1p
KKV
Három kereskedelmi televízió vezérigazgatója is kedvezőnek nevezte az új médiatörvény reklámszabályait egy csütörtöki kerekasztal-beszélgetésen
Az RTL Klub, a TV2 és a Viasat vezérigazgatója is kedvezőnek nevezte az új médiatörvény reklámszabályait az OMD Hungary csütörtöki kerekasztal-beszélgetésen. A médiaügynökség szakmai konferenciájának témája, hogy milyen hatással van a jogszabály a reklámszakmára.

Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára nyitó előadásában hangsúlyozta: a reklámok tartalmával kapcsolatban a médiatörvény nem hozott érdemi változást, korlátozást, bár a kereskedelmi közlemények számára néhány követelmény betartását -  így az emberi méltóság védelmét a diszkrimináció tilalmát - előírja, és rögzíti azt is, hogy a reklámok nem sérthetnek vallási vagy világnézeti meggyőződést, nem ösztönözhetnek az egészségre, a biztonságra és a környezetre ártalmas magatartásra. Továbbra is tilos a dohánytermékek és a vényköteles gyógyszerek reklámozása - ismertette, megjegyezve: könnyítések vannak viszont az alkoholos italok esetében, reklámjuk immáron a közszolgálati médiumokban és bármely idősávban lehetséges, a kiskorúak védelmének figyelembevételével.

A főtitkár beszélt arról is, hogy a társszabályozásra vonatkozó rendelkezések értelmében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa közigazgatási szerződést köt az Önszabályozó Reklám Testülettel annak érdekében, hogy a jogszabálynak érvényt szerezzenek.

A legnagyobb előrelépésnek azt tartotta, hogy a médiatörvény a filmek, sorozatok, sport- és szórakoztató műsorok esetében engedélyezi a mozifilmekből, külföldi tévéműsorokból már ismert termékelhelyezést.

Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója szintén üdvözölte a termékelhelyezés lehetőségét, amely szerinte új hirdetési forrásokat és akár új, kimondottan erre alapozott műsorokat is eredményezhet. Kiemelte, hogy a legnagyobb hirdetőkre kivetett ágazati különadók nem kedveztek a televíziós reklámpiacnak, a személyijövedelemadó-csökkentés viszont növelheti a vásárlókedvet.

A médiatörvénnyel összefüggésben szólt arról: a kereskedelmi csatornák gördülékenyen kezdték el alkalmazni a jogszabályt januártól, de nem lehetnek biztosak abban, hogy minden esetben ugyanúgy értelmezik azt, mint a médiahatóság, így "a keretek kialakítása" még hátravan.

Lehetőséget látnak az új szabályozásban

Hasonlóan vélekedett Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója is, hangsúlyozva: a médiatörvény új lehetőségeket nyit meg társaságuk számára, lehetővé teszi például, hogy több csatornát indítsanak.

Farsang Péter, a Viasat vezérigazgatója elmondta: csatornáik Angliában vannak bejegyezve, így számukra az ottani szabályozás az irányadó, a magyar reklámszabályok könnyítésével azonban helyzeti előnyük egy része "elolvad". Azzal kapcsolatban, hogy a televíziókban a reklámok időtartama csak az egész órától egész óráig tartó időszakokban nem haladhatja meg a 12 percet, a bárhogyan számított egy órára viszont januártól már nem érvényes a korlátozás, Simon Zsolt elmondta: ez nagy rugalmasságra ad módot a TV2-nek, ahogy az is, hogy nem kell eltelnie húsz percnek két reklámblokk között.

Dirk Gerkens kifejtette: a módosítás csakugyan lehetőség a televíziók számára, de meg kell találni a középutat, ezért az RTL Klub továbbra sem tervezi, hogy - amerikai mintára - tízpercenként megszakítsa műsorait.

A kerekasztal-beszélgetés második részében Novák Péter, az Origo vezérigazgató-helyettese azt emelte ki, hogy az online reklám területén a médiatörvény nem hozott nagy változást.

Így látta Kardos Gábor, az Index ügyvezető igazgatója is, de megjegyezte: annak, hogy a médiaszabályozás hatályát az internetre is kiterjesztették, vannak kockázatai - például ha a magyar blogszolgáltatókra és videomegosztókra szigorúbb szabályok vonatkoznak, mint külföldi versenytársaikra.

Domokos Szilárd, a Sanoma marketing- és pr-igazgatója kifejtette: a televízióknak csakugyan kedveznek az új reklámszabályok, de nem biztos, hogy a szakma egészének is. Mint mondta, fennáll a veszélye, hogy a televíziós hirdetési lehetőségek bővülése ellenére nem jut több pénz reklámra, hanem a hirdetők máshonnan "csipegetnek le".

Szólt arról is, hogy az online és a nyomtatott sajtóban továbbra sincs lehetőség termékelhelyezésre, az változatlanul burkolt reklámnak minősül.

MTI

Címkék: KKV
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG