Mi a napokban megkötött szerződés lényege?
Szucsány György: Engedje meg, hogy kicsit távolabbról indulva válaszoljak. 2011 elején kötöttünk szerződést a PCE Paragon Solutions Kft-vel (a Foxconn magyar entitásával), akik a Huawei Technologies számára végeznek bérgyártást Komáromban. A termelési volumen ezt követően számottevően növekedni kezdett, így az alapanyag raktározást kiszervezték egy külső raktárba. A megfelelő lokáció és árképzés mellett elvárás volt a minőségi épület és a bérbeadói rugalmasság is. Ebben a biatorbágyi WestLog DC lett a partnerük. 2012 első negyedévben már látható volt, hogy a termelés továbbra is jelentősen bővül: a Huawei stratégia megállapodást kötött a kormánnyal. A logisztikai szolgáltatók versenyében a DHL került ki győztesen, és a raktározási helyszínként továbbra is a biatorbágyi WestLog DC-t választották.
Lohn Balázs: 2013-ban a Huawei tovább erősítette magyarországi működését, az alapanyagok mellett már a készáru raktározása és bizonyos gyártási folyamatok is elindultak a logisztikai központban. A DHL rendkívül sok energiát és szakértelmet fektetett a folyamatok kidolgozásába, és a WestLog DC a Huawei európai logisztikai központja lett. Sőt, világviszonylatban is ez a második legnagyobb Huawei raktár. A raktár működését megtekintette a Huawei Technologies elnöke, Ren Zhengfei, majd december 3-án egy formális ceremónia keretében Orbán Viktor miniszterelnök és Xiao Qian a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete hivatalosan is a Huawei európai logisztikai bázisának nyilvánította a WestLog DC-t. Már most látjuk: 2014-re további bővülés és számos új folyamat bevezetése várható.
Sz. Gy.: Tehát a kérdésre visszatérve, az üzlet lényege, hogy a DHL és a WestLog között egy páratlanul jó és hatékony kapcsolat alakult ki: ötvöztük a professzionális logisztikai szolgáltatás és a magas színvonalú ingatlankezelés előnyeit a megrendelő Huawei elégedettsége és költséghatékony működése érdekében.
Mondanának néhány számot a DHL és Huawei üzlet kapcsán?
Sz. Gy.: A Huawei biatorbágyi, 30 ezer - 2014 elejére 40 ezer - négyzetméteres európai logisztikai központja jelenleg több mint 45 országot lát el, a magyarországi beszerzések összege 2013-ig 100 millió dollár volt. A Huawei innen irányított forgalma - az export-import értéke - eléri a 1,5 milliárd dollárt (mintegy 300 milliárd forint), áruforgalma az 500 ezer köbmétert, s Európa, Közép-Ázsia-, Közel-Kelet és Afrika több mint 70 országát és régióját fedi le. Másképpen megközelítve: havonta 3000 kamion indul tőlünk. A vállalat eddig közvetve vagy közvetlenül több mint 1500 munkahelyet teremtett Magyarországon, és ez a szám 2015-re várhatóan a duplájára bővül.
A raktárpiacon erős a verseny. Mit tudnak Önök, amit mások nem?
Sz. Gy.: Említettem a megfelelő elhelyezkedést, a minőséget és a biztonsági rendszer fontosságát, de véleményem szerint egyértelműen a rugalmasság volt a legjelentősebb tényező. A klasszikus ingatlankezelésnél jóval árnyaltabb és magasabb színvonalú szolgáltatást kell nyújtanunk, és ezt mind a szerződéses feltételekben, mind a napi működésben messzemenően teljesítjük is.
Ez jól hangzik, de a végső céljuk – mint minden szolgáltatónak – a profit kell, hogy legyen, nem?
L.B.: Természetesen a részvényesek érdekeit szem előtt tartva a maximális profit és minimális költség elve hajt bennünket is, de ez nem zárja ki, hogy rugalmas és testreszabott megoldásokat kínáljunk a partnereinknek. A DHL ebben jó partner, óramű pontossággal követik egymást a folyamatok, és közös munkával nyertük el a Huawei bizalmát.
Sz. Gy.: Büszkék vagyunk rá, hogy egyediek vagyunk. Ahogy minden ember más, úgy minden projekt és minden raktár is különbözik egymástól, és ha sokszor nem is szembetűnőek a különbségek, a kis dolog, a napi problémák megoldása és a helyi üzemeltetési csapatunk munkája megteremtik azt a hozzáadott értéket, amelyet a partnereink nagyra értékelnek. Aki belép a WestLog-ba, dolgozott vagy eltöltött már egy kis időt a központban, az tudja, hogy miről beszélek.
Lépjünk egy szinttel feljebb. Hogy látják a piacot általában, van-e elmozdulás felfelé?
L.B.: Én soha nem beszélek válságról, a piaci szereplőknek el kell fogadniuk azt a tényt, hogy ez nem a válság, hanem a “való világ”, itt és ilyen körülmények között kell boldogulnunk, és szembenéznünk az erős piaci verseny és a nehéz körülmények hatásaival.
Sz. Gy.: 2013 második felében már érzek pozitív elmozdulást, ami nem a bérleti díjak változásában, hanem inkább a piaci aktivitásban nyilvánul meg. Sok megkeresést kapunk, szinte minden jelentősebb tenderen indulunk, de általánosságban elmondható hogy a rövid futamidők és az egyéb flexibilis igények egyértelműen jelzik a piaci szereplők óvatos, sokszor már túlzottan pesszimista hozzáállását.
Hol áll Magyarország a logisztika terén a régiós versenytársakhoz képest?
Sz. Gy.: Nincs könnyű helyzetben a magyarországi logisztika, hiszen alacsony a haszonkulcs, és nagyon kiélezett a piaci verseny. Túlkínálat van a szektorban, kevés az új üzlet, így egymástól „kannibalizálják” az üzleteket a logisztikai cégek. Nem lehet stabil működést biztosítani, illetve a beruházások megtérülését tervezni, ha a megrendelői oldal nem biztosít egy minimum középtávú tervezhetőséget.
L.B.: Túlzottan rövidek időtartamúak a megbízási szerződések, a megrendelők rendkívül árérzékenyek, és próbálják a saját nyomott áraik miatti elkeseredésükben a logisztikai szolgáltatókat és a szállítmányozókat még erősebb költségcsökkentésre kényszeríteni. A határmezsgye viszont nagyon vékony, ami azt eredményezi, hogy a szolgáltatók sokszor lehetetlen feladatokat és teljesíthetetlen küldetéseket is elvállalnak. A kiutak egyike a kormány “Keleti Nyitás” politikája lehet. Valóban megfontolandó, hogy az EU tagállamokhoz kapcsolódó erős gazdasági kapcsolataink megtartása mellett próbáljunk meg a távol-keleti cégek számára is „otthont”, vagyis kelet- közép- európai bázist teremteni. A Huawei jó példa erre: a világ vezető 50 távközlési cégéből 45 a Huawei partnere – s ebből már Magyarország is jelentősen kiveszi a részét.
Megvannak az ehhez szükséges feltételek Magyarországon?
Sz. Gy.: Mi készen állunk, de ez nem elég. Komoly hátránynak érezzük a közúti fuvarozás infrastruktúrájának jelenlegi állapotát, a transz-magyarországi utak számát és a közutak általános állapotát. A szakmai szervezetek, egyesületek komoly háttérmunkát végeznek, de ezen túlmenően kormányzati támogatásra és erőforrásra van szükség.
Sokan beszélnek a raktározási piac változásairól, az igények gyökeres átalakulásáról. Önök milyen megrendelői igényekkel találkoznak?
Sz. Gy.: A szélesebb felhasználói rétegnek is megfelelő, standard épületek túlkínálata még sokáig meghatározza a piacot, de újra megjelennek az igényesebb felhasználók és szolgáltatók egyedi elvárásai is. A finanszírozás és egyéb körülmények miatt ez még nem jelenti a BTS épületek fejlesztésének egyértelmű elindulását, de egyre több speciális igénnyel találkozunk, és a stratégiai céljainkban az ilyen elvárások minél szélesebb körű teljesítései is szerepelnek.
L.B.: Az egyedi design és teljes körű üzemeltetés mellett törekszünk arra is, hogy több komplex igény is megvalósítható legyen a WestLog-nál. Régi szlogen a „mindent egy fedél alatt”, aminek újra aktualitását érezzük: gyakorlatilag mindent tudnunk, ami ebben a szakmában elvárható: logisztika, cross-docking, hűtött és fagyasztott raktározás, csomagolás, high-tech operáció, érték növelő szolgáltatások, irodai adminisztráció.
Sokat beszéltünk a DHL /Huawei üzletről, de ha jól látom a kifüggesztett eligazító táblát, az alapvető üzemeltetési koncepciójuk nem változott, és a Westlog DC még mindig egy “multi-user” épület, több bérlővel.
Sz. GY.: Igen, ez így van. Büszkék vagyunk arra, hogy a Liegl & Dachser élelmiszer logisztikai bázisa a WestLog, fagyasztott raktárunk jelenti a Tatár Pékség központi raktárát, de említhetném az Eurodoc irattárat, a QLM központi irodát és még sok más bérlőnket, akiknek ezúton is köszönjük a megtisztelő bizalmat és az együttműködést.
Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?
Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!
