A csődeljárásban megállapodás született a hét elején a Saab csődgondnoka és a hongkongi NEVS (National Electric Vehicle Sweden) vállalat között. Az üzlet lezárását hosszú ideig késleltette a VW leányvállalata, a buszokat és tehergépjárműveket is gyártó Scania által is használt márkanév és logo tulajdonáról folyt vita. A csődgondnok bejelentette, hogy a NEVS nemcsak a Göteborg melletti üzemet, hanem a Saab 9.3-as sorozat technológiai platformját, valamint annak teszt- és fejlesztő létesítményeit is használatba veheti.
A NEVS a 9.3-as sorozat platformjára épülő elektromos autót másfél éven belül akarják piacra dobni. Az autók Saab név alatt futnak, de már nem értékesíthetik a márka sast ábrázoló korábbi logójával. A NEVS elsősorban a kínai piacra szánja gyártmányait az elektromos autók gyártását ösztönző állami beruházások miatt. A NEVS a megállapodás megkötése után csak 75 embert akar majd foglalkoztatni. Korábban, még a csőd előtt az üzemben 3500 ember dolgozott.
Az előző tulajdonos, a luxus sportkocsikat gyártó holland Spyker képtelen volt előteremteni a Saab adósságainak rendezéséhez szükséges pénzt, így alig két évvel azután, hogy megvette a General Motorstól, már be is kellett zárni az 1947 óta működő Saab autógyárat. A Spyker 3 milliárd dollár kártérítésért perelte be a General Motorst, mivel szerinte szántszándékkal akadályozta a Saab működésének finanszírozásához szükséges tőke előteremtését. A Saab korábbi modelljeinek technológiai licencei a GM birtokában vannak.
A NEVS egyébként a svéd-kínai származású Kai Johan Jiang vállalata és a National Modern Energy Holdings száz százalékos tulajdonában van. "Elektromos autónk már hosszabb ideje fejlesztés alatt áll Kínában és Japánban. A gyártósorok megszerzésével most lehetőségünk nyílt a fejlesztés folytatására Svédországban" - mondta a tulajdonos, Kai Johan Jiang.