„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei,
a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.
Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!
Egy fontos hadszíntéren nincs patthelyzet a szakértő szerint.
Bendarzsevszkij Anton, a posztszovjet térség szakértője, az Oeconomus igazgatója friss bejegyzésében a Cezar Kunnikov orosz hajó elsüllyesztésének kapcsán beszél arról, hogy
"Ukrajna szép csendben visszahódította magának a fekete-tenger nyugati medencéjét".
"Miközben a szárazföldön éppen patthelyzet alakult ki, nagyobb sikerek nélkül, a tengeren nagy változások történtek. Oroszország hajóinak az 1/3-át elveszítette, és kénytelen volt kivonni a tengeri flottáját nem csak az ukrán partoktól, de felhagyva a Krím-félszigeten lévő főhadiszállását, Novorosszijszkba költöztek át, a flotta egy részét pedig abház kikötőkbe"
- folytatja bejegyzését.
Ez pedig két szempontból is fontos fejlemény a jövőre nézve.
"1. Hiába szálltak ki tavaly júliusban az oroszok a gabona alkuból. Az orosz fekete-tengeri blokád Ukrajnával szemben már nem képes működni. Bizonyos kockázatok (pl. aknák) mellett az ukrán és nemzetközi hajók immár képesek zavartalanul kereskedni. Ehhez minimálisan hosszabb útvonalon kell haladniuk az ukrán partok mentén. 2023. végéig már nagyjából 200 hajó járta be ezt az útvonalat, és csak egy esetben - egy libériai zászló alatti hajó esetében történt kisebb incidens.
2023. decemberére Ukrajna már képes volt 6,3 millió tonna gabonát exportálni a Fekete-tengeren - annyit, mint amennyit háború előtt szállítottak.
2. És a másik eredménye ennek a hadszintérnek, hogy az orosz hajók már egyre kevésbé jelentenek veszélyt a fekete-tengeri ukrán városokra nézve. Másrészt pedig sokkal kevésbé tudnak részt venni az ukrán területekkel szembeni rakéta támadásokban - ezek korábban többek között Fekete-tenger felől is történtek. Vagyis az ukrán légvédelem hatékonyabban tud védekezni."
Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas
szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Előfizetőink máshol
nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért. Előfizetésünk
egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek
között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is
tartalmaz.
Bár ma már a tömegközlekedés egyik formája a repülés, mégsem tudunk mindent a világ legdrágább járművek titkairól, ugyanakkor a legtöbben kíváncsiak vagyunk rá. Ezt a kíváncsiságot elégíti ki az amerikai Travel and Leisure turisztikai online lap összeállítása.