2025. július 16. 15:30
LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
-
Nincs mese, árat emelhetnek a benzinkutak
18 perce
-
Rossz kezdés a hazai, pozitív az európai tőzsdéken
körülbelül 1 órája
-
Brüsszel szerint Magyarország ugyanolyan korrupt, mint egy éve volt
körülbelül 1 órája
-
Juraj Cintula direkt nem fejbe lőtte Robert Ficót
körülbelül 1 órája
-
Donald Trump szerint túl sokan halnak meg a háborúban
2 órája
-
Lantos Csaba szerint nagyon megéri Putyinnal üzletelni
2 órája
-
Euróban szeretné kapni a fizetését, ha meglátja, milyen gyenge a forint
3 órája
- Innen több olaj jöhet majd hazánkba
- Vitatott múltú befektető jelentkezett a Dunaferr olvasztócégére
- Kiderült az igazság: a Szülői Hang kiperelte Pintér Sándoréktól az eltitkolt adatokat
- Exkluzív: magyar pincérsegédből luxusszálloda-tulajdonos – kiderült, mire készül a neves New York-i üzletember
- Munkát keres? Nehezebb dolga lehet, mint amit a kormánypropaganda sugall
- Zelenszkij örülhet: Trump fontos bejelentést tett
- Az euróval majdnem nullára hozta a forint
- Megint megfinanszírozták valakik az Orbán-kormányt 2025. július 2. 12:21
- Ennyiből él havonta egy szegény és egy gazdag német család 2025. július 6. 12:59
- Eggyel csökkenhet a NATO-tagok száma? 2025. július 5. 09:46
- Kapott egy újabb gyomrost a kormány – ezúttal az állami hivataltól 2025. július 4. 08:30
- Megrogyott a forint, méregdrága egy euró 2025. június 17. 07:21
- Megint megfinanszírozták valakik az Orbán-kormányt 2025. július 2. 12:21
- Izrael kiengedte a szellemet a palackból – Irán atomhatalommá válhat 2025. június 15. 10:03
- Vészjósló üzenetet küldött Irán a nagyhatalmaknak 2025. június 14. 11:47
Nincs mese, árat emelhetnek a benzinkutak
Az olajár miatt történik minden.
Rossz kezdés a hazai, pozitív az európai tőzsdéken
Emelkedéssel indult szerdán a kereskedés a főbb európai tőkepiacokon.
-
Év végén jöhet csak kamatcsökkentés2025. május 27. 17:01
-
A fizetésünk több mint harmadát a kiskereskedelemben hagyjuk2025. május 13. 14:44
-
Lassan újra mernek vásárolni a magyarok?2025. január 9. 13:18
-
Visszaesett az építőipari termelés volumene 2024 augusztusában2024. október 16. 11:55
-
Az MBH Bank jövőre a növekedés jelentős gyorsulását várja2024. október 15. 16:58
-
MBH Bank: év végére 4,5 százalékra is nőhet a pénzromlás üteme2024. szeptember 10. 13:59
-
MBH Bank: Kellemetlen meglepetés a júliusi pénzromlási adat2024. augusztus 8. 10:42



-
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben
09:09
-
Demján Sándor Program: kiderült, meddig érkezik a támogatás
09:09
-
Zöldség- és gyümölcstermesztőknek üzent a NAV
09:09
-
Vállalatcsoportok kerülhetnek ki a globális minimumadó alól
05:05
-
Duzzad a fővárosi újlakás-kínálat
16:04
-
Meghökkentő tárgyak és más csodák a fehérvári múzeumokban
07:07
-
NAV ellenőrzéssorozat a Balatonnál és a Velencei-tónál
07:07
-
Lecsapolják az ikonikus madridi park halastavát
07:07
-
Rangos szakmai elismeréseket söpört be az Aleli és a Bibo
07:07
-
Elsüllyedt hajó és elöntött utcák: Splitben is tombolt a vihar
07:07
-
Tiszta Hang néven indít országos újságot a Tisza Párt
08:27
-
Stabil a Tisza-tó vízszintje, miközben rekordokat dönt az alacsony vízállás a Tiszán - VIDEÓ
07:59
-
Szeles idő esővel, záporokkal
07:08
-
Még tart a viharkárok felszámolása
18:39
-
Megújul az egri piac körüli Katona tér a tervek szerint – 600 millió forintos fejlesztést szeretne a polgármester a Katona téren
16:18
-
Megrogyott a forint, méregdrága egy euró
2025. június 17. 07:21
-
Megint megfinanszírozták valakik az Orbán-kormányt
2025. július 2. 12:21
-
Izrael kiengedte a szellemet a palackból – Irán atomhatalommá válhat
2025. június 15. 10:03
-
Vészjósló üzenetet küldött Irán a nagyhatalmaknak
2025. június 14. 11:47
-
Még jobban verejtékezni fog, ha meglátja, mennyibe kerül egy euró
2025. június 30. 07:23
-
Emelkedett az állampapírok hozama
2025. július 8. 13:31
-
Putyin tudja, hogy hol van a NATO Achilles-sarka
2025. július 8. 19:23
-
Zelenszkij ritka jó hírt kapott Amerikából
2025. július 8. 13:10
-
Orosz csoda: a belföldi turizmus lett a gazdaság motorja
2025. július 8. 14:18
-
Összekaparta a pénzt a kormány: többlettel zárt a költségvetés
2025. július 8. 12:09
