A program keretein belül az M3-as autópályán 140 kilométer hosszon a vadvédő kerítések magasítását, illetve sűrű szövésű háló földbe süllyesztését végezték el a szakemberek. Ezen kívül 40 darab új vadkiugró rámpát és 80 darab új vadkibúvó kaput is kialakítottak, amelyeken keresztül az állatok könnyebben visszatalálnak az autópályáról a saját környezetükbe.
Az M3-as, M30-as, M6-os, M7-es és M70-es autópályákon, összesen 17 helyszínen, burkolatrovátkolást végeztek el, amelynek következtében a jövőben ezeken a szakaszokon csökkenhet a vízátfolyások kialakulása.
Ettől kevesebb lehet a baleset
A balesetek megelőzésének fontos eleme az autópálya használók minél pontosabb tájékoztatása a várható időjárási helyzetről, esetleges balesetekről, torlódásokról. A közlekedésbiztonsági program keretében 29 darab változtatható jelzésképű táblát és 30 darab térfigyelő kamerát telepítettek az M1-es, M3-as, M43-as, M6-os, M7-es és M70-es autópályák legforgalmasabb szakaszaira. Az esetek döntő többségében új tartószerkezet kiépítését is igényelte a fejlesztés.
A korábbiakban több baleset adódott abból, hogy a mobil terelést az autósok a kamionok takarásában nem, vagy csak későn vették észre. Ennek megszüntetésére újfajta, jobban látható, összesen 20 darab eszközt szerez be a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Az egytengelyes pótkocsikon elhelyezhető, állítható jelzésképű fénytechnikai berendezések a talajszinttől 6,5 méterre emelhetőek, így a vezető időben észlelheti a forgalomkorlátozást.
A program keretében az M3-as, M5-ös és M7-es autópályák egyes szakaszain korszerű elválasztó falat építenek ki, ennek megvalósítása 2015 júniusára várható.