8p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A WestLog DC kiemelkedő üzletet kötött a DHL-lel, illetve a feltörekvő kínai távközlési mamuttal, a Huawei Technologies-zal. Hogy miért pont a WestLogot választották, milyen kitörési lehetőségei vannak a szakmának, illetve az országnak, és hogyan változnak a megrendelői igények, arról Szucsány György, WestLog DC ügyvezető igazgatója és Lohn Balázs, a cég jogi képviselője válaszolt a raktarkereso.info-nak adott interjúban.

Mi a napokban megkötött szerződés lényege?

Szucsány György: Engedje meg, hogy kicsit távolabbról indulva válaszoljak. 2011 elején kötöttünk szerződést a PCE Paragon Solutions Kft-vel (a Foxconn magyar entitásával), akik a Huawei Technologies számára végeznek bérgyártást Komáromban. A termelési volumen ezt követően számottevően növekedni kezdett, így az alapanyag raktározást kiszervezték egy külső raktárba. A megfelelő lokáció és árképzés mellett elvárás volt a minőségi épület és a bérbeadói rugalmasság is. Ebben a biatorbágyi WestLog DC lett a partnerük. 2012 első negyedévben már látható volt, hogy a termelés továbbra is jelentősen bővül: a Huawei stratégia megállapodást kötött a kormánnyal. A logisztikai szolgáltatók versenyében a DHL került ki győztesen, és a raktározási helyszínként továbbra is a biatorbágyi WestLog DC-t választották.

Lohn Balázs: 2013-ban a Huawei tovább erősítette magyarországi működését, az alapanyagok mellett már a készáru raktározása és bizonyos gyártási folyamatok is elindultak a logisztikai központban. A DHL rendkívül sok energiát és szakértelmet fektetett a folyamatok kidolgozásába, és a WestLog DC a Huawei európai logisztikai központja lett. Sőt, világviszonylatban is ez a második legnagyobb Huawei raktár. A raktár működését megtekintette a Huawei Technologies elnöke, Ren Zhengfei, majd december 3-án egy formális ceremónia keretében Orbán Viktor miniszterelnök és Xiao Qian a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete hivatalosan is a Huawei európai logisztikai bázisának nyilvánította a WestLog DC-t. Már most látjuk: 2014-re további bővülés és számos új folyamat bevezetése várható.

Sz. Gy.: Tehát a kérdésre visszatérve, az üzlet lényege, hogy a DHL és a WestLog között egy páratlanul jó és hatékony kapcsolat alakult ki: ötvöztük a professzionális logisztikai szolgáltatás és a magas színvonalú ingatlankezelés előnyeit a megrendelő Huawei elégedettsége és költséghatékony működése érdekében.

Mondanának néhány számot a DHL és Huawei üzlet kapcsán?

Sz. Gy.: A Huawei biatorbágyi, 30 ezer - 2014 elejére 40 ezer - négyzetméteres európai logisztikai központja jelenleg több mint 45 országot lát el, a magyarországi beszerzések összege 2013-ig 100 millió dollár volt. A Huawei innen irányított forgalma - az export-import értéke - eléri a 1,5 milliárd dollárt (mintegy 300 milliárd forint), áruforgalma az 500 ezer köbmétert, s Európa, Közép-Ázsia-, Közel-Kelet és Afrika több mint 70 országát és régióját fedi le. Másképpen megközelítve: havonta 3000 kamion indul tőlünk. A vállalat eddig közvetve vagy közvetlenül több mint 1500 munkahelyet teremtett Magyarországon, és ez a szám 2015-re várhatóan a duplájára bővül.

A raktárpiacon erős a verseny. Mit tudnak Önök, amit mások nem?

Sz. Gy.: Említettem a megfelelő elhelyezkedést, a minőséget és a biztonsági rendszer fontosságát, de véleményem szerint egyértelműen a rugalmasság volt a legjelentősebb tényező. A klasszikus ingatlankezelésnél jóval árnyaltabb és magasabb színvonalú szolgáltatást kell nyújtanunk, és ezt mind a szerződéses feltételekben, mind a napi működésben messzemenően teljesítjük is.

Ez jól hangzik, de a végső céljuk – mint minden szolgáltatónak – a profit kell, hogy legyen, nem?

L.B.: Természetesen a részvényesek érdekeit szem előtt tartva a maximális profit és minimális költség elve hajt bennünket is, de ez nem zárja ki, hogy rugalmas és testreszabott megoldásokat kínáljunk a partnereinknek. A DHL ebben jó partner, óramű pontossággal követik egymást a folyamatok, és közös munkával nyertük el a Huawei bizalmát.

Sz. Gy.: Büszkék vagyunk rá, hogy egyediek vagyunk. Ahogy minden ember más, úgy minden projekt és minden raktár is különbözik egymástól, és ha sokszor nem is szembetűnőek a különbségek, a kis dolog, a napi problémák megoldása és a helyi üzemeltetési csapatunk munkája megteremtik azt a hozzáadott értéket, amelyet a partnereink nagyra értékelnek. Aki belép a WestLog-ba, dolgozott vagy eltöltött már egy kis időt a központban, az tudja, hogy miről beszélek.

Lépjünk egy szinttel feljebb. Hogy látják a piacot általában, van-e elmozdulás felfelé?

L.B.: Én soha nem beszélek válságról, a piaci szereplőknek el kell fogadniuk azt a tényt, hogy ez nem a válság, hanem a “való világ”, itt és ilyen körülmények között kell boldogulnunk, és szembenéznünk az erős piaci verseny és a nehéz körülmények hatásaival.

Sz. Gy.: 2013 második felében már érzek pozitív elmozdulást, ami nem a bérleti díjak változásában, hanem inkább a piaci aktivitásban nyilvánul meg. Sok megkeresést kapunk, szinte minden jelentősebb tenderen indulunk, de általánosságban elmondható hogy a rövid futamidők és az egyéb flexibilis igények egyértelműen jelzik a piaci szereplők óvatos, sokszor már túlzottan pesszimista hozzáállását.

Hol áll Magyarország a logisztika terén a régiós versenytársakhoz képest?

Sz. Gy.: Nincs könnyű helyzetben a magyarországi logisztika, hiszen alacsony a haszonkulcs, és nagyon kiélezett a piaci verseny. Túlkínálat van a szektorban, kevés az új üzlet, így egymástól „kannibalizálják” az üzleteket a logisztikai cégek. Nem lehet stabil működést biztosítani, illetve a beruházások megtérülését tervezni, ha a megrendelői oldal nem biztosít egy minimum középtávú tervezhetőséget.

L.B.: Túlzottan rövidek időtartamúak a megbízási szerződések, a megrendelők rendkívül árérzékenyek, és próbálják a saját nyomott áraik miatti elkeseredésükben a logisztikai szolgáltatókat és a szállítmányozókat még erősebb költségcsökkentésre kényszeríteni. A határmezsgye viszont nagyon vékony, ami azt eredményezi, hogy a szolgáltatók sokszor lehetetlen feladatokat és teljesíthetetlen küldetéseket is elvállalnak. A kiutak egyike a kormány “Keleti Nyitás” politikája lehet. Valóban megfontolandó, hogy az EU tagállamokhoz kapcsolódó erős gazdasági kapcsolataink megtartása mellett próbáljunk meg a távol-keleti cégek számára is „otthont”, vagyis kelet- közép- európai bázist teremteni. A Huawei jó példa erre: a világ vezető 50 távközlési cégéből 45 a Huawei partnere – s ebből már Magyarország is jelentősen kiveszi a részét.

Megvannak az ehhez szükséges feltételek Magyarországon?

Sz. Gy.: Mi készen állunk, de ez nem elég. Komoly hátránynak érezzük a közúti fuvarozás infrastruktúrájának jelenlegi állapotát, a transz-magyarországi utak számát és a közutak általános állapotát. A szakmai szervezetek, egyesületek komoly háttérmunkát végeznek, de ezen túlmenően kormányzati támogatásra és erőforrásra van szükség.

Sokan beszélnek a raktározási piac változásairól, az igények gyökeres átalakulásáról. Önök milyen megrendelői igényekkel találkoznak?

Sz. Gy.: A szélesebb felhasználói rétegnek is megfelelő, standard épületek túlkínálata még sokáig meghatározza a piacot, de újra megjelennek az igényesebb felhasználók és szolgáltatók egyedi elvárásai is. A finanszírozás és egyéb körülmények miatt ez még nem jelenti a BTS épületek fejlesztésének egyértelmű elindulását, de egyre több speciális igénnyel találkozunk, és a stratégiai céljainkban az ilyen elvárások minél szélesebb körű teljesítései is szerepelnek.

L.B.: Az egyedi design és teljes körű üzemeltetés mellett törekszünk arra is, hogy több komplex igény is megvalósítható legyen a WestLog-nál. Régi szlogen a „mindent egy fedél alatt”, aminek újra aktualitását érezzük: gyakorlatilag mindent tudnunk, ami ebben a szakmában elvárható: logisztika, cross-docking, hűtött és fagyasztott raktározás, csomagolás, high-tech operáció, érték növelő szolgáltatások, irodai adminisztráció.

Sokat beszéltünk a DHL /Huawei üzletről, de ha jól látom a kifüggesztett eligazító táblát, az alapvető üzemeltetési koncepciójuk nem változott, és a Westlog DC még mindig egy “multi-user” épület, több bérlővel.

Sz. GY.: Igen, ez így van. Büszkék vagyunk arra, hogy a Liegl & Dachser élelmiszer logisztikai bázisa a WestLog, fagyasztott raktárunk jelenti a Tatár Pékség központi raktárát, de említhetném az Eurodoc irattárat, a QLM központi irodát és még sok más bérlőnket, akiknek ezúton is köszönjük a megtisztelő bizalmat és az együttműködést.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Ingatlan Normalizálódik a lakáspiac a nyári eufória után
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 11:29
Látványosan visszaesett a keresleti hullám.
Ingatlan Terézváros és Barcelona példáját követheti az egész Európai Unió
Vámosi Ágoston | 2025. október 15. 19:01
Nagyon nagy összeggel indulhat az Európai Unió első, megfizethető lakhatást célzó programja. A magyaroknak különösen nagy szüksége lenne erre, hiszen itt emelkedtek a legnagyobb mértékben a lakásárak és a lakásépítési költségek az elmúlt 15 évben. Ursula von der Leyen az első lakhatási fókuszú uniós csúcstalálkozót szervezi, az uniós lakhatási bizottság pedig leszámolhat az Airbnb-vel.
Ingatlan Otthon Startosok figyelem: újabb változások érkeztek
Privátbankár.hu | 2025. október 11. 15:10
Panyi Miklós három új bejelentéssel érkezett.
Ingatlan Államtitkár az Otthon Startról: vannak árturbulenciák, de ezek ki fognak egyenlítődni – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. október 11. 10:20
Szeptemberben elindult az Otthon Start program, ami máris alaposan felbolygatta a lakáspiacot. Vannak olyan lokációk, ahol az árak is emelkedtek, de hosszabb távon, ha a kínálat is felzárkózik a kereslet mellé, a jelenlegi folyamatok kisimulhatnak – erről beszélt Panyi Miklós, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára a Klasszis Podcast legújabb epizódjában. Az Otthon Start Programiroda vezetője hozzátette: Budapesten számítanak a legtöbb ingatlanfejlesztésre, 30-50 ezer újlakás hiányzik most a fővárosi palettából.
Ingatlan Fontos változások jöhetnek az Otthon Start feltételeiben
Privátbankár.hu | 2025. október 7. 06:58
Több ponton is könnyítéseket tartalmaz az új tervezet.
Ingatlan Félünk és szorongunk, mégis saját ingatlant akarunk
Imre Lőrinc | 2025. október 6. 12:36
Az ingatlan- és hitelpiaci döntéseket Magyarországon bizonytalanság, félelem és szorongás övezi. Szinte alig vannak olyanok, akik nem számítanak nehézségekre ingatlanvásárlás vagy -eladás során, különösen az első lakást vásárlók között – derül ki a Duna House Reprezentatív ingatlan- és hitelpiaci kutatásából.
Ingatlan Csak erre vártak az eladók: berobbantotta a kínálatot az Otthon Start
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 23. 07:57
Országosan húsz százalékkal több lakóingatlan-hirdetést adtak fel szeptember első három hetében.
Ingatlan Münchenben is bemutatkozik a debreceni BMW-gyár
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 22. 07:28
Átfogó gazdasági vízióval érkezik Magyarország a világ egyik legnagyobb ingatlanos kiállítására.
Ingatlan Felsővezetők, vállalkozók repülnek rá az Otthon Startra
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 19. 06:33
Megmozgatja a társadalmat a kormány kedvezményes hitelprogramjra, de nem éppen a pályakezdő fiatalok terveznek leginkább az Otthon Starttal a GKI friss kutatása szerint.
Ingatlan Nem áll az alku: erre is rányomja a bélyeget az Otthon Start
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 15:44
Szűkülhet az alku mértéke a következő hónapokban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG