8p
A WestLog DC kiemelkedő üzletet kötött a DHL-lel, illetve a feltörekvő kínai távközlési mamuttal, a Huawei Technologies-zal. Hogy miért pont a WestLogot választották, milyen kitörési lehetőségei vannak a szakmának, illetve az országnak, és hogyan változnak a megrendelői igények, arról Szucsány György, WestLog DC ügyvezető igazgatója és Lohn Balázs, a cég jogi képviselője válaszolt a raktarkereso.info-nak adott interjúban.

Mi a napokban megkötött szerződés lényege?

Szucsány György: Engedje meg, hogy kicsit távolabbról indulva válaszoljak. 2011 elején kötöttünk szerződést a PCE Paragon Solutions Kft-vel (a Foxconn magyar entitásával), akik a Huawei Technologies számára végeznek bérgyártást Komáromban. A termelési volumen ezt követően számottevően növekedni kezdett, így az alapanyag raktározást kiszervezték egy külső raktárba. A megfelelő lokáció és árképzés mellett elvárás volt a minőségi épület és a bérbeadói rugalmasság is. Ebben a biatorbágyi WestLog DC lett a partnerük. 2012 első negyedévben már látható volt, hogy a termelés továbbra is jelentősen bővül: a Huawei stratégia megállapodást kötött a kormánnyal. A logisztikai szolgáltatók versenyében a DHL került ki győztesen, és a raktározási helyszínként továbbra is a biatorbágyi WestLog DC-t választották.

Lohn Balázs: 2013-ban a Huawei tovább erősítette magyarországi működését, az alapanyagok mellett már a készáru raktározása és bizonyos gyártási folyamatok is elindultak a logisztikai központban. A DHL rendkívül sok energiát és szakértelmet fektetett a folyamatok kidolgozásába, és a WestLog DC a Huawei európai logisztikai központja lett. Sőt, világviszonylatban is ez a második legnagyobb Huawei raktár. A raktár működését megtekintette a Huawei Technologies elnöke, Ren Zhengfei, majd december 3-án egy formális ceremónia keretében Orbán Viktor miniszterelnök és Xiao Qian a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete hivatalosan is a Huawei európai logisztikai bázisának nyilvánította a WestLog DC-t. Már most látjuk: 2014-re további bővülés és számos új folyamat bevezetése várható.

Sz. Gy.: Tehát a kérdésre visszatérve, az üzlet lényege, hogy a DHL és a WestLog között egy páratlanul jó és hatékony kapcsolat alakult ki: ötvöztük a professzionális logisztikai szolgáltatás és a magas színvonalú ingatlankezelés előnyeit a megrendelő Huawei elégedettsége és költséghatékony működése érdekében.

Mondanának néhány számot a DHL és Huawei üzlet kapcsán?

Sz. Gy.: A Huawei biatorbágyi, 30 ezer - 2014 elejére 40 ezer - négyzetméteres európai logisztikai központja jelenleg több mint 45 országot lát el, a magyarországi beszerzések összege 2013-ig 100 millió dollár volt. A Huawei innen irányított forgalma - az export-import értéke - eléri a 1,5 milliárd dollárt (mintegy 300 milliárd forint), áruforgalma az 500 ezer köbmétert, s Európa, Közép-Ázsia-, Közel-Kelet és Afrika több mint 70 országát és régióját fedi le. Másképpen megközelítve: havonta 3000 kamion indul tőlünk. A vállalat eddig közvetve vagy közvetlenül több mint 1500 munkahelyet teremtett Magyarországon, és ez a szám 2015-re várhatóan a duplájára bővül.

A raktárpiacon erős a verseny. Mit tudnak Önök, amit mások nem?

Sz. Gy.: Említettem a megfelelő elhelyezkedést, a minőséget és a biztonsági rendszer fontosságát, de véleményem szerint egyértelműen a rugalmasság volt a legjelentősebb tényező. A klasszikus ingatlankezelésnél jóval árnyaltabb és magasabb színvonalú szolgáltatást kell nyújtanunk, és ezt mind a szerződéses feltételekben, mind a napi működésben messzemenően teljesítjük is.

