Mi a napokban megkötött szerződés lényege?
Szucsány György: Engedje meg, hogy kicsit távolabbról indulva válaszoljak. 2011 elején kötöttünk szerződést a PCE Paragon Solutions Kft-vel (a Foxconn magyar entitásával), akik a Huawei Technologies számára végeznek bérgyártást Komáromban. A termelési volumen ezt követően számottevően növekedni kezdett, így az alapanyag raktározást kiszervezték egy külső raktárba. A megfelelő lokáció és árképzés mellett elvárás volt a minőségi épület és a bérbeadói rugalmasság is. Ebben a biatorbágyi WestLog DC lett a partnerük. 2012 első negyedévben már látható volt, hogy a termelés továbbra is jelentősen bővül: a Huawei stratégia megállapodást kötött a kormánnyal. A logisztikai szolgáltatók versenyében a DHL került ki győztesen, és a raktározási helyszínként továbbra is a biatorbágyi WestLog DC-t választották.
Lohn Balázs: 2013-ban a Huawei tovább erősítette magyarországi működését, az alapanyagok mellett már a készáru raktározása és bizonyos gyártási folyamatok is elindultak a logisztikai központban. A DHL rendkívül sok energiát és szakértelmet fektetett a folyamatok kidolgozásába, és a WestLog DC a Huawei európai logisztikai központja lett. Sőt, világviszonylatban is ez a második legnagyobb Huawei raktár. A raktár működését megtekintette a Huawei Technologies elnöke, Ren Zhengfei, majd december 3-án egy formális ceremónia keretében Orbán Viktor miniszterelnök és Xiao Qian a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete hivatalosan is a Huawei európai logisztikai bázisának nyilvánította a WestLog DC-t. Már most látjuk: 2014-re további bővülés és számos új folyamat bevezetése várható.
Sz. Gy.: Tehát a kérdésre visszatérve, az üzlet lényege, hogy a DHL és a WestLog között egy páratlanul jó és hatékony kapcsolat alakult ki: ötvöztük a professzionális logisztikai szolgáltatás és a magas színvonalú ingatlankezelés előnyeit a megrendelő Huawei elégedettsége és költséghatékony működése érdekében.
Mondanának néhány számot a DHL és Huawei üzlet kapcsán?
Sz. Gy.: A Huawei biatorbágyi, 30 ezer - 2014 elejére 40 ezer - négyzetméteres európai logisztikai központja jelenleg több mint 45 országot lát el, a magyarországi beszerzések összege 2013-ig 100 millió dollár volt. A Huawei innen irányított forgalma - az export-import értéke - eléri a 1,5 milliárd dollárt (mintegy 300 milliárd forint), áruforgalma az 500 ezer köbmétert, s Európa, Közép-Ázsia-, Közel-Kelet és Afrika több mint 70 országát és régióját fedi le. Másképpen megközelítve: havonta 3000 kamion indul tőlünk. A vállalat eddig közvetve vagy közvetlenül több mint 1500 munkahelyet teremtett Magyarországon, és ez a szám 2015-re várhatóan a duplájára bővül.
A raktárpiacon erős a verseny. Mit tudnak Önök, amit mások nem?
Sz. Gy.: Említettem a megfelelő elhelyezkedést, a minőséget és a biztonsági rendszer fontosságát, de véleményem szerint egyértelműen a rugalmasság volt a legjelentősebb tényező. A klasszikus ingatlankezelésnél jóval árnyaltabb és magasabb színvonalú szolgáltatást kell nyújtanunk, és ezt mind a szerződéses feltételekben, mind a napi működésben messzemenően teljesítjük is.
Ez jól hangzik, de a végső céljuk – mint minden szolgáltatónak – a profit kell, hogy legyen, nem?
L.B.: Természetesen a részvényesek érdekeit szem előtt tartva a maximális profit és minimális költség elve hajt bennünket is, de ez nem zárja ki, hogy rugalmas és testreszabott megoldásokat kínáljunk a partnereinknek. A DHL ebben jó partner, óramű pontossággal követik egymást a folyamatok, és közös munkával nyertük el a Huawei bizalmát.
Sz. Gy.: Büszkék vagyunk rá, hogy egyediek vagyunk. Ahogy minden ember más, úgy minden projekt és minden raktár is különbözik egymástól, és ha sokszor nem is szembetűnőek a különbségek, a kis dolog, a napi problémák megoldása és a helyi üzemeltetési csapatunk munkája megteremtik azt a hozzáadott értéket, amelyet a partnereink nagyra értékelnek. Aki belép a WestLog-ba, dolgozott vagy eltöltött már egy kis időt a központban, az tudja, hogy miről beszélek.
Lépjünk egy szinttel feljebb. Hogy látják a piacot általában, van-e elmozdulás felfelé?
L.B.: Én soha nem beszélek válságról, a piaci szereplőknek el kell fogadniuk azt a tényt, hogy ez nem a válság, hanem a “való világ”, itt és ilyen körülmények között kell boldogulnunk, és szembenéznünk az erős piaci verseny és a nehéz körülmények hatásaival.
Sz. Gy.: 2013 második felében már érzek pozitív elmozdulást, ami nem a bérleti díjak változásában, hanem inkább a piaci aktivitásban nyilvánul meg. Sok megkeresést kapunk, szinte minden jelentősebb tenderen indulunk, de általánosságban elmondható hogy a rövid futamidők és az egyéb flexibilis igények egyértelműen jelzik a piaci szereplők óvatos, sokszor már túlzottan pesszimista hozzáállását.
Hol áll Magyarország a logisztika terén a régiós versenytársakhoz képest?
Sz. Gy.: Nincs könnyű helyzetben a magyarországi logisztika, hiszen alacsony a haszonkulcs, és nagyon kiélezett a piaci verseny. Túlkínálat van a szektorban, kevés az új üzlet, így egymástól „kannibalizálják” az üzleteket a logisztikai cégek. Nem lehet stabil működést biztosítani, illetve a beruházások megtérülését tervezni, ha a megrendelői oldal nem biztosít egy minimum középtávú tervezhetőséget.
L.B.: Túlzottan rövidek időtartamúak a megbízási szerződések, a megrendelők rendkívül árérzékenyek, és próbálják a saját nyomott áraik miatti elkeseredésükben a logisztikai szolgáltatókat és a szállítmányozókat még erősebb költségcsökkentésre kényszeríteni. A határmezsgye viszont nagyon vékony, ami azt eredményezi, hogy a szolgáltatók sokszor lehetetlen feladatokat és teljesíthetetlen küldetéseket is elvállalnak. A kiutak egyike a kormány “Keleti Nyitás” politikája lehet. Valóban megfontolandó, hogy az EU tagállamokhoz kapcsolódó erős gazdasági kapcsolataink megtartása mellett próbáljunk meg a távol-keleti cégek számára is „otthont”, vagyis kelet- közép- európai bázist teremteni. A Huawei jó példa erre: a világ vezető 50 távközlési cégéből 45 a Huawei partnere – s ebből már Magyarország is jelentősen kiveszi a részét.
Megvannak az ehhez szükséges feltételek Magyarországon?
Sz. Gy.: Mi készen állunk, de ez nem elég. Komoly hátránynak érezzük a közúti fuvarozás infrastruktúrájának jelenlegi állapotát, a transz-magyarországi utak számát és a közutak általános állapotát. A szakmai szervezetek, egyesületek komoly háttérmunkát végeznek, de ezen túlmenően kormányzati támogatásra és erőforrásra van szükség.
Sokan beszélnek a raktározási piac változásairól, az igények gyökeres átalakulásáról. Önök milyen megrendelői igényekkel találkoznak?
Sz. Gy.: A szélesebb felhasználói rétegnek is megfelelő, standard épületek túlkínálata még sokáig meghatározza a piacot, de újra megjelennek az igényesebb felhasználók és szolgáltatók egyedi elvárásai is. A finanszírozás és egyéb körülmények miatt ez még nem jelenti a BTS épületek fejlesztésének egyértelmű elindulását, de egyre több speciális igénnyel találkozunk, és a stratégiai céljainkban az ilyen elvárások minél szélesebb körű teljesítései is szerepelnek.
L.B.: Az egyedi design és teljes körű üzemeltetés mellett törekszünk arra is, hogy több komplex igény is megvalósítható legyen a WestLog-nál. Régi szlogen a „mindent egy fedél alatt”, aminek újra aktualitását érezzük: gyakorlatilag mindent tudnunk, ami ebben a szakmában elvárható: logisztika, cross-docking, hűtött és fagyasztott raktározás, csomagolás, high-tech operáció, érték növelő szolgáltatások, irodai adminisztráció.
Sokat beszéltünk a DHL /Huawei üzletről, de ha jól látom a kifüggesztett eligazító táblát, az alapvető üzemeltetési koncepciójuk nem változott, és a Westlog DC még mindig egy “multi-user” épület, több bérlővel.
Sz. GY.: Igen, ez így van. Büszkék vagyunk arra, hogy a Liegl & Dachser élelmiszer logisztikai bázisa a WestLog, fagyasztott raktárunk jelenti a Tatár Pékség központi raktárát, de említhetném az Eurodoc irattárat, a QLM központi irodát és még sok más bérlőnket, akiknek ezúton is köszönjük a megtisztelő bizalmat és az együttműködést.
LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
-
Egyre nagyobb pácban az ukránok – már el is ismerték a visszavonulást
44 perce
-
Egykilós aranyrúddal vásárolta meg Trump jóindulatát egy delegáció
körülbelül 1 órája
-
Orbán Viktor: „veszély van”
2 órája
-
Ha Trump megbillenti, a hatalmas pénzeszsák mindenkire ráborul
2 órája
-
Nincs haladék az amerikai szankcióknál – egyre nagyobb a baj Szerbiában
3 órája
-
Tartósan kettéosztanák a Gázai övezetet, a palesztinoknak nem lesz újjáépítés?
4 órája
-
Sorozatban gyárt polipokat Ukrajna – főhet a feje az orosz légierőnek?
4 órája
- Kezdődik: ekkortól lehet dönteni, ki induljon a Tiszától az egyéni választókerületekben
- Egyetlen nap haladékot sem kaptak az amerikai szankciók alól Szerbiában
- Kínos helyzetbe került Kövér László? Lemondtak egy konferenciát
- Ugye csak fake news, hogy Szijjártó Péter lett a Honvéd elnöke?
- Akkora találatot vittek be az ukránok az oroszoknak, hogy az egész világnak fáj
- Megnézi, mit talált ki Orbán Viktor a Tisza ellen?
- Vitézy Dávid nem lesz biodíszlet – időközi választás jöhet Budapesten?
- Megint el fogják inflálni a megtakarításainkat? 2025. november 11. 05:42
- Zelenszkij mondott egy számot: Putyinnak ez fáj igazán? 2025. november 12. 16:37
- Dühönghet Putyin: Ukrajna néhány perc alatt elintézte az olajexport egy jó részét 2025. november 15. 10:07
- Elképesztő felvétel érkezhetett a pokrovszki front orosz oldaláról 2025. november 11. 13:21
- Így jár, aki kilép az Európai Unióból 2025. október 20. 06:42
- Lehangoló hírt közölhetnek Ursula von der Leyenék 2025. október 17. 05:39
- Hidegzuhany: cáfolják Orbán Viktor egyik washingtoni bejelentését (frissítve) 2025. november 8. 16:16
- Kilőtte Oroszország Ukrajna egyik legnagyobb hőerőművét 2025. november 3. 11:01
Egyre nagyobb pácban az ukránok – már el is ismerték a visszavonulást
Zaprizzsja megyében kellett feladniuk egy települést, hogy mentsék a katonáik életét.
Egykilós aranyrúddal vásárolta meg Trump jóindulatát egy delegáció
A svájciak győzködés helyett az egyszerűbb utat választottak: a szemérmetlenül hízelgő ajándékozást.
Orbán Viktor: „veszély van”
Háborús is, pénzügyi is. Interjúszerűséget adott hívei előtt a miniszterelnök.
-
Az arany és a mesterséges intelligencia mellett idén van még egy nyertes2025. november 13. 14:45 -
Itt éri meg a legjobban lakásba fektetni az új hitellel2025. október 9. 12:05 -
Soha rosszabb félévet – jó számokkal zárt az MBH Bank2025. augusztus 28. 16:11 -
Év végén jöhet csak kamatcsökkentés2025. május 27. 17:01 -
A fizetésünk több mint harmadát a kiskereskedelemben hagyjuk2025. május 13. 14:44 -
Lassan újra mernek vásárolni a magyarok?2025. január 9. 13:18 -
Visszaesett az építőipari termelés volumene 2024 augusztusában2024. október 16. 11:55
-
Betegszállítói állás a egri kórházban
16:36
-
Eger – november 17-étől munkálatok miatt kimaradó megálló
16:33
-
Élelmiszerbolti eladói állás egri munkavégzéssel, teljes munkaidőben
14:20
-
Eger Advent 2025 – a Markhot Ferenc Kórház Gyermekosztálya a város jótékonysági programjának kedvezményezettje
14:12
-
Régiségvásár Egerben
14:07
-
Így jár, aki kilép az Európai Unióból
2025. október 20. 06:42
-
Lehangoló hírt közölhetnek Ursula von der Leyenék
2025. október 17. 05:39
-
Hidegzuhany: cáfolják Orbán Viktor egyik washingtoni bejelentését (frissítve)
2025. november 8. 16:16
-
Kilőtte Oroszország Ukrajna egyik legnagyobb hőerőművét
2025. november 3. 11:01
-
Megint el fogják inflálni a megtakarításainkat?
2025. november 11. 05:42
-
Dühönghet Putyin: Ukrajna néhány perc alatt elintézte az olajexport egy jó részét
2025. november 15. 10:07
-
Hátraarc Donald Trumptól: fontos intézkedéseket von vissza
2025. november 15. 09:06
-
Brutális függésben Oroszország, a Lukoil európai leánycégét is eladhatták
2025. november 15. 10:28
-
Jó hírt kapott Lengyelországból Orbán Viktor
2025. november 15. 10:58
-
Sorozatban gyárt polipokat Ukrajna – főhet a feje az orosz légierőnek?
2025. november 15. 12:27


