November első hetében két éjszakán át mérte 8-8 különböző gumiabroncs menetdinamikai jellemzőit egy Toyota Aurison és egy Suzuki Swiften a Genertel téligumiteszt csapata Újpesten, egy vezetésbiztonsági pályán. A tesztautókban műszerekkel rögzítették, hogy a tesztfeladatok során mikor csúsztak ki és hogyan fékeztek 0-ra az egyes gumiabroncsokkal a tesztautók. A mérnökök külön pontozták a különböző gumik nyújtotta biztonságot vizes és száraz aszfalton, fékezéskor, illetve éles kanyarban.
Az eredmények nem okoznak nagy meglepetést: már a hűvös, vizes időjárásban sokat jelent a téligumik használata, hiszen amikor a kisebbik tesztautót a tesztgyőztes gumival szerelték fel, mintegy 4,5 méterrel rövidebb úton állt meg 65 kilométeres óránkénti sebességről „satufékezve”, mint amikor a feladatban legrosszabbul szereplő nyárigumin gurult. A nagyobb autó esetében a különbség a tesztgyőztes téligumi és a tesztvesztes nyárigumi között 5,25 méterre nőtt.
Ezek a távolságok a teljes fékutak negyedét-ötödét teszik ki – ez gyakorlatilag másfél kisautó, vagy egy kombi autó hosszának felelnek meg. Tehát a gumiválasztás jelentősen befolyásolhatja egy-egy ráfutásos baleset bekövetkeztét – derül ki az eredményekből.
Az eredményekből az is kiderül, hogy téligumi és téligumi között is jelentős különbségek vannak: a mérések során legrosszabbul szereplő téliguminál még a négyévszakos gumi is nagyobb biztonságot nyújtott száraz és nedves aszfalton, mindkét tesztautón. A jobban szereplő téligumik egyértelműen biztonságosabbak a négyévszakos gumiabroncsoknál, ez különösen a Suzuki Swifttel folytatott mérések során volt szembetűnő.
A mérések alapján a Genertel egyértelműen tanácsolja már 5-7 fok körüli hőmérsékletben is a téligumik használatát – kiválasztásukkor azonban ajánlják a körültekintést és a teszteredmények figyelembevételét. A négyévszakos gumik használata városban is kockázatos, nem csak a sónedves vagy vizes-latyakos országutakon. E mérések alapján is kiderült, hogy a téli közlekedésben a nyári gumiabroncsok olyan baleseti kockázatot jelentenek, amit nem érdemes egyetlen autósnak sem felvállalnia.
Privátbankár