5p
KKV

A közösségi média oldalak elsőre a legegyszerűbb megoldásnak tűnhetnek a hirdetni tervező kis- és középvállalkozások számára, ám a szakértők több kockázatra is figyelmeztetnek.

Bár az igaz, hogy a vállalkozások könnyedén létrehozhatnak egy ingyenes Facebook oldalt, ez önmagában nem elegendő ahhoz, hogy a platform valódi forgalmat hozzon a cégek számára, ehhez szinte folyamatosan hirdetni kell.

Az nyilvánvaló, hogy van lehetőség Facebook-hirdetések megvásárlására is, amelyek segítségével könnyebben szerezhetők új követők az oldalakon, csakhogy ez nem jelenti azt, hogy a lájkolók valóban látni is fogják a cég posztjait. Egyes adatok szerint az oldalak posztjai hirdetés nélkül nagyjából a követők 1-5 százalékánál jelennek meg a hírfolyamban – a nagyobb elérésért komoly összegeket, akár 300 dollárt is kell fizetni (ebben az esetben a poszt nagyjából 50 ezer, nemcsak az oldalt már követő embert ér el). Ráadásul az elérés önmagában még nem jelent interakciót, ez csupán arra elegendő, hogy a bejegyzés biztosan feltűnjön ennyi ember oldalán. Az mindenesetre kétségtelen tény, hogy az eredményes Facebook kommunikáció koránt sincs ingyen, a hirdetések ára egyre magasabb.

A közösségi oldal másik nagy gyengeségét az állandóság hiánya adja, az elmúlt években szinte teljesen átalakult mind a platform megjelenése, mind hirdetési szabályai. A Facebook az utóbbi időszakban hangsúlyozottan a felhasználói visszajelzések alapján fejleszt, így a változás mindig a kanyarban van, ilyen ingatag talajra pedig nehéz közösségi média stratégiát építeni.

A legnagyobb közösségi média platform végül pedig a kormányzatok folyamatos kritikái mellett azzal a problémával is küzd, hogy egyes régiókban csökkent felhasználóinak száma, ráadásul az aktív facebookozók sem használják ki teljesen a site nyújtotta lehetőségeket: a rendszeresen belépők közel fele egyáltalán nem posztol, döntő többségük pedig azt vallja, hogy szinte sosem kattint hirdetésekre.

Mi a helyzet más közösségi oldalakkal?

Az tehát egyértelmű, hogy Facebook évről-évre veszít korábbi vonzerejéből az internetes jelenlétüket fejleszteni kívánó kkv-k számára, de mire számíthatnak azok, akik más oldalakon próbálnak előre törni?

Twitter

Legnagyobb hátránya egyértelműen az, hogy továbbra is rendkívül népszerűtlen a magyar felhasználók körében – a platform igazán sikeres mindig csak az angolszász nyelvterületen tudott lenni. Ha azonban egy cég mégis a Twitteren hirdetés mellett döntene, fel kell készülnie arra, hogy egy fiók és egy követőtábor felállítása hosszú hónapokon át tarthat, ráadásul a felhasználók szinte szabályozás nélkül kritizálhatják a promotált terméket. Emellett a rossz vélemények az oldal felépítésének köszönhetően sokkal gyorsabban terjednek, azaz hogyha cégünk a kritikusok kereszttüzébe kerül, a Twitter gyorsan hatalmas károkat okozhat.

Instagram

A fiatalabb korosztály körében továbbra is kifejezetten népszerű az Instagram, így jó ötletnek tűnhet itt hirdetni a cégek számára, csakhogy ennek a közösségi oldalnak is jelentős hátrányai vannak. Az Instagram Business például nem ad lehetőséget a privát üzenetek korlátozására és szűrésére, amelyek megválaszolása egy nagyobb követésű profilnál komoly emberi erőforrást vesz igénybe, ráadásul több olyan alternatív oldal is létezik, amely elemzéseket készít egyes Instagram-oldalak követésének és elérésének alakulásáról, így a konkurens cégek nagyon könnyen képesek lehetnek lekövetni a social media stratégiát.

Mindemellett az Instagramon jelenlévő cégek évek óta gyanakodnak arra, hogy a közösségi oldal szándékosan korlátozza elérésüket azért, hogy hirdetéseket vásároljanak, ám ezt a teóriát sem beigazolni, sem megcáfolni nem sikerült igazán.

Hova forduljanak a közösségi oldalakon szenvedő cégek?

A cikkben már említett hátrányok miatt a kkv-kban felmerülhet az igény arra, hogy alternatívákat keressenek. Az elmúlt években egy számottevő vállalati kör jutott el a tudatos márkaépítés azon fokára, ahol a napi szintű konverziós célokon túl egyre komolyabb hangsúlyt kap a márkaismertség. Amellett, hogy mára szélesedett ki és erősödött meg ez a vállalati szegmens, egyre nő azoknak a száma, akik nem tudnak tovább növekedni az eddigi eszközeikkel. A DisplayNOW.net olyan cégeknek kínál megoldást, amelyek hirdetései túlságosan megdrágultak, vagy jelenlegi módszereikkel nem tudnak tovább terjeszkedni.

A közösségi oldalakon nehézségekkel küzdő cégek számára jó alternatíva lehet a DisplayNOW.net.
A közösségi oldalakon nehézségekkel küzdő cégek számára jó alternatíva lehet a DisplayNOW.net.

Ráadásul azokon a közösségi oldalakon, amelyek Donald Trump amerikai elnök fiókjait is zárolni tudták, sok hirdető kiszolgáltatottnak érzi magát, és nem akarja, hogy egy kontrollálhatatlan platformtól függjön a bevétele. A cégek hirdetési szempontból is több lábra akarnak állni, a DisplayNOW használatával ez megvalósulhat, hiszen a platform teljes kontrollt helyez a kkv-k kezébe. A hirdető megszabhatja, hogy melyik médiumban, hol, és mikor jelenjen meg cége, ráadásul a webshop pontos analitikát is készít a kampányról, így adva még teljesebb képet arról, hogy hogyan optimalizálhatók a hirdetés megjelenése és elhelyezése.

Csasztvan Nóra médiaértékesítési szakértő, az újonnan indult, magyar fejlesztésű hirdetési webshop vezetője szerint, most érkezett el a webshop ideje, hiszen megerősödött és kiszélesedett a kkv-szegmens, amely a DisplayNOW-ból leginkább profitálhat. Mint mondta, a dráguló hirdetések és a romló hatékonyság világában a kisebb reklámzaj és a minőségi hirdetési környezet versenyelőnyt jelent.

Csasztvan Nóra médiaértékesítési szakértő, a DisplayNOW vezetője
Csasztvan Nóra médiaértékesítési szakértő, a DisplayNOW vezetője

 

Címkék: KKV Kkv Marketing

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Megnyitották a pénzcsapot, jó hírt kaptak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 14:21
Megnyílt a lehetőség.
KKV Itt egy lehetőség, ami még jól jöhet a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 15:32
Két új termék.
KKV Aggasztó számokat találtunk: bajban vannak a magyar cégek
Kollár Dóra | 2025. április 30. 05:59
A kiberbűnözés alapvetően a modern kor jelensége, a dübörgő digitalizáció miatt minden eddiginél többen lesnek a gyanútlan felhasználókra az interneten. A támadók azonban nemcsak a magánszemélyeket, hanem a cégeket is támadják.
KKV Megnyílt út a magyar cégek előtt: könnyebben elérhetők az uniós hitelek
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 17:04
Tovább egyszerűsödött az uniós források elérése a vállalkozások számára, egyre többen használják ki a lehetőséget.
KKV Milliókat is megspórolhat, aki jókor észbe kap
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 10:08
A Széchenyi Kártya Program államilag támogatott beruházási hiteleinek kamata február 17-től további fél százalékponttal csökkent, így ezek már 3 százalékos kamatozással elérhetőek. Ennek köszönhetően egy százmillió forintos beruházási kölcsön hitelterhe több millió forinttal csökkenhet.
KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG