a további károk megelőzésével vannak elfoglalva az emberek. Korábbi tapasztalataink alapján, a káresemény utáni első két 2 napban a károk csupán 60 százalékát jelentik be - olvasható a közleményben. Ajkáról és környékéről érkezett a legtöbb bejelentés, így erre a területre a biztosító kárszakértőket csoportosított át.
A legtöbb bejelentés a vihar és jégverés okozta tetőszerkezeti, és redőnykárokra, beázásokra vonatkozott, de szép számmal akadt felhőszakadás és villámcsapás okozta kár is. A kisebb károkat az Aegon biztosító szemle nélkül, a telefonos bejelentés alapján intézi. A szemleköteles károk esetében a kárszakértők a bejelentéstől számított 24 órán belül felveszik a kapcsolatot az ügyféllel és a biztosító a kárfelmérés után azonnal elindítja a kárösszeg utalását. A szemlét követően az ügyfelek átlagosan 4 nap alatt hozzájuthatnak a kártérítéshez.
A károk elhárításához, illetve a további károk megelőzéséhez azonban már a szemle előtt hozzá lehet fogni. A károkat bizonyító maradványokat, törmelékeket meg kell őrizni, illetve fényképet, videó felvételt is elfogad a biztosító a kárbejelentés alapjául - olvasható az Aegon közleményében.
Az épületkárok harmadát vihar okozza
Külföldi út autóval: mire kell figyelni?
Napi egy euróba sem kerül a nyugalom
Viharkárok: fotót, videót is elfogad az Aegon
Privátbankár