Ez jól hangzik, de a végső céljuk – mint minden szolgáltatónak – a profit kell, hogy legyen, nem?

L.B.: Természetesen a részvényesek érdekeit szem előtt tartva a maximális profit és minimális költség elve hajt bennünket is, de ez nem zárja ki, hogy rugalmas és testreszabott megoldásokat kínáljunk a partnereinknek. A DHL ebben jó partner, óramű pontossággal követik egymást a folyamatok, és közös munkával nyertük el a Huawei bizalmát.

Sz. Gy.: Büszkék vagyunk rá, hogy egyediek vagyunk. Ahogy minden ember más, úgy minden projekt és minden raktár is különbözik egymástól, és ha sokszor nem is szembetűnőek a különbségek, a kis dolog, a napi problémák megoldása és a helyi üzemeltetési csapatunk munkája megteremtik azt a hozzáadott értéket, amelyet a partnereink nagyra értékelnek. Aki belép a WestLog-ba, dolgozott vagy eltöltött már egy kis időt a központban, az tudja, hogy miről beszélek.

Lépjünk egy szinttel feljebb. Hogy látják a piacot általában, van-e elmozdulás felfelé?

L.B.: Én soha nem beszélek válságról, a piaci szereplőknek el kell fogadniuk azt a tényt, hogy ez nem a válság, hanem a “való világ”, itt és ilyen körülmények között kell boldogulnunk, és szembenéznünk az erős piaci verseny és a nehéz körülmények hatásaival.

Sz. Gy.: 2013 második felében már érzek pozitív elmozdulást, ami nem a bérleti díjak változásában, hanem inkább a piaci aktivitásban nyilvánul meg. Sok megkeresést kapunk, szinte minden jelentősebb tenderen indulunk, de általánosságban elmondható hogy a rövid futamidők és az egyéb flexibilis igények egyértelműen jelzik a piaci szereplők óvatos, sokszor már túlzottan pesszimista hozzáállását.

Hol áll Magyarország a logisztika terén a régiós versenytársakhoz képest?

Sz. Gy.: Nincs könnyű helyzetben a magyarországi logisztika, hiszen alacsony a haszonkulcs, és nagyon kiélezett a piaci verseny. Túlkínálat van a szektorban, kevés az új üzlet, így egymástól „kannibalizálják” az üzleteket a logisztikai cégek. Nem lehet stabil működést biztosítani, illetve a beruházások megtérülését tervezni, ha a megrendelői oldal nem biztosít egy minimum középtávú tervezhetőséget.

L.B.: Túlzottan rövidek időtartamúak a megbízási szerződések, a megrendelők rendkívül árérzékenyek, és próbálják a saját nyomott áraik miatti elkeseredésükben a logisztikai szolgáltatókat és a szállítmányozókat még erősebb költségcsökkentésre kényszeríteni. A határmezsgye viszont nagyon vékony, ami azt eredményezi, hogy a szolgáltatók sokszor lehetetlen feladatokat és teljesíthetetlen küldetéseket is elvállalnak. A kiutak egyike a kormány “Keleti Nyitás” politikája lehet. Valóban megfontolandó, hogy az EU tagállamokhoz kapcsolódó erős gazdasági kapcsolataink megtartása mellett próbáljunk meg a távol-keleti cégek számára is „otthont”, vagyis kelet- közép- európai bázist teremteni. A Huawei jó példa erre: a világ vezető 50 távközlési cégéből 45 a Huawei partnere – s ebből már Magyarország is jelentősen kiveszi a részét.

Megvannak az ehhez szükséges feltételek Magyarországon?

Sz. Gy.: Mi készen állunk, de ez nem elég. Komoly hátránynak érezzük a közúti fuvarozás infrastruktúrájának jelenlegi állapotát, a transz-magyarországi utak számát és a közutak általános állapotát. A szakmai szervezetek, egyesületek komoly háttérmunkát végeznek, de ezen túlmenően kormányzati támogatásra és erőforrásra van szükség.

Sokan beszélnek a raktározási piac változásairól, az igények gyökeres átalakulásáról. Önök milyen megrendelői igényekkel találkoznak?

Sz. Gy.: A szélesebb felhasználói rétegnek is megfelelő, standard épületek túlkínálata még sokáig meghatározza a piacot, de újra megjelennek az igényesebb felhasználók és szolgáltatók egyedi elvárásai is. A finanszírozás és egyéb körülmények miatt ez még nem jelenti a BTS épületek fejlesztésének egyértelmű elindulását, de egyre több speciális igénnyel találkozunk, és a stratégiai céljainkban az ilyen elvárások minél szélesebb körű teljesítései is szerepelnek.

L.B.: Az egyedi design és teljes körű üzemeltetés mellett törekszünk arra is, hogy több komplex igény is megvalósítható legyen a WestLog-nál. Régi szlogen a „mindent egy fedél alatt”, aminek újra aktualitását érezzük: gyakorlatilag mindent tudnunk, ami ebben a szakmában elvárható: logisztika, cross-docking, hűtött és fagyasztott raktározás, csomagolás, high-tech operáció, érték növelő szolgáltatások, irodai adminisztráció.

Sokat beszéltünk a DHL /Huawei üzletről, de ha jól látom a kifüggesztett eligazító táblát, az alapvető üzemeltetési koncepciójuk nem változott, és a Westlog DC még mindig egy “multi-user” épület, több bérlővel.

