Kedden lesújtó adatok láttak napvilágot a PISA-vizsgálat honlapján - írja a hvg.hu. Az OECD friss jelentése szerint a kreatív problémamegoldásban a magyar diákok még rosszabb teljesítményt értek el, mint az alapkompetenciák területén.
Az átlag alatt
A 44-es listában a 33. helyet értük el, jelentősen lemaradva nem csak az élbolytól (Szingapúr, Korea, Japán, egyes iparosodott kínai nagyvárosok, továbbá Kanada, Finnország), de a régiónkban is egyedül (az utolsó előtti helyen lévő) Bulgáriát előzzük meg.
E mérésben is 500-as átlaggal dolgoztak a szakemberek, a magyar átlag ehhez képest mindössze 459 pont volt. Ezen értéket Bulgária mellett többek között Törökországnak, Izraelnek, Chilének vagy Ciprusnak nem sikerült elérni. A sereghajtó Montenegro lett 407 ponttal.
Mi ez a felmérés?
A 2000 óta három évenként megrendezett PISA-vizsgálatok célja annak feltárása, hogy a felmérésben résztvevő 15 éves diákok mennyire felkészültek arra, hogy megállják a helyüket a mindennapokban, képesek-e tudásukat hasznosítani, megújítani, alkalmazni.