3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

KKV
Csábító lehet minél hamarabb a pénzeszsákhoz vinni az ötletünket, hátha megnyílik a projektünknek. Nem árt azonban felkészülni a találkozásra.

Nem, hogy prototípus nem volt, még az ötlet sem volt kristálytiszta - gyakran éri ilyen, vagy ehhez hasonló vád azokat a vállalkozókat vagy projektgazdákat, akik idő előtt akarnak pénzt szerezni álmaik megvalósítására.

Azért, hogy ne hebegjünk össze-vissza a tárgyaláson, az M27 Absolvo összeszedett öt lépést, amit feltétlen meg át kell gondolnunk – és adott esetben meglépnünk-, mielőtt a befektetőket felkeresnénk.

1. A célcsoport pontos meghatározása

Meg tudnánk mondani, hogy ki fogja használni a termékünket? Mekkora a célcsoport és milyen csatornákon lehet elérni őket? Ne lőjünk ágyúval galambra: más felületen érhetők el a Z-generáció tagjai és megint más módszerekkel az idősebbek. Ismerjük meg, kinek mit nyújthatunk és keressük a potenciális végfelhasználókat!

2. Piacelemzés, a versenytársak felmérése

A legszerencsésebb eset, ha mi magunk teremtünk piacot – persze nem lehet mindenki az Apple vagy a Facebook. Vegyük inkább szemügyre, hogy milyen kilátásokra számíthatunk a piacunkon az elkövetkezendő 5 évben? Növekszik az iparág vagy nehezen belátható a jövő? Kerüljük a zsugorodó piacokat!

Vizsgáljuk meg a riválisokat: miben jobb a mi termékünk? Hogyan segíthetünk jobban a végfelhasználóinkon? Elemezzük ki a három legerősebb versenytársunk és tanuljunk tőlük!

3. Egyedi és értékes

Legyen tisztában a saját előnyeivel és különböztesse meg magát a versenytársaktól! 3-5 egyedi jellemzőt és értékajánlatot az ágyból kiugrasztva is ismernünk kell. Hangsúlyozzuk az értékünket és fogalmazzuk meg azt egyszerűen, hogy minden laikus befektetőnk értse, miért vagyunk mi a legjobbak. Ha azt tapasztaljuk, hogy nagy a hasonlóság köztünk és a konkurencia között, mindenképpen át kell terveznünk a terméket.

4. Tervezzük meg a lépéseinket

Egy jó üzleti terv majdnem mindennek az alapja: a befektetőnek látnia kell, honnan lesz bevétel, mennyi idő alatt, kitől és milyen forrásból. Ehhez a Bottom-up felépítés lehet a leghasznosabb, így elemenként építhetjük fel, miből mennyi pénzt várunk.

Fel kell készülnünk a nemzetközi piac érdeklődésére is: melyek a célországok, mennyire kell lokális igényekhez igazítani a terméket, Miért választunk ki bizonyos célországokat és mekkorára nőhetünk ott?

Megvannak-e a kulcsembereink, akikkel megvalósíthatjuk az elképzeléseinket? Sikerült-e kompetens szakértőket elcsábítanunk? Ha nem, legyenek jelöltjeink és állítsuk össze, mivel szerezhetnénk meg őket!

Tegyük fel, hogy dől a pénz a cégbe: mihez kezdünk vele? Mivel telik az első hat hónap – egy év a befektetés után?

5. Növekedés és megtérülés

A befektetők nem a két szép szemünkért adnak pénzt. Ki kell termelnünk a hozamot. Osztalékot adunk vagy exitálunk? Tudnunk kell azt is, mi az iparági jellemző akkor, ha ki akar szállni a befektetőnk. Vizsgálja meg a terület felvásárlásait, összeolvadásait.

+1 Tanuljunk meg előadni

Legyünk képesek eljuttatni az üzenetet mások felé is. Minden rossz előadás egy kihagyott lehetőség a fejlődésre. Tanuljunk meg pitchelni, tartsuk az időt, hagyjunk nyomot és semmi baj nem történhet.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG