Karato Kenji, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója az aláírás előtt a megállapodás fontosságát hangsúlyozva úgy fogalmazott: a politika és az üzlet olyan, mint az autó két kereke, ha nem egy irányba forognak, akkor egyik sem halad előre, vagyis "céljainkat is csak egymást támogatva tudjuk elérni".
Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára elmondta: a Bridgestone-nal kötött stratégiai megállapodásnak a Japánnal való gazdasági kapcsolatok szorosabbra fűzésében is kiemelt szerepe van. Hozzátette, hogy ez a 24. stratégiai együttműködési megállapodás, amelyet a kormány köt, s a második, amelyet japán céggel ír alá.
Új gyártóüzemet építenek
Karato Kenji a társaságról elmondta: a Bridgestone-t 1931-ben alapították, eredetileg cipőgyártó cégként, de a motorizáció elterjedésével gumigyártóvá alakult át. 1988-ban a Firestone megvásárlásával lépett ki a globális piacra.
A cégcsoportnak 95 gyáregysége van világszerte, az alkalmazottak száma pedig tavaly elérte a 143 ezret. A Bridgestone Európában 6 országban 12 gyáregységgel van jelen, technikai központjuk Olaszországban van. A tatabányai ipari parkban lévő magyarországi gyárukban - amely a legmodernebb technológiát képviseli - naponta 6500 prémium minőségű gumiabroncsot gyártanak - mondta Karati Kenji. Emlékeztetett arra, hogy tavaly döntöttek a magyar gyár kibővítéséről. Az új gyártócsarnok alapkőletétele június 7-én lesz, a kivitelezési munkálatok pedig augusztusban indulnak - ismertette.
A barátok harmada az autóiparhoz kötődik
Karato Kenji kifejtette: nehéz megjósolni az Európai gazdaság növekedési irányát, de álláspontjuk szerint szükség lesz a magas minőségű prémium gumiabroncsokra a jövőben is. Az ügyvezető igazgató megköszönte a tatabányai gyárbővítéshez adott állami támogatást, a gazdasági környezetet, a magyar tudást. "Ezeket mind nagyon jónak találtuk" - mondta.
Szijjártó Péter szerint a stratégiai megállapodás azt bizonyítja, hogy a kormány jó döntést hozott akkor, amikor 2010-ben azt tűzte ki célul, hogy Magyarország Európa termelési központjává váljon. Kiemelte: az ország jelenleg az európai járműgyártás egyik "fellegvára", hiszen a magyar exportteljesítmény több mint ötödét teszi ki az autóipari export, és a beszállítókkal együtt 600 cég működik ezen a területen, több mint 100 ezer embernek ad munkát. Az eddig aláírt 24 stratégiai együttműködési megállapodás közül ez a 8., amelyet vagy autógyártóval vagy autóiparhoz közvetlenül köthető vállalattal ír alá a kormány - fűzte hozzá az államtitkár.
Kiemelt beruházás a gyárépítés
A Bridgestone tatabányai bővítéséről szólva jelezte: az új gyártócsarnokot több mint 70 milliárdos beruházással építik fel, 505 új munkahelyet teremtve. Ebből 63 állást felsőfokú végzettségűek töltenek majd be, a többiek betanított, illetve szakmunkások lesznek.
Szijjártó Péter elmondta, hogy a kormány kiemelt jelentőségű beruházássá nyilvánította a Bridgestone fejlesztését és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) javasolta a kormánynak, hogy egyedi kormánydöntésen alapuló pénzügyi támogatásban részesítse a beruházást. A Bridgestone ennek nyomán jogosult lesz fejlesztési adókedvezmény és képzési támogatás igénybe vételére is - mondta a külügyi és külgazdasági államtitkár. Hozzátette: a beruházással a naponta gyártott gumiabroncsok száma eléri majd a 18 ezret.
A 40-ek társasága
A kormány legutóbb a Sanofi gyógyszeripari céggel kötött hasonló megállapodást. Részletek >>
A tervek szerint összesen 40 céggel állapodik meg a kabinet. Eddig többek között szerződést kötött a Nokia Siemens Network-kel, a GE Hungary Kft-vel, a Coca-Colával, a Richter Gedeon Nyrt.-vel, az Alcoa-Köfém Kft.-vel, a Stadler Rail Csoporttal, a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel, a Daimler AG-vel, a Magyar Suzuki Zrt.-vel, valamint a Hankook Tire Kft.-vel és a Microsoft Magyarország Kft.-vel, az IBM-mel, a Tata Consultancy Services-szel.