Sz. GY.: Igen, ez így van. Büszkék vagyunk arra, hogy a Liegl & Dachser élelmiszer logisztikai bázisa a WestLog, fagyasztott raktárunk jelenti a Tatár Pékség központi raktárát, de említhetném az Eurodoc irattárat, a QLM központi irodát és még sok más bérlőnket, akiknek ezúton is köszönjük a megtisztelő bizalmat és az együttműködést.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Ingatlan Úgy fest, a kormány ráerőlteti a budapestiekre a betonprojektet
Privátbankár.hu | 2024. március 29. 08:59
A parlament elé kerül a budapesti „mini vagy más néven maxi Dubaj” építése, amely a város egyik rozsdaövezetének helyén egy betonkomplexumot képzel el. A főváros vezetősége próbál ellenállni.
Ingatlan Debrecen mellett épít logisztikai csarnokot a belga WLP
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 17:05
Bérlő még nincs, saját kockázatra indították el a beruházást.
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? Ki akar házat venni az akkuval elárasztott Gödön?
Mester Nándor | 2024. március 27. 18:32
Jön a harmadik akkugyár Gödre, de nem jönnek a vásárlók. Legalábbis semmi nem mutat arra, hogy megfordulna az a csökkenő tranzakciós trend, ami épp a Samsung odatelepülése, vagyis a 2010-es évek vége óta tart. Elfogytak az akkorra megépített új otthonok, újak alig jöttek helyükbe, viszont lassan, de folyamatosan növekszik a használt házak kínálata. Ez még nem menekülés, de vannak már olyanok, akik nem kérnek a környezetszennyezésből, ráadásul úgy érzik, ingatlanuk értéke is megsínyli ezt, így jobb most kiszállni – derül ki sorozatunk mostani részéből.
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? Legalább hatszor annyit kóstál ma Orbán Viktor budai háza, mint amikor vette
Mester Nándor | 2024. március 20. 18:47
Örülhet a parlamenti patkóban a nulladik szektor 14-es számú székében ülő miniszterelnök. Nem maradt le a nagy lakásár-robbanásról. Feltételezzük, hogy történt korszerűsítés a fele részben még 2002-ben tulajdonába került és a budai elitnegyedben lévő ingatlanán, így az bizonyosan megtartotta értékét a környék átlagával. Ám minthogy erről az átalakításról vagy korszerűsítésről nincsenek hivatalos adatok, a pontosabb értékmeghatározáshoz segítségül hívtuk, hogy mi minden történt a közvetlen környék lakáspiacán az eltelt több mint két évtizedben.
Ingatlan Belvárosi lakásra vágynak a fiatalok
Privátbankár.hu | 2024. március 19. 16:20
A lakást bérlők egyharmada harminc év alatti, akiknél az első számú preferencia a belvárosi élet. Ezzel szemben az életkor előrehaladtával többen választják az agglomerációt bérlés esetén is. A külföldi bérlők drágábban bérelnek.
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? Ártott Orbán Viktor a debreceni lakásáraknak 
Mester Nándor | 2024. március 13. 18:48
Továbbra is erős hiány van Debrecenben a minőségi új lakásokból, de a felújított használtakból is. A beruházók az összes új otthonnak csak egyharmadát hirdették meg, s ha elkelnek, akkor mennek tovább a többivel. Az árak főleg a tavalyi országos gazdasági visszaesés miatt csökkentek kissé. Közvetlen kapcsolat nem mutatható ki az akkugyárak és az árak között, de azt tudni lehet, hogy sokan féltik a jövőjüket és ingatlanuk értékét miattuk, s ezért vagy az ipari parkoktól távol vagy más városban keresnek ingatlant – derül ki sorozatunk mostani részéből.
Ingatlan Irgalmatlan összeget meg lehet spórolni egy ügyes hitelkiváltással
Privátbankár.hu | 2024. március 13. 09:51
Érdemes megfontolni, hogy a tavalyi évben kötött, bőven tíz százalék feletti kamatozású lakáshiteleket átváltsuk mostani, alacsonyabb kamatozású hitelre. Ám van néhány apróság, amit érdemes figyelembe venni.
Ingatlan Mennyit ér az ingatlanom? Aranyárú családi házak Budán
Mester Nándor | 2024. március 6. 18:59
Nem lehetetlen jó állapotú családi házat kifogni Budán. De persze nem akárhol, a II. vagy a XII. kerületben sokkal kisebb az esély olyan használt házat elcsípni, ami a többség számára megfizethető árkategóriában van. A panelből vagy lerobbant pesti társasházból kertes házba vágyók inkább Óbuda külső részein vagy Budafokon nézhetnek körül. Már csak azért is, mert akár 20-25 százalékkal is olcsóbban juthatnak hozzá - derül ki sorozatunk mostani részéből.
Ingatlan Még ébredezik a régió ingatlanpiaca, de a bankok már hiteleznének
Privátbankár.hu | 2024. február 29. 15:14
Minden nagybefektető arra vár egész Európában, így a tágabb közép-európai térségben is, hogy tovább csökkenjenek az irányadó kamatlábak és folytatódjon a dezinfláció. Természetesen a kereslet számottevő növekedése is kell ahhoz, hogy újabb beruházások induljanak a kereskedelmi ingatlanpiacon, s mindezt persze hitelezni is kell. Mit mondanak minderről a bankok? - kérdezte a KPMG a főszereplőket. Jöjjenek a részletek!
Ingatlan Budapest belvárosa az ötödik legolcsóbb az EU-ban a lakáspiacon
Mester Nándor | 2024. február 29. 05:42
Átmenetinek bizonyult a 2022 közepétől 2023 tavaszáig tartó kisebb árcsökkenés az európai lakáspiacon. Tavaly nyártól sok uniós országban lelassult az olcsóbbodás, több államban stagnálásba váltott a trend, idén már több helyütt ismét elkezdtek felfelé kúszni az árak. Budapest a korábbi drágulás ellenére is az olcsóbb városok között van az EU-ban – derül ki a Privátbankár Európai Lakásmonitor februári összegzéséből.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG