5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

KKV

A közösségi média oldalak elsőre a legegyszerűbb megoldásnak tűnhetnek a hirdetni tervező kis- és középvállalkozások számára, ám a szakértők több kockázatra is figyelmeztetnek.

Bár az igaz, hogy a vállalkozások könnyedén létrehozhatnak egy ingyenes Facebook oldalt, ez önmagában nem elegendő ahhoz, hogy a platform valódi forgalmat hozzon a cégek számára, ehhez szinte folyamatosan hirdetni kell.

Az nyilvánvaló, hogy van lehetőség Facebook-hirdetések megvásárlására is, amelyek segítségével könnyebben szerezhetők új követők az oldalakon, csakhogy ez nem jelenti azt, hogy a lájkolók valóban látni is fogják a cég posztjait. Egyes adatok szerint az oldalak posztjai hirdetés nélkül nagyjából a követők 1-5 százalékánál jelennek meg a hírfolyamban – a nagyobb elérésért komoly összegeket, akár 300 dollárt is kell fizetni (ebben az esetben a poszt nagyjából 50 ezer, nemcsak az oldalt már követő embert ér el). Ráadásul az elérés önmagában még nem jelent interakciót, ez csupán arra elegendő, hogy a bejegyzés biztosan feltűnjön ennyi ember oldalán. Az mindenesetre kétségtelen tény, hogy az eredményes Facebook kommunikáció koránt sincs ingyen, a hirdetések ára egyre magasabb.

A közösségi oldal másik nagy gyengeségét az állandóság hiánya adja, az elmúlt években szinte teljesen átalakult mind a platform megjelenése, mind hirdetési szabályai. A Facebook az utóbbi időszakban hangsúlyozottan a felhasználói visszajelzések alapján fejleszt, így a változás mindig a kanyarban van, ilyen ingatag talajra pedig nehéz közösségi média stratégiát építeni.

A legnagyobb közösségi média platform végül pedig a kormányzatok folyamatos kritikái mellett azzal a problémával is küzd, hogy egyes régiókban csökkent felhasználóinak száma, ráadásul az aktív facebookozók sem használják ki teljesen a site nyújtotta lehetőségeket: a rendszeresen belépők közel fele egyáltalán nem posztol, döntő többségük pedig azt vallja, hogy szinte sosem kattint hirdetésekre.

Mi a helyzet más közösségi oldalakkal?

Az tehát egyértelmű, hogy Facebook évről-évre veszít korábbi vonzerejéből az internetes jelenlétüket fejleszteni kívánó kkv-k számára, de mire számíthatnak azok, akik más oldalakon próbálnak előre törni?

Twitter

Legnagyobb hátránya egyértelműen az, hogy továbbra is rendkívül népszerűtlen a magyar felhasználók körében – a platform igazán sikeres mindig csak az angolszász nyelvterületen tudott lenni. Ha azonban egy cég mégis a Twitteren hirdetés mellett döntene, fel kell készülnie arra, hogy egy fiók és egy követőtábor felállítása hosszú hónapokon át tarthat, ráadásul a felhasználók szinte szabályozás nélkül kritizálhatják a promotált terméket. Emellett a rossz vélemények az oldal felépítésének köszönhetően sokkal gyorsabban terjednek, azaz hogyha cégünk a kritikusok kereszttüzébe kerül, a Twitter gyorsan hatalmas károkat okozhat.

Instagram

A fiatalabb korosztály körében továbbra is kifejezetten népszerű az Instagram, így jó ötletnek tűnhet itt hirdetni a cégek számára, csakhogy ennek a közösségi oldalnak is jelentős hátrányai vannak. Az Instagram Business például nem ad lehetőséget a privát üzenetek korlátozására és szűrésére, amelyek megválaszolása egy nagyobb követésű profilnál komoly emberi erőforrást vesz igénybe, ráadásul több olyan alternatív oldal is létezik, amely elemzéseket készít egyes Instagram-oldalak követésének és elérésének alakulásáról, így a konkurens cégek nagyon könnyen képesek lehetnek lekövetni a social media stratégiát.

Mindemellett az Instagramon jelenlévő cégek évek óta gyanakodnak arra, hogy a közösségi oldal szándékosan korlátozza elérésüket azért, hogy hirdetéseket vásároljanak, ám ezt a teóriát sem beigazolni, sem megcáfolni nem sikerült igazán.

Hova forduljanak a közösségi oldalakon szenvedő cégek?

A cikkben már említett hátrányok miatt a kkv-kban felmerülhet az igény arra, hogy alternatívákat keressenek. Az elmúlt években egy számottevő vállalati kör jutott el a tudatos márkaépítés azon fokára, ahol a napi szintű konverziós célokon túl egyre komolyabb hangsúlyt kap a márkaismertség. Amellett, hogy mára szélesedett ki és erősödött meg ez a vállalati szegmens, egyre nő azoknak a száma, akik nem tudnak tovább növekedni az eddigi eszközeikkel. A DisplayNOW.net olyan cégeknek kínál megoldást, amelyek hirdetései túlságosan megdrágultak, vagy jelenlegi módszereikkel nem tudnak tovább terjeszkedni.

A közösségi oldalakon nehézségekkel küzdő cégek számára jó alternatíva lehet a DisplayNOW.net.
A közösségi oldalakon nehézségekkel küzdő cégek számára jó alternatíva lehet a DisplayNOW.net.

Ráadásul azokon a közösségi oldalakon, amelyek Donald Trump amerikai elnök fiókjait is zárolni tudták, sok hirdető kiszolgáltatottnak érzi magát, és nem akarja, hogy egy kontrollálhatatlan platformtól függjön a bevétele. A cégek hirdetési szempontból is több lábra akarnak állni, a DisplayNOW használatával ez megvalósulhat, hiszen a platform teljes kontrollt helyez a kkv-k kezébe. A hirdető megszabhatja, hogy melyik médiumban, hol, és mikor jelenjen meg cége, ráadásul a webshop pontos analitikát is készít a kampányról, így adva még teljesebb képet arról, hogy hogyan optimalizálhatók a hirdetés megjelenése és elhelyezése.

Csasztvan Nóra médiaértékesítési szakértő, az újonnan indult, magyar fejlesztésű hirdetési webshop vezetője szerint, most érkezett el a webshop ideje, hiszen megerősödött és kiszélesedett a kkv-szegmens, amely a DisplayNOW-ból leginkább profitálhat. Mint mondta, a dráguló hirdetések és a romló hatékonyság világában a kisebb reklámzaj és a minőségi hirdetési környezet versenyelőnyt jelent.

Csasztvan Nóra médiaértékesítési szakértő, a DisplayNOW vezetője
Csasztvan Nóra médiaértékesítési szakértő, a DisplayNOW vezetője

 

Címkék: KKV Kkv Marketing
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG